Kalendar takmičenja 2019

<<  <  April 2021  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Aleksandra Beserovac
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

15322451
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
13505
22070
154689
15000229
480540
896547
15322451

18-04-2021 14:52
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 060/5057980
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

upis novih clanova 2019

Kako bi trebala da izgleda ishrana tokom zimskih dana

ishrana zimi

Zima je godišnje doba kada naše telo zahteva drugačije hranjive sastojke s obzirom da se zimi više umaramo i trrošimo više energije a potrebno nam je i podizanje raspoloženja. Često smo skloniji da unosimo više masti i šećera ali i da se manje krećemo shodno hladnijem vremenu. Osim toga zimska hrana se često svodi na suvu hranu, jer je sveže voće i povrće gotovo nemoguće pronaći. Sve se svodi na suvo meso, mleveno meso, kupus, pasulj. Ne izbegavamo ni prženo, pohovano, prezačinjeno, zapržneo. Kada malo bolje ipak pogledamo, ovo ne mora biti tako. Sezona prehlada i gripa može hranom da se ublaži, i mnoge probleme možemo izbeći, ako samo malo bolje isplaniramo jelovnik.

Namirnice koje će čuvati vaše zdravlje zimi, a i liniju, dostupne su i jeftine, potrebno je samo znati koje su adekvatne, gde ih pronaći i uključiti ih u svakodnevicu. Ovde ćemo se okrenuti korenastom povrću kao što je šargarepa, cvekla, celer, krompir. Celer je izuzetno zdrav, i može se pripremati u supi, ali i piti kao sveži sok od celera, jer reguliše masne naslage (saveznik u borbi sa celulitom za odrasle) pomaže kod krvnog pritiska i šećera u krvi. Lisnato zeleno povrće kao što je kelj, spanać i blitva, ali i prokelj koji je bogatiji vitaminom C i od pomorandže.

Zimska hrana treba da obiluje toplim supama i čorbama, koje će zagrejati vaše telo, potpomoći u sprečavanju gripa i prehlada i regulisati probavu. Za ovo je korenasto povrće idealno, a uz dodatak žitarica ili mahunarki, bogatih belančevinama, vlaknima i mineralnima, a bez nepotrebnih kalorija, napravili bi ste dobitnu kombinaciju.

Voće možete slobodno jesti sušeno: smokve, šljive, brusnice, suvo grožđe itd. Ali i sveže citruse poput grejpfruta, pomorandže, limuna. Nemojte zanemariti ni orašasto voće, koje možete zajedno sa suvim, uvrstiti kao zdrave grickalice i posluženje za goste.  Veoma je važno da proste ugljene hidrate zamenite zdravim, budući da zimi osećamo jaku potrebu za slatkišima, a ovo je nezdrava navika i često se u njoj preteruje.

Uzmite u obzir bundevu, od koje možete pripremati krem čorbu, pire, ali je možete praviti i pečenu u rerni, ili napraviti pitu od nje, još ako je sa heljdinim korama, to bi bio pun pogodak. Sadrži vitamin A, beta karoten i aktioksidanse. Produžite malo šetnju, ušuškani u šal i jaknu, i kupite sebi kestenje, koje je veoma zdravo, sadrži vitamin B, bakar, kalijum, mangan ali i vitamin C.

U toku zime, a za prvi obrok poželjno je konzumirati, uz neki hleb od integralnog, ražanog ili npr. ovsenog brašna, kajmak ili puter, pavlaku ili neki drugi kvalitetniji mlečni namaz, a sve to kombinovati sa kajganom ili malo slanine. Naravno, važno je biti umeren u količinama i u načinu pripreme određenih obroka u zavisnosti od toga da li je mlađa ili starija osoba i u zavisnosti od dnevnih aktivnosti. Na primer kajganu je poželjno pripremati sa povrćem i minimalno ulja. Osobe koje pate od povišenog krvnog pritiska ili imaju holesterol i trigliceride ili pak žele da smršaju mogu konzumirati ovakav doručak u toku zime dva do tri puta u toku nedelje, a ostalim danima je neophodno da prate smernice po pitanju izbora namirnica.

Pomenute namirnice – kajmak, puter i masniji namazi su nosioci takozvanih liposolubilnih vitamina A, D, E i K  čiji unos je jako značajan u toku zime. Vitamin A utiče na vid, na kožu i sluzokožu a vitamin D na kosti i na pluća. Vitamin E je moćan antioksidans a vitamin K je značajan u prevenciji pojave tromba zato što utiče pozitivno na deagregaciju trombocita, odnosno na razređivanje krvi.

Za užinu preporuka su jabuke, kompot od suvih šljiva, pečena bundeva sa malo meda i cimetom kao i orašasto voće u umerenim količinama zbog visoke kalorijske vrednosti. Avokado je takođe zanimljiva namirnica jer poseduje značajnu količinu masnoća koje su dobre za organizam, pogotovo u ovom periodu godine.

Ručak bi trebalo da bude u centralnom delu dana, što je nažalost mnogima nemoguće zbog posla i radnog vremena koje je uglavnom do 17 sati.

Preporuka je nositi obroke sa sobom, što takođe često nije izvodljivo obzirom da retko postoje uslovi da se na poslu hrana skladišti ili podgreje, a u toku zime se preporučuju kao što smo već napomenuli tople supe i čorbe, a pogotovo topla jela. Ukoliko je situacija takva, prelazno rešenje bi bilo da se na posao ponesu zdravi sendviči od biranih vrsta hleba sa puno povrća, kao što je turšija i pečeno, najtanje filetirano meso, a kod kuće da večera bude složeni obrok, koji će da sadrži toplu supu ili čorbu, meso ili ribu i povrće u kuvanom i svežem obliku.

Dragocena namirnica je ren, koja greje organizam, a  istovremeno pozitivno utiče na imunitet. Ljute papričice koje ne mogu svi da jedu su takođe poželjne kao i kiseli kupus u vidu salate sa dodatkom aleve paprike i maslinovog ulja.

Večera treba da bude što ranije, da se završi najkasnije do 20h. U ovom obroku treba da bude što manje hleba, testenina  i krompira.

U toku zime preporuka je konzumacija toplih čajeva i povremeno, za uživanje i naravno za starije  po koja čaša kuvanog vina sa začinima – cimet, karanfilić, vanila itd. Unos tečnosti, kao što je voda je takođe vrlo važan iako se potreba za njom zimi smanjuje značajno u odnosu na toplije periode godine.

 

Savet

Preporučujemo svima da prate potrebe svog organizma i da pokušaju da prihvate neke ili većinu saveta i prilagode svoju svakodnevnu ishranu kako bi bili zdraviji i što bolje izdržali naporne zimske dane.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić