Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  November 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

1116985
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
2863
2921
22027
1072707
56130
120591
1116985

17-11-2018 21:11
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872 (trenutno nije u funkciji)
Privremeni fiksni telefon: 011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Kako prevazići strah od vode

strah od vode prevazici

Da li ste znali da puno osoba pati od Akvafobije (straha od vode). Strah od vode može nastati iz mnogo različitih razloga:

  • često nastaje kao instiktivan strah vezan za mogućnost utapanja;
  • može biti uzrokovan strahom od nepoznatog odnosno onoga što bi moglo da se skriva ispod površine vode;
  • može biti takođe uzrokovano lošim iskustvom iz detinjstva;
  • možda su čak roditelji sopstvene strahove preneli na svoje dete/cu;
  • možda je dete bilo sa nedovoljno iskusnim instruktorima koji su koristili neadekvatne ili stresne metode za učenje plivanja.

Najvažnije je da razumete da ne morate da se osećate loše ili manje vrednim ukoliko ste podložni strahu od vode. Morate razumeti da je svako od nas drugačiji i da se čak i sigurnost i oslobađanje u vodi može naučiti. Da li znate da čak i najuspešniji plivači mogu imati određeni stepen anksioznosti odnosno straha od vode.

 

Osnovne instrukcije za oslobađanje u vodi

Kako biste osećali maksimalni nivo sigurnosti tokom boravka u vodi, predlažemo vam da pratite sledeća uputstva:

  • sve vežbe koj izvodite za oslobađanje straha od vode moraju biti izvedene u plitkoj vodi;
  • vežbanje u bazenu sa čistom i providnom vodom je idealno jer u svakom trenutku možete videti šta radite i osećaćete se opuštenije;
  • iz istog razloga preporučljivo je nositi i plivačke naočare. Na taj način voda neće dopreti do vaših očiju a vi ćete u svakom trenutku moći da pratite šta radite;
  • instruktor sa iskustvom bi trebao da bude uvek pored vas i pružiti vam pomoć koja je potrebna;
  • idealno bi bilo izvoditi vežbe kada oko vas nema puno ljudi koji bi mogli da vam na bilo koji način zasmetaju u koncentraciji.

 

Aklimatizacija na vodu

Kako bi se prilagodili vodenoj sredini preporučujemo da pratite sledeće korake:

  • u plitkom bazenu, sedite na ivici bazena sa nogama u vodi. Probajte da ostante mirni i da samo vaše noge rade;
  • potom rukama prođite kroz vodu i dotaknite svoje lice kao da želite da se umijete;
  • ponovo rukama uzmite vodu iz bazena, zadržite dah i prekrijte celo lice vodom. U svakom trenutku možete nositi i plivačke naočare kako bi se osetili sigurnijim;
  • dok zadržavate dah i prekrivate vodom lice, trebali bi da primetite da voda ne može da prodre u vaš nos i usta koje držite zatvorenim. Uživajte u osvežavajućem osećaju vode na svom licu;
  • polako se spustite u bazen i budite sigurni da voda ne prelazi visinu vaših grudi. Neko vreme šetajte po bazenu i uživajte u osećaju.

 

Potapanje glave u vodu

Sledećih nekoliko vežbi će vam omogućiti progresivno spuštanje glave u vodu sve dok se ne budete osećali prijatno dok to radite.

  • zadržite dah, budite sigurni da nogama stojite u bazenu i sopstvenom brzinom lagano se spuštajte u vodu sve dok vaše usne ne budu ostale iznad vode. Proverite da li vam prija i lagano se vratite nazad;
  • potom zadržite dah i probajte da i vaša usta koja su zatvorena spustite ispod vode. Videćete da voda neće moći da uđe u usta ukoliko su zatvorena;
  • ukoliko je voda mirna i dok držite zatvorena usta pod vodom, probajte da dišete kroz nos. Ponavljajte ovu vežbu češće.
  • potom kada budete bili sigurni, potopite glavu u vodu sve dok ne dođe do vaših nozdrva, potom uzmite vazduh dok ste na površini i lagano potopite glavu do nozdrva.  Čak i ukoliko voda dodirne vaše nozdrve videćete da nema neprijatnosti. U stvari, kada postanete iskusniji plivač primetićete da pri svakom dodiru glave vodi, nešto vode ulazi i u nozdrve ali bez ikakvog ulaska u sinuse što nećete ni primetiti;
  • ponovo zadržite dah, ali u ovom slučaju probajte da i nos uronite u vodu ali naravno zadržavajući dah pre toga. Primetićete da voda ulazi u vaše nozdrve ali da ne postoji nikakav bol ili neprijatnost zbog toga;
  • potom spuštajte glavu ka pozadi, tako da i vaše uši budu uronjene u vodu dok oči ostaju iznad vode. Morate znati da će nešto vode ući u vaše uši ali zbog bubnih opni i sprečeno da napreduje dalje tako da kada izađete iz vode, odnosno podignete svoju glavu sva voda biti izbačena;
  • kada probat sve navedeno, pokušajte da poopite lagano glavu zajedno sa očima, u redu je da nosite naočare kako bi videli kako izgleda "svet" ispod površine vode. Kada uspešno potopite glavu, bićete sigurni da ste se oslobodili straha od vode.

 

Ljudsko telo plovi iznad vode

Do sada smo prošli nekoliko vežbi koje podrazumevaju oslobađanje straha od vode i opšte navikavanje. Sada bi trebali da razumete da vaše telo sa lakoćom i bez mnogo napora "lebdi" u vodi. Verovatno smatrate da osobe koje ne znaju da plivaju potonu do dna kao kada bacite kamen u vodu. Možete se iznenaditi da voda u stvari jako dobro podržava ljudsko telo. U većini slučajeva ljudi mogu slobodno da "lebde" u vodi sve dok su njihova pluća ispunjena vazduhom. To se dešava iz razloga što je vaše telo ispunjeno sa 60% vode, nešto manje je gušće nego voda a možete se prisetiti i Arhimedovog zakona iz škole koji kaže: "Na svako telo potopljeno u tečnosti deluje sila potiska koja je jednaka težini tela istisnute tečnosti." Drugim rečima, telo potopljeno u tečnost biva lakše za koliko iznosi težina istisnute tečnosti. Ovo je osnovni zakon hidrostatike i važi za sve tečnosti i gasove.

Kada se potpuno oslobodite vode i kada možete da slobodno plutate, vreme je da naučite kako se zaista pliva kako bi mogli da osetite sve čari plivanja i boravka u vodi.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić