Kalendar takmičenja 2019

<<  <  December 2020  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
   1  2  3  4  5  6
  7  8  910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Aleksandra Beserovac
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

11259122
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
9746
24913
109498
10968868
77524
737495
11259122

04-12-2020 08:39
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 060/5057980
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

upis novih clanova 2019

Razvijte detetovu genijalnost uz pomoć plivanja

dete genije

Bez obzira na godište i pol Vašeg deteta, Vi u svakom trenutku imate moć na njihov razvoj i način odrastanja. Pažljivim odabirom aktivnosti koje utiču na kognitivne sposobnosti, Vi im pomažete da ostvare svoje snove, stvore samopouzdanje i veruju u sebe. Istraživanja su pokazala da plivanje ima ogroman uticaj na razvoj detetovog mozga. Fascinantna nova istraživanja su pokazala da se bebin mozak razvija ukrštanjem šablona koji su slični kao pokreti u plivanju. Ukrštanje šablona podrazumeva povezivanje dve hemisfere mozga koje povećavaju njegovu funkcionalnost.

U plivanju imamo pokrete koji obuhvataju najrazličitije rotacije tela koje moraju da se izvode harmonično, a sve ove rotacije aktiviraju vestibularni sistem (smešten u unutrašnjem uvu) koji služi za održavanje ravnoteže i za pružanje informacije o položaju tela u prostoru. Aktivne motorne veštine u plivanju postavljaju temelje motoričkog razvoja. Rano senzorno iskustvo kože detetovog tela i vode pomaže detetovoj celokupnoj organizaciji nervnog sistema. Koža je najveći organ ljudskog tela i zato joj je u mnogome i najpotrebnija stimulacija. Što je ranija stimulacija deteta u vodi, istraživanja su pokazala da na različite načine utiče na brži razvoj različitih sposobnosti. Tokom plivanja, nervni putevi u mozgu postavljaju zamršene neuronske mreže koje postavljaju razvoj mozga na višem nivou. Što su obilnija i raznovrsnija iskustva u vodi, time će se uspostaviti i složeniji obrasci za pamćenje, učenje i rasuđivanje. Pokazalo se da ranije upoznavanje deteta sa vodom i plivanjem, razvija dete u tri ključne oblasti: fizičko, mentalno i emocionalno. Deca koja ranije kreću sa plivanjem, bivaju koordinisanija i znatno jača u odnosu na onu decu koja se ne bave plivanjem. Ovakva deca takođe postižu značajnije i mnogo bolje rezultate u rešavanju inteligentnih problema. Emocionalno je utvrđeno da su više samodisciplinovaniji, sa većom samokontrolom i povećanom željom za uspehom. Osim toga, deca su bila nezavisnija i prijatnija u socijalnim situacijama.

Norveški univerzitet za Nauku i Tehnologiju otkrio je da su plivači bebe razvile bolju tehniku ravnoteže, kretanja i hvatanja u odnosu na bebe koje nisu učestvovale u sličnim programima. Naučnici su utvrdili da deca koja su naučena da plivaju do pete godine života imaju statistički veći IQ. Kada smo kod beba i manje dece, istraživanje je takođe pokazalo da je plivanje ojačalo njihove mišiće znatno više od igranja na podu, iz razloga jer se plivanjem aktivira mnogo više mišićnih grupa koje moraju da rade zajedno kako bi telo održalo iznad vode. Na času plivanja dete uči da sarađuje u okviru socijalne strukture, dobija osećaj pripadnosti, gradi samopouzdanje i samopoštovanje.

 Prednosti ranijeg ulaska u vodu i plivanja:

1. Motorni razvoj

Plivanje poboljšava osećaj ravnoteže i koordinaciju pokreta ( vestibularna stimulacija) i držanje tela, a preporučuje se i kod blažih i težih deformiteta, kao što su iščašeni kukovi, krive noge, deformiteti grudnog koša, kičmenog stuba i stopala. Pomaže kod uspostavljanja telesne šeme kod dece, poznavanja delova tela, orijentacije u prostoru, usmeravanje i održavanje pažnje, koncentracije… Preporučena aktivnost za svu decu a posebno za hiperaktivnu decu, decu sa posebnim potrebama (autizam i dr.), decu sa smetnjama u razvoju, sa problemima razvoja govora…Ohrabrite svoje mališane da savladaju plivanje i boravak u vodi u našoj školi gde se sve odvija kroz igru i zabavu.

2. Kognitivni razvoj

Da li su deca koja plivaju pametnija? Nauka kaže da jesu! Pokazalo se da deca koja plivaju od svoje treće godine brže se razvijaju od svojih vršnjaka - lakše se snalaze u školi (postižu brži kognitivni fizički i razvoj jezika).

3. Emocionalni razvoj

Ukoliko su senzorno motorički procesi dobro organizovani, dete će lakše naučiti o emocionalnoj kontroli. Što je mozak više organizovaniji, lakše će usaditi samokontrolu i samodisciplinu.

Savet

Roditelji i vaspitači bi trebalo da iskoriste snagu pokreta i rano učešće dece u časovima plivanja kako bi olakšali njihov fizički, kognitivni i emocionalni razvoj. Decu treba dovoljno opustiti, a deca će i sama znati kako da se dovoljno dobro zabave i da uživaju u ovakvoj sredini, zapravo ne znajući da postaju zdraviji, snažniji i pametniji.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić