Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  November 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

1120199
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
174
2609
25241
1072707
59344
120591
1120199

19-11-2018 00:54
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872 (trenutno nije u funkciji)
Privremeni fiksni telefon: 011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Plivanje i borba protiv gojaznosti

plivanje i borba protiv gojaznosti

Gojaznost dece je jedna od najvećih briga za roditelje i lekare širom sveta. Prema centrima za prevenciju i kontrolu bolesti, u proteklih 30 godina gojaznost dece se udvostručila a kod adolescenata se čak učetvorostručila, šro su veoma ozbiljni i zabrinjavajući podaci. Istraživanja pokazuju da rani rezultati gojaznosti dovode do nastanka bolesti kao što su dijabetes i visok krvni pritisak.

Šta bi roditelji mogli da urade kako bi sprečili da njihova deca postanu žrtve ove bolesti. Zdrave navike u ishrani i aktivan način života su svakako od primarnog značaja. Kada uopšte razmišljate o aktivnom načinu života, plivanje je svakako odlična opcija i to iz više razloga. Osim toga što je jako zabavno, većina dece obožava vodu i vrlo lako se prilagođava vodenoj sredini, a pored toga plivanje nam omogućava odličan trening u kome učestvuju skoro svi mišići tela i koristi svakom aspektu zdravlja deteta. U nastavku teksta pružamo vam detaljnije informacije o gojaznosti i zabludama koje postoje i na koji način ih prevazići.

Pogrešno tumačene informacije kada je gojaznost u pitanju

Jedan od osnovnih koraka u okončanju epidemije gojaznosti kod dece je i prepoznavanje dezinformacija koje postoje a u nastavku teksta pružamo vam informacije o nekoliko zabluda za koje bi roditelji trebalo da znaju:

Neadekvatno praćenje dece

Moramo prihvatiti činjenicu da deca osnovne navike o zdravoj ishrani saznaju pre svega od svojih roditelja i okoline u kojoj se nalaze. Iako se dosta dece zdravo hrani kod kuće, ukoliko pitate njihove roditelje šta njihova deca jedu kada su u školi ili sa prijateljima malo njih će imati bilo kakav odgovor jer se na takve stvari ne obraća dovoljno pažnje. Najbolji način praćenja svakodnevne ishrane dece je i upuštanje roditelja u detaljne informacije o zdravoj ishrani i pažljivo praćenje svakodnevnog jelovnika. Iako je novac osnovni problem skoro svih porodica, moramo navesti da su važni pravilni izbori hrane za koji ne treba uvek izdvojiti mnogo novca već se pravilno usmeriti i izbegavati hranu koja izaziva gojaznost i loše utiče na zdravlje. Obezbedite zdravu, dobro izbalansiranu ishranu kod kuće a za ishranu van kuće podelite deci dovoljno pravilnih informacija i podstičite da izbegavaju pekare i brzu hranu koja je najčešće glavni uzročnik nastanka viška kilograma kod dece ali i kod odraslih.

Zabluda kako bi deca trebala "dobro da jedu" kako bi zdravije rasla

Najčešća je zabluda da kada su manja deca trebaju unositi velike količine hrane jer će na taj način biti zdrava i brzo porasti. Morate razumeti da će deca isto kao i odrasli ukoliko unose više kalorija nego što potroše i nego što im je potrebno, imati uskoro višak kilograma i najverovatnije postati gojazna ukoliko nastave sa ovakvim režimom ishrane tokom dužeg perioda vremena a ujedno i narušiti svoje zdravlje.

Zabluda da gojaznu decu treba staviti na dijetu

Česta je zabluda da gojaznu decu treba odmah staviti na dijetu. Dijeta može imati mnoge negativne efekte kako na decu tako i na odrasle. Ukoliko dete stavite na dijetu, velika je verovatnoća da neće uneti dovoljno vitamina i minerala, odnosno hranjivih materija, kako bi se pravilno i zdravo razvijala. Dijeta od ranog detinjstva može uticati na decu da razviju negativnu sliku o sopstvenom telu. U ovom stadijumu najbolje je konsultovati se sa svojim doktorom i prikupiti dovoljno informacija kako na potpuno zdrav i postepen način smanjiti gojaznost i prihvatiti zdrave navike u ishrani.

Zabluda da gojaznost nastaje zbog genetike

Iako je dokazano da genetika može imati uticaja na nastanak gojaznosti, veoma je važno da roditelji shvate činjenicu da svaki nasledni faktor mogu pratiti i smanjiti njegov uticaj kroz zdrav način života. Čak ukoliko je u vašoj porodici gojaznost dominantna, vaše dete ne mora biti osuđeno da postane gojazno. Sa zdravim navikama u ishrani i pravilnom količinom aktivnosti, deca mogu ostati zdrava i zadržati zdravu telesnu težinu tela.

Zabluda da je samo brza hrana uzročnik nastanka gojaznosti

Ishrana dece u pekarama i restoranima brze hrane svakako može biti glavni uzročnik nastanka gojaznosti, međutim kriviti samo navedenu hranu gubimo poentu pravilne i zdrave ishrane. Veća zabrinutost je što dete tokom celog dana redovno uzima previše kalorija. Odgovarajuća izbalansirana ishrana koja podrazumeva dovoljno voća i povrća, vitamina i minerala, proteina, zdravih masti i složenih ugljenih hidrata je ono što je potrebno. Ukoliko nemate dovoljno informacija o zdravoj i izbalansiranoj ishrani potrebno je da se konsultujete sa doktorom svog deteta a dosta članaka o zdravoj ishrani možete pronaći i na našem sajtu.

Zabluda da tanjir mora biti uvek prazan

Stari običaj posebno na našem podneblju jeste da koliko god da hrane ima u tanjiru, dete sve mora pojesti. Bolji pristup zdrave ishrane je da vašem detetu omogučite da se nauči samoregulaciji, odnosno da nauči da sporije jede što neće dovesti do prejedanja i sprečiti nastanak viška kalorija.

Zabluda da dete samo ima velike kosti i da u stvari nije gojazno

Tačno je da je svako od nas drugačije izgrađen i da struktura kostiju može imati svoju ulogu u izgledu. Međutim okriviti kosti za gojaznost deteta nije najbolje rešenje. Kako bi saznali da li vaše dete ima pravilnu telesnu težinu najbolje je da proverite indeks telesnih masti (metoda računanja uhranjenosti). Navedeni indeks se jednostavno računa a temelji se na odnosu telesne težine i visine tela.

Računa se uz korišćenje vrlo jednostavne formule:

Težina (kg) : Visina² (m) = BMI

Dakle, broj kilograma delite sa visinom u metrima na kvadrat.

Tablicu vrednosti proverite u tabeli u prilogu:

<18,5 Neuhranjenost
18,5 - 24,9 Idealna masa
25 - 29,9 Prekomjerna masa
30 - 34,9 Blaga gojaznost
35 - 39,9 Teška gojaznost
>40 Ekstremna gojaznost

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić