Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  April 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112
161718192022
23242526272829
30      

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

1037192
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
2141
3370
5511
1008423
96928
89128
1037192

23-10-2018 18:03
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872 (trenutno nije u funkciji)
Privremeni fiksni telefon: 011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Pubertet i plivanje

pubertet i plivanje

Bez obzira o kojoj sportskoj aktivnosti razgovarali, pubertet može imati ogroman uticaj na jednog plivača. Pubertet se odnosi na period odrastanja, počinje oko jedanaeste a završava se oko petnaeste godine života. Pored fizioloških, dešavaju se i brojne emocionalne promene, promene stavova o načinu života i kriza indentiteta.

Promene atletskih performansi tokom adolescentskog perioda rasta

Prolazak kroz pubertet može imati značajan uticaj na atlestke performanse i na pozitivan i na negativan način. I dok povećanje telesne težine, hormoni i snaga mišića mogu poboljšati atletske performanse, mogu postojati ogromni emocionalni problemi, privremeni pad u kontroli tela i sopstvenih veština. To zapravo znači da se mozak mora prilagoditi  novim brzim emocionalnim i fiziološkim promenama tako da tinejdžer postaje naizgled nespretan. Ova faza može biti itekako vidljiva kod sportova kao što su gimnastika, klizanje, ronjenje, igre sa loptom ali svakako i plivanje. Treneri su svesni ovog stadijuma i mogu pomoći u smanjenju trenutne atletske nespretnosti pravilnim usmeravanjem i uključivanjem specifičnih aspekata treninga.

Devojčice i dečaci u pubertet ulaze istovremeno, međutim sam početak puberteta je vrlo varijabilan kao i trajanje puberteta. Jedan od glavnih znakova puberteta je ubrzanje rasta. Neposredno pre nastupa puberteta brzina rasta se usporava, pre puberteta (od četvrte do desete godine) deca u proseku rastu 5-6 centimetara godišnje. Ulaskom u pubertet brzina rasta se ubrzava tako da negde sredinom puberteta dete ulazi u takozvani pubertetski zamah rasta. Zamah rasta se kod devojčica događa ranije nego kod dečaka s obzirom na to da i pubertet započinje ranije kod devojčica nego kod dečaka. Devojčice će najbrže rasti oko dvanaeste godine, a dečaci oko četrnaeste. Osim rasta u visinu, u pubertetu dolazi i do porasta telesne težine. Kod devojčica se stvara više masnoga tkiva, pogotovu u području bokova i bedara, a kod dečaka dolazi do povećanja mišićnog tkiva.

Razgovarajte o pubertetu

Kako bi se deca bolje pripremila na ovo burno razdoblje potrebno je konstantno sa njima o tome razgovarati. Cilj razgovora je prenošenje informacija o polnom sastavu i sekundarnim polnim karakteristikama kao i važnosti održavanja pravilne higijene tela kako tokom puberteta tako i tokom celog života. Pubertet i adolescencija burna su i teška razdoblja, brojne promene nameću brojna pitanja, nerazumevanje i sukobe. O pubertetu se može i mora razgovarati. Kao roditelji potrudite se ponuditi odgovore, razumevanje, toplinu i podršku, ali i postaviti jasne granice kako bi svom detetu osigurali da se razvije u zrelu i samostalnu osobu. Važno ja napomenuti da je pubertet privremeno razdoblje, a ukoliko dolazi do vikanja , ljutnje i pogrešnog prenošenja informacija od strane trenera i roditelja, može se dogoditi da dete potpuno odustane i napusti sport kojim se do tada bavilo a to nikako ne želimo. Vaš posao kao roditelja nije da "proizvedete" još jednog Olimpijca - već da vaše dete zavoli sport kojim se odlučilo da se bavi i da postane zdrava odrasla osoba. Podržavajte i ohrabrujte ih uvek i na svakom mestu.

Faze treninga tokom razdoblja i na šta bi trebali obratiti pažnju:

1. Aktivan start: upoznavanje sa sopstvenim telom i prilagođavanje okruženju kakva je voda. Učenje tehnika disanja, održavanja u vodi, koordinacije tela i pokretljivosti. Podrazumeva se za razdoblje od rođenja do 6 godine života.

2. Osnove: podrazumeva razdoblje od 5-8 godine života i podrazumeva savladavanje određenih veština i tehnika u zavisnosti od sporta kojim se dete bavi. Tokom ovog stadijuma aktivnosti bi trebale da budu interesantne i zabavne kako bi ih dete lakše prihvatilo.

3. Naučiti da treniraš: predstavlja fazu za devojčice od 8-11 godine, a za dečake od 9-12 godine. Tokom ove faze plivači ponavljaju tehnike i veštine, mehanike pokreta koje su do tada naučili, a sve sa ciljem da ih što bolje savladaju. Oni se uče šta znači redovno odlaziti na trening, prihvatanju ustajanja i spavanja u isto vreme, redovnog konzumiranja obroka i prihvatanja načina života uspešnog sportiste.

4. Treniranje radi postizanja uspeha: ova faza za devojčice traje obično od 11-14 godine, a za dečake od 12-15 godine. U ovoj fazi plivači kreću sa ozbiljnijim kondicionim treninzima kombinujući ih sa treninzima za brzinu i snagu. U ovoj fazi se obično kod svakog plivača razvija individualizam i lagano na usmeravanje ka tehnici plivanja koju najbolje prihvataju.

5. Treniranje zbog takmičenja: faza razdoblja za devojčice od 14-16 godine, a za dečake od 15-18 godine. Predstavlja fazu kada su dečaci i devojčice već stekli određeno iskustvo u plivanju i nastavljaju ka usavršavanju veština tehnike i brzine. Trening bi trebao dalje biti usmeren na razvijanje snage, agilnosti, brzine, fleksibilnosti i usavršavanja sitnih detalja koji mogu biti ključni u odsudnim momentima.

6. Biti aktivan - zdrav životni stil je nešto čemu svako od nas treba težiti bez obzira na to da li se aktivno ili rekreativno bavi nekim sportom. Većina dece odlazi na fakultete i opredeljuje se za neku aktivnost koja i ne mora imati veze sa plivanjem. Samo mali broj na žalost ostaje u sportu da se profesionalno bavi istim a tek najmanji broj dograbi uspeh Olimpijskog sportiste. Nemojmo zaboraviti da bez obzira šta su vaša deca odabrala, plivanjem se mogu baviti tokom celoga života i da je svakako jedan od najlepših sportova.



Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić