Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  August 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

815673
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
4363
5980
30413
752802
80955
93548
815673

18-08-2018 16:04
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Top 8 plivačkih pitanja na koje bi svaki roditelj želeo da zna odgovore

 top 8 plivačkih pitanja

Videćete ih na svim lokacijama i pored svakog bazena, na treninzima i na svakom plivačkom takmičenju. Oni broje svaki vaš udah, analiziraju svaki vaš zaveslaj i proučavaju svaki vaš potez. Ne, ne mislimo na trenere, kao i na medije. Mislimo na roditelje. Roditelji su spremni da i po kiši i po snegu prate svoje klince na treninge i takmičenja. Da sede sa njima satima i da ih neprestano bodre mislima i glasom ukoliko je to potrebno. Međutim, roditelji su i očajni da saznaju odgovore na neka od sledećih pitanja koje predstavljamo u nastavku ovog teksta.

1. Koliki broj treninga bi moje dete trebalo da ima nedeljno?

- Morate znati da ne postoji "magičan" broj treninga za jednog plivača, već to zavisi od sledećih principa:

  • Oporavak od treninga: ukoliko jedan plivač trenira tri puta u toku nedelje ali je i pored toga neprestano umoran, razdražljiv i ima pad koncentracije, onda njegov trening više nema smisla. Dakle, optimalan broj sesija za jednog plivača u velikoj meri zavisi od njihove sposobnosti da se oporave adekvatno nakon jednog treninga;
  • Nivo performansi: trening sesije trebalo bi da se zasnivaju na postizanje ciljanih performansi. Na primer, šanse su veoma male da vas izaberu da plivate u Olimpijskom timu ukoliko trenirate samo dva puta u toku jedne nedelje, a isto tako u zavisnosti od vašeg godišta ukoliko plivate više od 14 sesija sedmično, ne znači da ćete biti bolji od svih, jer ćete zasigurno biti preumorni. U zavisnosti od vašeg nivoa obuke i znanja plivanja, uspostavlja se i težina i broj treninga nedeljno. Međutim osim treninga, znate da je još važniji i odmor, ishrana i spavanje, a sve to mora biti u idealnoj ravnoteži;
  • Dostupno vreme: ukoliko jedno dete u toku jedne nedelje pored standardnih školskih aktivnosti, uči da svira određeni instrument, uči određeni jezik i pored toga ide na više sesija plivanja, onda je zasigurno da će dodavanje bilo kakve aktivnosti dovesti do dodatnog umora. Imajte u vidu da ravnomerno rasporedite aktivnosti vašeg deteta tako da ima prostora i za odmor pa čak i za igru i slobodno vreme, jer je to ipak dete, i ukoliko se sada preokupira obavezama, šta će raditi kada dođe u vaše godine;
  • Ciljevi: ukoliko vaše dete, a naravno i vi postavljate visoke ciljeve u plivanju vašeg deteta, onda naravno i vreme, napor i uložena energija mora biti adekvatna. Kao opšte pravilo, dok deca napreduju kroz svaki pojedinačni nivo plivanja, potrebno je postepeno da stiču određene veštine i sposobnosti kako bi postali uspešni i izgrađeni plivači.

Primer broja treninga u toku nedelje u zavisnosti od takmičenja za koje se plivač priprema:

  • uči da pliva: 1 do 2 treninga nedeljno
  • školica plivanja i usvajanje novih tehnika, priprema za prvo takmičenje: 2 do 3 treninga nedeljno
  • prvenstvo u zemlji/okruženju: 3 do 4 treninga nedeljno
  • nacionalno plivačko takmičenje: 6 do 8 treninga nedeljno
  • međunarodno plivačko takmičenje: 8 plus treninga nedeljno

 2. Moje dete ima 10 godina i već je sada odličan plivač, šta je potrebno da uradi da bude na samom vrhu?

- Prva stvar koju morate prihvatiti jeste da ne postoji šampion desetogodišnjak. Plivači koji dostižu uspehe pre tinejdžerskog doba obično to čine zbog ubrzanijeg rasta, to jest jači su i brži od druge dece. Druga slična situacija jeste da ovogodišnji plivač koji pliva leđnim stilom, kako raste i razvija se, njegova sposobnost plivanja kako mu se telo razvija takođe može da se menja, što znači da naredne godine može biti odličan u slobodnom plivanju. Ostali faktori koji mogu uticati na uspeh jednog plivača su i:

  • istrajnost - da ostane kada je najteže i nikad ne odustaje
  • strpljenje - potrebno je vreme da postanete dobar plivač, dosledan i naporan rad
  • trening - najbolji plivači obično i najviše ulažu u svoje treninge
  • izgrađivanje jake ličnosti - neki od najvećih plivača pokazuju veliku posvećenost, prevazilaženje teškoća i sposobnost za ubrzano učenje
  • strast - plivanje je kao i bilo šta drugo u životu, ukoliko ga mnogo volite, uspećete u njemu

3. Kada bi moje dete trebalo da se specijalizuje za jednu određenu tehniku?

- Dete mora da sazri i dođe postepeno do nivoa kada će usavršiti jednu određenu tehniku koja mu najviše odgovara. To znači kada se plivači razviju mentalno i fizički, prirodno će razviti i svoju omiljenu tehniku plivanja. Prirodan talenat za određenu tehniku je mnogo teže sakriti nego pronaći i to nikako ne bi trebalo da vas brine. Nema potrebe da podstičete decu na određenu tehniku, jer još jednom, prirodno je i svakako će se razviti.

4. Da li je deci potrebna određena specijalna dijeta?

- Deci nije potrebna specijalna dijeta kako bi postali uspešni plivači, osim u slučajevima ukoliko je to zdrastveno propisano zbog određene dijagnoze koju deca već imaju. Najbolji plivači prate princip plivanja po principu 4 vrste hrane više, odnosno 4 vrste hrane manje. Šta to zapravo znači obljasnićemo u nastavku:

  • više složenih ugljenih hidrata poput integralnog hleba od celog zrna žitarica, pirinča, testenine
  • više kvalitetnih proteina poput piletine i ribe
  • više vode i sveže ceđenih sokova
  • više svežeg voća i povrća, kao i orašastih plodova
  • manje zasićenih masti i ulja
  • manje brze hrane
  • manje veštački obrađene hrane
  • manje šećera i gaziranih sokova

Mnogi roditelji bi želeli da znaju nešto više o suplementima (dodacima u ishrani) i da li ih treba dati plivačima. Nekoliko zlatnih pravila o suplementima kažu sledeće:

  • nikakav suplement ne može zameniti dosledan i naporan rad, redovno treniranje i obraćanje pažnje na zaveslaje i tehniku
  • ukoliko određena reklama zvuči previše dobro, ne znači da je proizvod i zaista odličan. Previše je proizvoda na tržištu koji tvrde da poboljšavaju performanse sportista, a u stvari ne daju ništa više od placebo efekta
  • nikada ne smete na svoju roku uvoditi suplement bez konsultovanja sa svojim trenerom, a naročito ne pre važnog takmičenja ili nekoliko dana pre jer može doprineti da deca provedu više vremena u toaletu nego na bazenu
  • samo u određenim situacijama suplementi mogu biti korisni za određene plivače i to ukoliko se trener i lekar slože u vezi toga

5. Kako da budem siguran da je trener mog deteta onaj pravi?

- Najbolji plivački treneri demonstriraju sledeće veštine:

  • Pokazuju smirenost - oni su mirni u ključnim situacijama i predstavljaju sjajan primer za decu koju treniraju
  • Samouverenost - oni veruju u sebe ali i svoje klince, uvek su tu da im pruže podršku čak i kada je najteže
  • Brižni su - oni brinu o deci kao o svojoj ličnoj, i osim treninga uče ih svakodnevnom životu kako bi postala sjajna ljudska bića
  • Kredibilitet - oni poseduju odgovarajuće iskustvo, kvalifikacije i razumevanje kako treba voditi jedan plivački trening

Jedna od izreka kaže, deci nije važno koliko znate o nečemu, već da li znate to i da pokažete na primeru.

6. Škola, plivanje, društveni život, koja je prava ravnoteža za moje dete?

- Zapamtite, vaša deca nisu plivači, oni su deca pre svega. Međutim, oni su takođe i brat i sestra, učenici, sin ili ćerka, možda neko ko se bavi i drugim sportom - jednostavno rečeno mlada osoba koja ima potencijal da postane šta god poželi. Znajte da decu privlače stvari:

  • kojim se bave i njihovi drugovi
  • u kojima uživaju

Dakle, ukoliko vaša deca uživaju u aktivnosti i zabavljaju se sa svojim drugarima, šanse za uspeh su velike. Ukoliko žele da promene sport na koji odlaze, pokazuju nezainteresovanost i vidite da uopšte ne uživaju, velika je verovatnoća da svoje mišljenje neće promeniti, ali mogli bi pokušati sa razgovorom sa svojim trenerom i školicom plivanja u kome odlazite.

7. Šta treba da očekujem kao rezultat jednog plivačkog takmičenja?

- Trebali biste očekivati da vidite svoje dete kako pokazuje sreću što učestvuje na jednom takvom takmičenju i zadovoljno je što ćete vi biti tu da podelite tu radost sa njim. Vaše dete treba da nauči da:

  • poštuje konkurenciju,
  • da voli plivanje sa svojim drugarima iz kluba
  • demonstrira sve što je naučilo u proteklom periodu
  • pokazuje sopstvenu odgovornost za poštovanje vremena i tačnost, pripremu i ličnu samokontrolu
  • pokazuje osećaj da je deo tima, da ume da navija i pruži podršku svojim drugarima iz kluba

U pogledu rezultata ne bi trebali da očekujete ništa. Deca ne bi trebala da budu zabrinuta već da uživaju što odlaze na jedan takav događaj. Medalje ne znače ništa ukoliko vaše dete ne uživa u samoj aktivnosti.

8. Šta mogu da uradim da budem najbolji plivački roditelj?

- Pružite svome detetu ono što najbolje možete - bezuslovnu ljubav, potpunu podršku, saosećanje i nepokolebljivo verovanje u njih kao ljudska bića. Dugoročno, da li vaša deca postaju doktori, advokati, nastavnici, postavljaju svetske rekorde u plivanju, nije talenat koji ih definiše ili čini uspešnim, već su to oni sami. Zapamtite da niko deci ne može da razvije vrline, sposobnosti i karakteristike ličnosti kao njihova porodica. Prvo razvijte dete u sjajnu osobu, a potom obratite pažnju na plivanje i ostale aktivnosti.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić