Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

048156
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
114
566
4271
37974
16307
31789
48156

21-01-2018 06:40

Zdravlje i ishrana malog sportiste


zdravlje i ishrana malog sportiste
 
 
Koje je idealno vreme za obuku plivanja?

-  Idealan uzrast za obuku plivanja je oko pete godine. Tada dete funkcioniše samostalno i može da prihvati i druge autoritete osim svojih bližnjih, uz motivaciju može da mu se drži pažnja čak i do pola sata a uz dobre trenere i duže. Oko sedme ili osme godine, dete je već «stegnuto», jer razmišlja na različite načine o samoj vodi, međutim u tom uzrastu znatno brže prati obuku, koordinacija tela je uspostavljena, prioritetna strana tela definisana. Zato je za savladavanje tehnika plivanja ponekad dovoljno šest nedelja, do tri meseca. Starija deca, od deset godina, svesna da su «zakasnila» - stide se, povučenija su, ali odlično prate časove obuke. Možemo reći da godine nisu presudne kod usavršavanja plivanja kod dece ali je po starom pravilu najbolje da krenu što ranije. Deca vrlo brzo prihvataju nove stvari kad su mala i ništa im ne pada teško.
 
Čega se deca najviše plaše kada kreću da uče plivanje?

-  Dešava se da deca uzrasta do osam, devet godina na početku teško prihvataju bazen kao okruženje gde će izvesno vreme provesti sa vršnjacima. A i "ono dole, na dnu" im uliva strah. Pojedina deca, čak, tvrde kako njihovi roditelji, pri pokušaju da ih nauče da plivaju, hoće da ih "udave". Međutim, ovi strahovi se najčešće vrlo brzo otklanjaju za samo nekoliko časova plivanja. Nikad ne pokušavajte da forsirate dete da se odmah oslobodi straha od vode, ne bacajte ga u duboku vodu i ne stvarajte mu dodatan stres prilikom učenja plivanja.
Plivanje je jako preporučljivo za decu jer im razvija pravilnu koordinaciju pokreta, rešava probleme kod krivljenja kičmenog stuba i lošeg položaja nogu. Plivanje treba upražnjavati tokom cele godine jer je najbolji način za održavanje zdravlja, kondicije, pravilan razvoj i rast svih mišića u telu i opuštanje posle napornog dana. Ali, da bi ono zaista koristilo našem zdravlju potrebno je naučiti kako se pravilno pliva, kao i kako da ovaj sport što pravilnije „upražnjavamo“.

Plivanje kod dece donosi im radost, pogotovu jer stiču nove prijatelje i uživaju na prijateljskim takmičenjima. Dobre navike koje dete stiče od malena učeći plivanje doprinose sprečavanju nastanka mnogih zdrastvenih  problema, jačajući srce i doprinoseći razvoju celokupne musculature.
 

Informacije i saveti koji slede nadamo se da će Vam pomoći da sačuvate zdravlje svoga deteta i održite ga u stanju potpune relaksacije i uživanja u plivanju.

Infekcija ušiju – uobičajne kod mlađe dece jer im je ušni kanal uzak. Plivačko uho ili “otitis externa” je infekcija u ušnom kanalu uzrokovana kontaminiranom vodom ili ostacima kao što su ušni loj ili suva koža u kojoj se kriju mikrobi koji vašem detetu prave problem. Deca se obično žale na bolno uvo koje ih jako zaboli kad se stisne ili povuče. Lekar će mu pripisati određene antibiotike ali je veoma važno da posle tretmana proverite kod vašeg lekara da nema nikakvih ostataka u kanalu koji bi mogli dovesti do vraćanja nastale infekcije. Čepići za uvo bi mogli sprečiti nastanak problema i pomoći detetu da se vrati što pre plivanju, međutim mnogi treneri čepiće za uvo ne smatraju najsrećnijim rešenjem.

Bolovi u ušima – u vezi sa gornjim disajnim putevima nisu uzrokovani bazenskom vodom. Ovo stanje se naziva “otitis media” ili upala srednjeg uva. Uzrok je obično virus koji ne treba lečiti antibioticima već treba dobro pregledati uši, nos i grlo i tek tada prepustiti lekaru da odluči da li su lekovi potrebni ili ne. Virusne infekcije obično prouzrokuju visoku temperature i opšti osećaj slabosti i trebalo bi ih tretirati simptomatski sa lekovima protiv bolova i mirovanjem.
Virusne infekcije - uzrokuju najčešće uobičajenu prehladu i u ovakvim slučajevima detetu treba mirovanje i nikako ne bi trebalo ići na trening, pogotovu ako ima temperaturu ili ako kašlje. Virusne čestice se lako šire na drugu decu preko kašlja i postoji velika verovatnoća od zaraze. Takvo dete će trener zasigurno vratiti kući bez treninga. Tipični simptomi virusne upale disajnih puteva su neubobičajni umor, razdražljivost, glavobolja, curenje iz nosa, bolno grlo, bol u mišićima a nakon par dana razvija se i kašalj. Ako Vam se dete oseća umorno i mrzovoljno i ima sve ove simptome, vratite ga u krevet i sačekajte dan ili dva da bi videli da li se oporavlja. Virusne infekcije mogu pospešiti simptome astme kod dece koja je imaju. U tom slučaju, deca trebaju redovno uzimati svoje lekove, čak i u slučajevima kada se osećaju dobro, kako ne bi imali poteškoće sa disanjem.

Plivačko rame – najčešća i najuobičajnija povreda u plivanju i potreban joj je pravovremeni i rani tretman. Rame je jedini zglob koji je izložen najvećim naporima prilikom plivanja. Plivači se najčešće žale na bol u ramenu dok plivaju. Led često nije dovoljna pomoć a prilikom povrede ramena veoma je važno izolovati ga i ne plivati dok se osoba potpuno ne oporavi. Fizioterapeuti će u takvim slučajevima propisati neke vežbe koje bi trebalo raditi kod kuće.
Recept za zdravo i korisno plivanje je jednostavan: dobar i temeljit odmor, zdravo spavanje, konzumacija zdrave hrane koja obuhvata obilje voća i povrća i uzimanje dosta tečnosti.
 

 

Održavanje dobrog zdravlja deteta

Da bi svoje dete održali zdravim to znači više nego bukvalno pružiti mu zdravu dnevnu ishranu, oblačiti ga u skladu sa godišnjim dobom, i učiti ga od malena kako da i samo brine o sebi. Složiti dobar izbor hrane međutim nekad predstavlja noćnu moru i naučnu fantastiku za mnoge roditelje, pogotovu kad se radi o čitavom nizu mogućih izbora koji su danas na raspolaganju. Tako veliki izbor hrane često dovodi do konfuzije. Naša sugestija je: zadržite stvari jednostavnim koliko je to god moguće. U ishrani vašeg deteta koristite razne mešavine svežeg voća i povrća, nemasno meso i kuvajte hranu pre nego da je pržite na ulju, jer tako hrana ostaje zdrava i zadržava svoje vitamine i minerale. Ishrana treba da se sastoji iz više manjih obroka dnevno. Šećere smanjite i naučite svoje dete da ih konzumiraju u prepodnevnim satima kada je metabolizam najbrži i kada dete može svojom aktivnošću do kraja dana brzo sagoreti šećere. Ako se dešava da je vaše dete konstantno gladno, naučite ga od malena da u svoju ishranu uključi hranu sa niskim glikemijskim indeksom, kao što su integralne žitarice (hleb, makarone), ovsene pahuljice, koštunjavo voće, mlečne proizvode sa manje masnoće, mladi sir. Doručak je najbitniji deo dnevne ishrane jer tada je metabolizam najbrži, sve što pojedemo za doručak moći ćemo da i sagorimo do kraja dana. Za rast i razvoj mišićnog tkiva potrebna je i proteinska hrana koju pronalazimo u nemasnom mesu,mleku i jajima. Jaja sama po sebi predstavljaju celokupan obrok, ali ne treba preterivati sa njima. Dnevno je dovoljno konzumirati ne više od dva žumanceta dok belanca ne moramo ogranicavati. U ishranu obavezno uključiti i zdrave masti iz maslinovog ulja i što više izbegavati prženje na ulju a uključiti kuvanu hranu.

 

Energija – postizanje ravnoteže u energiji


Teško je tačno odrediti koliko je hrane dovoljno za vaše dete, budući da su njegovi prohtevi za energijom vrlo individualni i kontinuirano se menjaju skladno njegovom rastu i promenama u aktivnostima. Vaše dete mora razumeti razliku između “potrebe” i “pohlepe” za hranom, budući da je prejedanje svakako moguće, pogotovu za vreme praznika, i na mestima dokolice i zabave. Često smo u situaciji da vidimo decu kako se nepotrebno trpaju raznim nezdravim grickalicama i kalorički zasićenom hranom u školi, pre treninga ili u sopstvenom domu. Uglavnom se sve to radi zbog raznih odličnih reklama o hrani koje vidimo i na raznim mestima i koje nam utiču na psihu. U redu je povremeno uzeti parče čokolade ili pojesti malo čipsa ali to nikako nije preporučljivo raditi iz dana u dan a pogotovu ne ako vaše dete želi da bude uspešan sportista. Osigurajte i naučite svoje dete da konzumira više manjih obroka dnevno koje će zadovoljiti njegove potrebe za hranom a sa druge strane ne dovesti do prejedanja. Kako bi znali o čemu pričamo navesćemo primer dnevne ishrane sportista:
 
Doručak: ovsene pahuljice ili dva kuvana jaja sa sa parčetom hleba,
Užina: voćni jogurt ili banana
Ručak: kuvano povrće sa parčetom mesa
Užina: dva parčeta integralnog hleba sa prirodnim puterom od kikirikija
Večera: tunjevina na vodi sa šakom integralnih makarona
 
 

Hidratacija organizma je jedna od važnih stavki kod svakog sportiste. Svakako treba uzeti u obzir i sportske napitke koje vaše dete može uzeti pre, za vreme i nakon sportske aktivnosti ali na prvom mestu uvek staviti vodu kao primarni način hidratacije organizma. Često mešavina vode i sportskog napitka osiguraće idealnu formulu za obnavljanje hidratacije potrebne za plivanje. Mlečni napici i voćni sokovi se mogu uzeti uz obrok ili užinu ali nipošto nisu dobri neposredno pred ili za vreme aktivnosti.

Da rezimiramo

Ono što vaš mali plivač pije i jede svakog dana, mnogo je važnije od toga šta konzumira za vreme ili posle takmičenja. Zdrava svakodnevna ishrana uticaće na pravilan razvoj organizma deteta i dati mu sve potrebne nutritivne sastojke da izdrži trening i da konsantno napreduje. Posebnu pažnju treba posvetiti oporavku i obnovi snage nakon aktivnosti kada organizmu treba dati sve potrebne nutritivne sastojke kako bi se oporavio, i tada obroci mogu da budu i veći. Ako želite da vaši mali plivači adekvatno napreduju obezbedite im adekvatnu ishranu i isplanirajte je više dana unapred, a kao “poklon” povremeno ga počastite hranom koju najviše voli.

Zapamtite, plivač koji adekvatno jede, adekvatno će se i osećati i brže će napredovati na svojim treninzima kao i u raznim drugim aspektima svoga života, a pre svega toga biće zdravo, srećno i nasmejano i Vama zahvalno.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić