Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  August 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

815688
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
4378
5980
30428
752802
80970
93548
815688

18-08-2018 16:05
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Pomozite deci da imaju zdravo detinjstvo

zdravo detinjstvo dece

U ovom tekstu razmotrićemo na koji način detinjstvo oblikuje razvoj mozga, metabolizma i ukupnog zdravlja, i na koji način omogućiti deci zdravo detinjstvo.

Deca još od ranog detinjstva usvajaju obrasce ishrane. To zapravo znači da namirnice koje deca unose još od ranog detinjstva oblikuju razvoj mozga, metabolizam i sveukupno zdravlje pojedinca. Upravo sada dok ovo pišemo, možemo da kažemo da su u svetu ali i kod nas prva tri izvora kalorija za decu uzrasta 2-3 godine većinom mleko, voćni sokovi i testenine. Proverite šta ste vi pružali deci od obroka u ovom stadijumu.

Međutim nije ni sve tako "crno". Potrebno je napraviti nekoliko sitnih promena kako bi ste poboljšali nutricionistički profil vašeg deteta i osigurali zdrav život. Moramo imati na umu da ishrana utiče na sve aspekte razvoja jednog deteta i to:

  • održavanje zdrave telesne težine;
  • izbegavanje zdrastvenih problema vezanih za višak telesnih masti;
  • zdravlje creva;
  • razvoj mozga i opšte ponašanje

U nastavku pružamo vam uvid u detaljnije ispitivanje navedenih faktora.

 

Faktor 1 - povećana telesna težina

1980. godine samo 7% dece starosti 6-11 godina je bilo gojazno.

2010. godine čak 18% - što zapravo znači 1 od 5 dece.

Trenutno, možemo da kažemo da je jedna trećina (oko 33%) dece klasifikovano kao gojazno (znači da ima prekomernu težinu).

Zašto gojaznost predstavlja veliki problem?

Prekomerna težina predstavlja osnovu za nastanak brojnih zdrastvenih problema. Na primer 70% tinejdžera već pokazuje znake kardiovaskularnih bolesti - koji se pojavljuju tek tokom kasnije faze razvoja. Adipozno tkivo (mast) luči hormone i hemijske signale; previše masti znači začepljenje. Kod dece, to znači nastajanje bolesti poput astme. Moramo naglasiti da se masti akumuliraju u jetri a deca sa prekomernih nivoom masti imaju poremećaj osetljivosti na insulin, i na kraju postoji opasnost od dobijanja dijabetesa. Prekomerna masnoća koja nije toliko čest slučaj i predstavlja najopasnije stanje dovodi do niza hroničnih oboljenja kao što su moždani udar, rak dojke, mišićno koštane poremećaje, bolesti žučane kese itd. Jednom kada telo uvedemo u prekomernu težinu tokom razvojnog perioda veoma je teško vratiti ga u normalno stanje. Navike prihvaćene tokom ranog stadijuma ima će ogromnih efekata u narednim decenijama.

Uticaj okruženja

Višak telesnih masti je takođe psihosocijalno opterećenje. Kao što i sami znate nije zabavno biti debeo klinac i izaći na igralište ili odlaziti u školu. Prekomerna gojazna deca suočavaju se sa zadirkivanjem i na kraju socijalnim isključenjem.

 Uloga ishrane u prekomernoj telesnoj težini

Deca koja konzumiraju svakodnevno brzu i visoko kalorijsku hranu imaju najviše opasnosti da dobiju prekomernu telesnu težinu. Dečije zdravlje i telesna težina proizilaze iz kombinacije faktora - od kojih većinu možemo da kontrolišemo.

 

Faktor 2 - zdravo varenje

Kao i kod odraslih, kod dece je još važnije zdravo varenje hrane. Međutim, deca su mlada i ranjiva, češće su sklona vrlo lakom prikupljanju virusa i bakterijskih infekcija. Rezultat toga često je dijareja koja i signalizira neku infekciju creva. Međutim, nisu svi oblici dijareje signali bolesti. Nekada uzrok mogu biti i prekomerni unosi voćnih sokova, koji sadrže fruktozu i sorbitol, koji u većim količinama izazivaju dijareju. Generalni savet je da od malih nogu decu učite da konzumiraju biljne namirnice. Deca koja se bore sa konstipacijom od malih nogu, imaće problema i kasnije tokom života. Na kraju, loš kvalitet hrane usko je povezan sa gastrointestinalnim poremećajima.  I baš kao i kod odraslih, ravnoteža bakterija može uticati na imunološku funkciju. Probiotici bi mogli pomoći u prečišćavanju organizma i kontrolisati nastanak zapaljenja. Sada je na tržištu dostupan veliki izbor probiotika koji su pogodni i za decu.

 

Faktor 3 - mozak i ponašanje

Razvoj mozga zahteva kvalitetne hranjive materije. Loša ishrana (bez obzira da li je povezana sa viškom telesnih masti ili ne) takođe doprinosi detetovom raspoloženju i problemima ponašanja kao što su depresija ali i agresivnost i nasilje.

Na ponašanje utiče i kofein. Jedna studija je pokazala da jedna Koka kola sadrži oko 35mg kofeina. Proučavaju decu studija je došla do zaključka da prekomernim svakodnevnim unosom Koka kole dec unose i do 100mg kofeina, što je ekvivalent šolji kafe dnevno.

 

Na koji način vi možete uticati na poboljšanje i kvalitet ishrane vaše dece

Problem zdrave ishrane u detinjstvu može izgledati ogroman, međutim ukoliko želite da budete dobar roditelj i pogotovu ukoliko želite da izaberete zdraviji izbor za sebe i svoju porodicu, u prilogu vam pružamo adekvatna uputstva.

Počnite uvek sa jednostavnim stvarima:

  • birajte uvek manje obrađenu hranu i onu koja se prodaje po pekarama i restoranima brze hrane
  • uključite voće i povrće u svakodnevnu ishranu vaše dece
  • ukoliko je potrebno uključite i vitamine i minerale u tabletama, ali pre svega se potrudite da sve potrebne hranjive sastojke vaše dete uzima iz namirnica
  • pomozite deci da se ne prejedaju, da kontrolišu svoj apetit kroz više različitih i bogatih nutritivno obroka dnevno
  • sami usvojite zdrave navike i svakodnevno ih koristite kako bi to radilo i vaše dete

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić