Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  November 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

1109633
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
3143
3192
14675
1072707
48778
120591
1109633

15-11-2018 12:30
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872 (trenutno nije u funkciji)
Privremeni fiksni telefon: 011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Najveći plivački mitovi - razotkriveni

najveci plivacki mitovi razotkriveni

Mit je objašnjenje na razna životna pitanja u odsutnosti nekog racionalnog ili naučnog odgovora, ili drugi naziv za nestvarne ili fantastične priče. Ljudi često imaju običaje da kada čuju neku fantastičnu priču, prenesu je nekoj bliskoj osobi, ponekad šturo a ponekad i sa više detalja, često nepostojećih, čineći tu priču još neverovatnijom za slušaoca. Na takav način često se stvaraju nepotrebni strahovi i predrasude, čime ljudi nešto počinju izbegavati, ni sami ne znajući zašto to rade. U nastavku ovog teksta želeli bi da obljasnimo i razrešimo neke od čestih i neverovatnih mitova vezanih za plivanje.

1. Mit - Moje dete pliva kao riba sa svojim "mišićima za plivanje"

  Istina - upotreba "mišića" za održavanje na vodi ne može se nazvati plivanjem

- Plivanje predstavlja sposobnost samostalnog održavanja i kretanja u vodi bez ičije pomoći. "Plivački mišići" neće omogućiti detetu da pravilno oseti vodu i nauči da se održava, kao i da se oslobodi straha ukoliko postoji, a takođe ni "mišići" mu ne mogu pomoći da nauči pravilne tehnike i veštine plivanja.

2. Mit - Moje dete voli vodu i plivanje, ali ne voli da njeno/ njegovo lice bude mokro ili da se uroni u vodu

Istina - Deca koja izbegavaju da im se pokvasi lice ili da ga urone u vodu, u stvari ne vole vodu

- Nespremnost deteta da svoje lice uroni u vodu predstavlja odraz njegovog straha ili oklevanja. Plutajući materijali mogu na kratko da pomognu detetu da se postepeno oslobodi i zavoli vodu. Istraživanja pokazuju da sve dok deca ne budu slobodna da lice i glavu samostalno urone u vodu, neće biti zaista sigurna i komforna da budu u vodi bez nadgledanja starijih. Što je dete mlađe, izloženost vodi je brže i lakše, dok starija deca zahtevaju i više pažnje i dobrog trenera koji će im otkloniti nelagodnost i strahove.

3. Mit - Više treninga će pomoći u bržem i boljem usavršavanju plivačkih tehnika

Istina - Više treninga samo po sebi, ne mora doneti nikakav siguran i konačan uspeh

- Svi smo jedanput u toku svog života čuli za neke magične brojeve koji tvrde kako određeni broj isplivanih sati ili treninga, predstavlja sigurnost do uspeha. Brojna istraživanja urađena na ovu temu ne daju nikakve značajnije rezultate i ne pokazuju da je 50 ili 100 treninga, mnogo bolje od 20 ili 40. Sticanje plivačkih veština i usavršavanje je individualno i zavisi od osobe do osobe. Usavršavanje plivačkih tehnika zahteva naporan rad, predanost treninzima, disciplinu, pre svega volju i želju za plivanjem. Plivanje podrazumeva sticanje fizičkih veština kao što su snaga, brzina, izdržljivost, ali i mentalne veštine kao što su priprema, poznavanje plivačkih tehnika i smirenost u kritičnim momentima. Jednom rečju možemo zaključiti da plivanje predstavlja stalno balansiranje između fizičkih / mentalnih / tehničkih i taktičkih karakteristika jednog plivača.

4. Mit - Ukoliko dete počne da pliva jedan stil dobro, znači da će tim stilom uvek dobro plivati

Istina - Razvojem deteta dolazi i do mnogobrojnih promena u telu a sve to utiče i na razvoj deteta kao plivača

- Svako od nas je makar jednom video dete plivača koje je sa svojih 10 godina izgledalo kao da će biti sledeći Olimpijski prvak u plivanju. Nažalost, vrlo retko isto dete i zaista dođe do Olimpijskog tima a kamoli da nastavi tokom godina da pliva istim stilom plivanja. Na primer, dete može imati odličnu prsnu tehniku u svojoj 8 godini života, potom može biti odlično u kraul stilu sa navršenih 11, a onda može zasijati sa leđnom tehnikom u svojoj 13-toj godini života. Zašto je to tako, pitate se?

Detetov razvoj obuhvata produženje ligamenata, promenu u mišićnoj masi i snazi, visini i težini, fleksibilnosti, a celokupan razvoj umnogome utiče i na stil plivanja koji će dete konačno tokom svog odrastanja razviti.

5. Mit - Samo uspešan trener može da napravi sjajnog i dobrog plivača

Istina - Trener je bitan da pruži informacije o pravilnoj tehnici, trajanju treninga, doziranju opterećenja, motivaciji i sl. ali nažalost nije presudan faktor u nastajanju jednog sjajnog plivača

- Jedna od čestih grešaka koje mnogi roditelji čine, jeste i česta promena trenera iz neopravdanih razloga. Pravilan razlog promene trenera jeste preseljenje iz jednog grada ili mesta u drugo, želeći da vaše dete i dalje nastavi sa programom plivanja. 

Morate razumeti da trening jednog trenera, znanje i iskustvo su individualna stvar ali da će svaki od njih zasigurno pružiti maksimum da nauči dete fizičkih, mentalnim, tehničkim i taktičkim veštinama. Takođe, jedan plivač sa velikim samopouzdanjem, koji trenira naporno i uvek je u potrazi za sticanjem novih veština, uspeće nezavisno od trenera, ustanove ili uslova koje klub nudi. Zapamtite da velike plivače ne prave odlični treneri, već njihova upornost, zalaganje, želja i volja za plivanjem i napredovanjem.

Treneri, roditelji i deca treba da naprave poseban vid razumevanja i poverenja jedni u druge, naš je savet da dopustite deci da uživaju i plivaju onako kako najbolje umeju, a treneri obave svoj posao radeći ga na svoj način, i onako kako misle da je najbolje. Na vama ostaje da uživate u izabranoj aktivnosti deteta i pratite i radujete se njegovom pravilnom razvoju.

6. Mit - Sve će ispasti dobro na dan takmičenja

Istina - ukoliko dete ima probleme sa tehnikom, skokom, stilom plivanja, disanjem i sl. tokom treninga, imaće isti problem i na dan takmičenja

- Najveći broj dece plivača ima problem "dvojnog razmišljanja" i različite percepcije događaja

Prvo razmišljanje povezano je sa treningom - Dozvoljava plivaču da izvodi usporene skokove u vodu, startuje po želji ili naredbi trenera, pliva brže ili sporije, završava stazu metar ili dva ranije, pliva sa ostalom decom ne pružajući 100% sebe na treningu i sl.

Drugo razmišljanje povezano je sa takmičenjem - tada u glavi prolaze sve trenerove sugestije, naučeni pokreti, strahovi od neuspeha, završavanje staze na odgovarajući način i na odgovarajućem mestu, takmičenje sa sebi sličnim ili boljim i sl.

Najveći problemi ova dva razmišljanja nastaju kada ona prelaze jedno preko drugog, i tada dete postaje zbunjeno, uplašeno i najčešće otpliva loše trku.

Savet za decu - pri odlasku na trening razmišljajte o takmičenju i načinu na koji želite otplivati. Trenirajte na način kojim mislite da ćete najbolje dobiti željenu trku. Jedina razlika između treninga i takmičenja jeste ta, što kod treninga uvek možete pokušati ponovo i usavršiti svoje nedostatke, dok trka predstavlja pokazatelj koliko ste na treningu i zaista bili uspešni.

7. Mit - bolja i skuplja oprema omogućiće mi brže i kvalitetnije plivanje

Istina - Bolja i skuplja oprema neće ništa učiniti kako bi unapredila vaše plivanje, ukoliko su vaša tehnika ili stil plivanja loši

- Kvalitetna oprema vam je potrebna ukoliko dostignete više nivoe takmičenja, ali skuplja oprema neće nadoknaditi vaše mentalno odsustvo na treningu, preskaknje treninga, lošu tehniku ili nedostatak samopouzdanja.

Poboljšajte i radite pre svega na fizičkom, psihičkom, mentalnom, tehničkom i taktičkom poboljšanju......a onda kada ste i zaista sigurni da ste usavršili sebe i pokazali svoje rezultate, onda možete tražiti od svojih roditelja i skuplju i kvalitetniju opremu za plivanje.

8. Mit - posebna vrsta treninga snage, joge, pilatesa...... omogućiće mi da postanem bolji plivač

Istina - kako bi poboljšali plivačke performanse, jedino što vam je potrebno jeste rad, disciplina i upornost. Posebna i jedinstvena vrsta treninga koji će dati savršene rezultate ne postoji!

Trening sa opterećenjem, trening snage, pilates, joga, časovi plesa i sl. mogu vam pomoći da poboljšate plivačke performanse, samo ukoliko ih koristite u ravnoteži sa svojim treningom plivanja u vodi, i samo ukoliko su pravilno integrisani u opšti plivački program. Prvo pitanje jeste - zašto bi posebno ulazili u neki program treninga ukoliko to vaš trener nije odobrio? Ukoliko smatrate da možete samostalno da trenirate, zašto ste u prvu ruku i potražili plivački klub?

Shvatite da je trenerstvo kao i bilo koja druga vrsta posla, jedan poseban "zadatak" koji se uči u školi i za koji je potrebna posebna praksa kako bi bio uspešan i dao neke rezultate.

9. Mit - posebna vrsta dodataka ishrani u vidu vitamina i minerala pružiće mi sjajne plivačke rezultate

Istina - Reč dodatak ishrani znači bukvalno to, a istraživanja koja se bave ovom temom nisu ubedljiva i još uvek dokazana kada je reč o plivanju

Naš generalni savet jeste da bi svaki plivač ponaosob trebao da uz sebe uvek ima malo sledećih "dodataka":

  • doslednost
  • pozitivan stav
  • ostati čvrst i jak i u najtežim situacijama
  • biti pošten i pružiti ruku bez obzira da li gubiš ili pobeđuješ
  • dati sve od sebe i usavršiti tehniku

10. Mit - zbog moje telesne težine ja uranjam u vodu, ne mogu da plovim

Istina - Svako može da nauči da pliva, usavrši neku tehniku plivanja i bude dobar u njoj sa pravilnim treningom i pravilnim stanjem uma

Znajte da koliko vaše dete ima trenutno masnog tkiva i na koji način trenutno pliva uopšte nije važno. Plovnost se najbolje postiže opuštanjem i skoro da nema nikakve veze sa stanjem telesnih masti u organizmu. Naravno, plivanje je daleko od samo jednostavnog plutanja na vodi, ono zahteva dovoljnu snagu i tehniku, a pre svega veliku želju, a ne odgovarajuću telesnu težinu.

Savet

- Generalni problem svih ovih mitova jeste da su ljudi ti koji su uvek u potrazi za prečicama, i traženju rešenja koja će dati brže i adekvatnije rezultate sa malo uloženog novca i vremena. Nažalost, tako nešto ne postoji! Ipak, postoji nešto što može napraviti velike razlike u svemu tome. Nešto što će svaki zaveslaj i ulazak u bazen  učiniti posebnim! Nešto što će svaku šansu pretvoriti u potencijalni uspeh - VI SAMI

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić