Deca uključena u plivanje od malih nogu postaju naprednija
Deca koja krenu sa plivanjem od malih nogu mogu imati velike prednosti u dostizanju kognitivnih, jezičkih i fizičkih sposobnosti u odnosu na drugu decu.
Ova tvrdnja dolazi od tima stručnjaka iz "Grifit Instituta" za pedagoška istraživanja, koji je u skladu sa roditeljima dece uzrasta 3-5 godina sa Novog Zelanda, Australije i SAD-a, pratio razvoj dece uključene u određene plivačke programe u periodu trajanja od 3 godine. Ovo istraživanje je jedno od najsveobuhvatnijih na svetu jer je pratilo više oko 180 dece.
Prema vodećem istraživaču, profesoru Robin Jorgensenu, deca koja se od ranih godina uključe u programe plivanje, razvijaće različite veštine. Mnoge od tih veština, pomoći će deci u lakšoj tranziciji između predškolskog i školskog obrazovanja. Bez obzira na socio-ekonomsku pozadinu dece koja su učestvovala u ovom istraživanju, razlika između dece koja su bila uključena u plivanje i one koja nisu je bila ogromna. Takođe nije bilo razlike u zavisnosti od različitih polova tokom istraživanja.
Istraživači su bili iznenađeni da su ova deca pokazala znatno bolje rezultate u vizuelno - motoričkim sposobnostima, uključujući:
- sečenje papira
- bojenje
- crtanje linija
- pravljenje različitih oblika
Ova deca su čak imala i bolje rezultate i na matematičkim zadacima (opštim oblastima računanja), oblastima pismenosti, a usmeni izraz je bio na jako visokom nivou. Autori ovog istraživanja su zaključili da su mnoge od ovih veština jako dragocene i od velike koristi, naročito u razvoju male dece, a od svega najzanimljivije je to što se dešava zbog uključenja dece u plivačke programe.