Kalendar takmičenja 2019

<<  <  July 2021  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Aleksandra Beserovac
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

18025395
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
19702
31586
85886
17763500
785204
829213
18025395

28-07-2021 20:15
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 060/5057980
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

upis novih clanova 2019

Kako izgraditi jak imunitet kod dece

2017 02 zdravlje dece sta je beta glukan i kako utice na inutitet 810118529

Zdravo dete je srećno i aktivno, a preduslov za zdravlje je jak imunitet. Roditelji se često obraćaju pedijatrima sa pitanjem zašto su njihova deca bolesna i na koji način mogu da im pomognu. Zdrave navike treba razvijati od ranih dana deteta. U nastavku teksta pružamo vam uvid u objedinjene informacije za poboljšanje imuniteta kod dece.

Da li ste znali da deca tek sa 12 godina dostižu imuni kapacitet odraslih osoba. Respiratorne infekcije kod dece uzrokuju najčešće rinovirusi, kojih ima više od sto sojeva. tako da posle infekcije ostaje imunitet samo na određeni soj virusa. Iako infekcije kod dece prođu brzo, traju najviše oko nedelju dana i uglavnom ne ostavljaju komplikacije, znaju da ih «slome». Najbolje ih je sprečiti ojačavanjem imuniteta kod deteta.

Jačanje imuniteta ishranom

O redovnoj ishrani smo već dosta pisali u ostalim tekstovima. S obzirom da su deca dosta aktivnija od odraslih, trebalo bi uvesti najmanje 3 glavna obroka i 2-3 užine. Obroci bi trebali da budu što kvalitetniji, odnosno da namirnice koje se pripremaju sadrže što više hranjivih materija. Obavezno je u svakom od obroka servirati deo nekog voća ili povrća. Šargarepa, grašak, pomorandže, jagode, borovnice, paradajz su odlični za poboljšanje imuniteta zato što u sebi sadrže fitonutritijente, kao što su karotenoidi i flavonoidi. Fitonutritijenti podstiču proizvodnju belih krvnih zrnaca koja se bore protiv infekcija, kao i antitela koje oblažu površinu ćelija, na taj način se boreći protiv virusa. Deca treba da unose i dovoljno tzv. dobrih masnoća u vidu maslinovog ulja ili morske ribe kao izvora omega-3 nezasićenih masnih kiselina, a maksimalno smanjiti obroke u vidu brze hrane.

Jačanje imuniteta spavanjem

Užurbani način života i gust raspored obaveza često doprinosi uskraćivanju sna, čak i kod male dece. Zavisno od uzrasta deci je potrebno 10 do 14 sati sna dnevno. Ali, važan je i kvalitet sna. Za odgovarajuće lučenje melatonina, hormona sna, potrebno je da dete spava u mraku, bez noćne lampe. Takođe je važno da u sobi nije uključen nijedan električni uređaj kako bi se umanjila elektromagnetna frekvencija i na taj način obezbedio kvalitetan san.

Usporite malo

Svakodnevni stres uzrokovan prenatrpanim reasporedom i obavezama na decu utiče na isti način kao i na odrasle - nivo adrenalina i kortizola raste, a to uzrokuje pad imuniteta. Deci je potreban odmor tokom dana, slobodno vreme, kao i vreme za kreativnu igru.

Pravilno lečenje deteta

Insistiranje na antibioticima svaki put kada se dete prehladi ili ga zaboli grlo nije baš dobra ideja. Antibiotici deluju samo na bakterije, a većina dečjih bolesti je uzrokovana virusima. Često uzimanje antibiotika može dovesti do kasnije rezistencije, odnosno otpornosti bakterija na iste. Istraživanja su pokazala da antibiotici smanjuju raznovrsne "dobre" mikrobe koji prirodno obitavaju u crevima, i na ovaj način umanjuju sposobnost imunog sistema da se bori sa bolestima. 

Zaštita dece od duvanskog dima

Duvanski dim sadrži oko 4000 toksičnih materija. Izlaganje deteta duvanskom dimu, odnosno pasivno pušenje može biti štetnije za decu nego za odrasle zbog toga što deca imaju ubrzaniji dah, a odbrambeni sistem protiv toksina je slabije razvijen. Pasivno pušenje povećava rizike od razvoja bronhitisa, upale pluća, astme i upale ušiju.

Uspostavljanje dnevne rutine

Deci je potrebno stabilno okruženje a uspostavljanje dnevne porodične rutine im to može obezbediti. Redovni obroci, vreme za kupanje, čitanje i domaće zadatke, deci daje osećaj emotivne stabilnosti i sigurnosti.

Priroda

U zavisnosti od uzrasta deteta i vremenskih prilika prilagodite dužinu šetnje, odnosno igre na otvorenom. Boravak na svežem vazduhu poboljšava imunitet i zbog toga ne bi trebalo da prođe dan da dete ne izvedete napolje. A prijaće svakako i vama.

Redukovanje unosa šećera i aditiva

Studije su pokazale da običan beli šećer, kao i proizvodi koji ga obilato sadrže umanjuju odgovor imunog sistema. Da bi se metabolisao u telu deteta potrebne su mu hranljive materije, pa zbog toga troši minerale. Zato bi trebalo ograničiti dnevni unos šećera, ali i aditiva, koji takođe koriste raspoložive resurse tela.

Vakcinacija

Roditelji treba da vode računa da se deca vakcinišu na vreme, prema kalendaru vakcinacije. Zahvaljujući vakcinaciji se smanjilo oboljevanje i smrtnost od mnogih po život dece opasnih bolesti, a neke bolesti su u potpunosti iskorenjene. Ukoliko odbijaju da vakcinišu svoje dete, roditelji treba da budu svesni rizika koju takva odluka sa sobom nosi.

Higijena

Iako ova zdrava navika ne podstiče imuni sistem, održavanje higijene može smanjiti pritisak na njega. Potrudite se da dete pere ruke pre i posle jela, obavezno posle igranja napolju, maženja životinja, duvanja nosa, odlaska u toalet, i posle dolaska iz vrtića. Roditelji bi trebali da pruže odličan primer svojoj deci i zajedno obavljaju rutine koje se tiču higijene.

Fizička aktivnost

Deci treba obezbediti dovoljno fizičke aktivnosti, najmanje pola sata dnevno. Preporuka Svetske zdravstvene organizacije za decu uzrasta od 5 do 17 godina je da imaju najmanje 60 minuta srednje do intenzivne fizičke aktivnosti u toku dana. Istraživanja su pokazala da vežbanje i sport povećavaju broj ćelija ubica ili NK ćelija (eng. natural killer cells - NK). Ove ćelije imaju ključnu ulogu u odbrani organizma protiv virusa. Kako kod odraslih, tako i kod dece.

 

 

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić