Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  April 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112
161718192022
23242526272829
30      

Važno obaveštenje


Važno obaveštenje vezano za 73. rođendan kluba

Poštovani roditelji, 21.04. održaće se miting "Sve prolazi Zvezda traje"u Beogradu. Molimo Vas da ukoliko želite da ugostite svoje male plivače iz drugih klubova i prijavite na listu domaćina za učestvovanje na mitingu, da nam se javite na telefone kancelarije kluba ili putem emaila. Stojimo Vam na raspolaganju.

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

330807
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
3989
3487
22630
269246
113483
132640
330807

23-04-2018 21:25
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Top pitanja na koja svi roditelji plivača žele da znaju odgovore

top pitanja na koja svi roditelji zele da pronadju odgovore

Roditelji su jedna od važnijih karika u karijeri svakog malog plivača, možete uhvatiti sebe kako sedite pored bazena, na plivačkim takmičenjima, na sastancima itd. Vi kao roditelji - pratite svaki pojedinačni pokret svog plivača, brojite njegove/ne zaveslaje, analizirate svaki okret, sedite i očajno razmišljate o jednom od pitanja koja navodimo u nastavku ovog teksta ali često nemate odgovore na njih. Mi ćemo pokušati da vam pomognemo u njihovom pravilnom razrešenju.

1. Koliko trening sesija moje dete treba da ima nedeljno?

- Morate da znate da ne postoji čvrsto određen broj treninga nedeljno za jednog plivača, jer čak i elitni plivači imaju individualno određen broj treninga nedeljno. Neko od njih ima 7, drugi 9, a treći 11 treninga nedeljno. Treninzi za jednog plivača zavise od:

- umor - ukoliko jedan plivač izvodi 3 treninga nedeljno, a kao rezultat toga javlja se umor, iscrpljenost i neadekvatan rad na treningu, onda to znači da sami treninzi i broj treninga nedeljno nemaju smisla. Opciono, broj treninga nedeljno u strogoj je povezanosti sa mogućnošću plivača da se brzo adaptira i oporavi od treninga kako bi mogao da nastavi dalje.

- nivo performansi - trening sesije su uvek određene na osnovu nivoa veština jednog plivača. Što znači da treninzi dva puta nedeljno ne znače da će odvesti vašeg malog plivača na Olimpijsko takmičenje, isto kao što i treninzi od 5 ili više puta nedeljno ne znače da će postati šampion. Kao i svaki drugi sport i plivanje zahteva adekvatan odmor, ishranu, pažljivo praćenje iskustva trenera ali i genetiku i predispozicije za ovakav sport. Kako bi vaše dete bilo uspešno u bilo kom sportu pre svega mora da ga voli i da ga trenira bez dodatnog pritiska ljudi oko sebe.

- slobodno vreme - ukoliko je dete u osnovnoj školi, i pored plivanja angažovano na primer da trenira i košarku, svira klavir, radi na specijalnim projektima za svoju školu, a pri tome odlazi svakodnevno i na plivanje, onda je realno da od njega ne možete da očekujete da bude uspešno u svim ovim oblastima podjednako. Naš savet je da obratite pažnju na oblasti kojima je dete totalno privrženo kao i na one koje ne voli ili ne želi da radi. Pravilno usmeravanje i motivacija su uvek dobrodošli, ali prevelike obaveze sa svih strana mogu i psihički i fizički umoriti dete.

- ciljevi - u zavisnosti od ciljeva vašeg deteta a ne vas, treba pratiti i njegov plivački napredak. Treneri i klub su uvek tu za vas da porazgovaraju sa vama i vašim detetom i pruže najbolje moguće savete koji bi trebali da vašem detetu pomognu da dalje napreduje a vas da upoznaju sa načinom treninga i mogućnostima vašeg deteta.

2. Moje dete ima 10 godina i odlično je u slobodnom stilu. Šta je potrebno da uradi kako bi bilo pri vrhu najboljih plivača?

- Prva stvar koja je veoma važna i koju bi trebali da razumete jeste i ta da ne postoji tako nešto kao što je dete šampion od 10 godina. Deca koja su iskusila lakše savladavanje tehnika u plivanju su uglavnom ona koja su brže napredovala (telo im se brže razvilo). Osim toga, kako se deca iz godine u godinu razvijaju tako je moguće da se menja njihova mogućnost za plivanje određenih tehnika. Na taj način, dete koje je jedne godine imalo "vrhunsku" leđnu tehniku, sledeće može biti odlično u slobodnom stilu i obrnuto.

Faktori koji određuju uspeh jednog plivača jesu:

  • istrajnost - dati sve od sebe u svakoj situaciji i nikada se ne predati;
  • strpljenje - da bi neko postao odličan i uspešan plivač potrebno je najmanje vreme od 10 godina doslednog i napornog rada;
  • trening - da bi neko postao odličan plivač mora da radi na fizičkom razvoju, na unapređenju veština i sopstvenom razvoju;
  • ličnost - bilo koji vrhunski plivač ima izgrađenu sopstvenu ličnost (takav plivač je odlučan, privržen svom sportu, ima razvijenu mogućnost da se izbori sa nevoljama i dovoljno veliki kapacitet da izdrži svaki mogući trening i izazov);
  • strast - plivanje u odnosu na druge sportove ukoliko želite pravi uspeh razlikuje se u tome što možete ili da ga volite ili ne. Ukoliko ne razvijete dovoljno veliku strast na vreme za plivanjem, niko vas ne možete naterati da to uradite i potom budete uspešni.

3. Kada će moje dete da se specijalizuje za jednu tehniku?

- Kako plivač raste i razvija se, i fizički i mentalno, tako će polako izabrati i svoju posebnu tehniku i veštinu plivanja koju će izvoditi najbolje. Nije potrebno ohrabrivati dete da jednu tehniku izvodi bolje od ostalih, to će uraditi njegov trener prateći njegov rad i napredak na plivačkim treninzima. Znajte da će se to jednostavno desiti i da vi ne treba o tome da razmišljate. Ukoliko je dete dovoljno predano i zaista voli plivanje kao sport, sigurno će jednu tehniku usavršiti i savladati bolje od ostalih, to jest jedna tehnika će mu ići bolje od drugih.

4. Da li je plivačima potrebna specijalna dijeta?

- Specijalna vrsta ishrane svakako ne, ukoliko nemaju bilo kakvih medicinksih problema. Međutim, generalna pravila zdrave ishrane se trebaju ispoštovati a odnose se na:

  • više kompleksnih ugljenih hidrata - riža, integralni hleb, pahuljice, pasta i sl;
  • više kvalitetnih izvora proteina - riba, piletina;
  • više tečnosti - obične vode, prirodnih sokova od ceđenog voća;
  • više - voća i povrća;
  • manje - brze i obrađene hrane;
  • manje - gaziranih i veštačkih sokova;
  • manje - zasićenih masti i ulja;
  • manje grickalica - čips, smoki, kolači i sl.

Neki od roditelja smatraju ili se pitaju da li njihova deca treba da uzimaju i neke dodatne suplemente kao što su: vitamini, minerali, glukoza, kreatin i sl.

- Jednostavno ćemo na ovo odgovoriti da nikakvi suplementi (dodaci u ishrani) ne mogu zameniti naporan rad na treningu, dobru plivačku tehniku i dobar stav plivača. Možda ste čuli ili ćete čuti o mnogim proizvodima (suplementima) koji obećavaju čuda, ali svakako ništa ne može zameniti prirodnu i dobro izbalansiranu svakodnevnu ishranu.

5. Škola, plivanje, društveni život - kako ih uskladiti u detetov život na pravi način?

- Pre svega morate razumeti da vaše dete nije plivač u pravom smislu, ono se još uvek plivanjem ne bavi na profesionalnom nivou. Ali zato je vaše dete učenik, brat ili sestra, sin ili ćerka, član jedne velike zajednice, mlada osoba koja ima puno potencijala da postane bilo šta što odabere da je ono pravo, a kako bi pravilno izabralo treba da proba sve što ga interesuje i što može da mu se priušti, treba ga pravilno motivisati i usmeravati.

Decu treba posmatrati na sledeći način:

  • treba da uživaju u svemu što rade;
  • da imaju prijatelje sa kojima će da podele tu radost;
  • da uče kroz igru i zabavu jer su njihova srca i duše itekako uključene u sve aktivnosti.

Možemo zaključiti da ukoliko su vaša deca uključena u neku aktivnost sa svojim prijateljima i vole to što rade, velika je verovatnoća da je ravnoteža usklađena. Međutim, ukoliko vaše dete unapred i često pronalazi izgovore da ne odlazi na svoje treninge, ne želi da izađe iz kreveta, ne želi da uđe u bazen i pokazuje određenu vrstu nepoštovanja, onda zasigurno želi da vam kaže: "mama i tata, ova ravnoteža nije dobra i želim da je promenim". Poslušajte svoje dete. ono uvek zna najbolje.

6. Šta treba da očekujem kao rezultat na plivačkim takmičenjima?

- Trebali bi da očekujete sledeće:

  • vaše dete uživa da pliva sa svojim drugarima i putuje u druga mesta;
  • vaše dete uči kako treba da se ponaša na takmičenjima i prema konkurenciji;
  • vaše dete će pokazati sve što je do tada naučilo i treba ga ohrabriti ne zadajući mu dodatne ciljeve;
  • vaše dete će pokazati odgovornost i treba ga pusiti da bude deo tima sa svojim drugarima i trenerom;
  • vaše dete će pokazati osećaj da pripada jednom timu bodreći i podržavajući svoje drugare.

Kao rezultat vi kao roditelj ne bi trebali da imate ishitrena očekivanja ili da dajete dodatan pritisak some detetu. Medalje i uspesi nisu toliko važni koliko je važno da vaše dete zaista uživa i voli to što radi.

7. Da li moje dete treba da vežba u teretani?

- Kratak odgovor je da nije nužno. Međutim, ono što je veoma važno a tiče se fizičke aktivnosti u tom dobu, odnosi se na:

  • fleksibilnost - istezanje svih najvažnijih mišićnih grupa sa ciljem poboljšanja pokreta u mišićima;
  • mobilnost - unapređenje pokretljivosti zglobova;
  • jačanje stabilnosti (stomaka i donjeg dela leđa) - stabilnost tela povezana je sa stomakom i donjim delom leđa a samim tim i mogućnošću za poboljšanjem tehnike plivanja;

Pratite zahteve i savete svog trenera koji najbolje zna šta je vašem detetu u određenom trenutku potrebno i kako to treba postići.

8. Šta mogu da uradim kako bih bio/la najbolji plivački roditelj koji mogu biti?

- Pružite svome detetu bezuslovnu ljubav, potpunu podršku, saosećanje i potpuno poverenje u ono što su i što žele da rade. U budućnosti i njihovom daljem razvoju, bez obzira da li vaše dete postalo olimpijski plivač, doktor, advokat ili nastavnik.....Talenat i uspeh nisu nešto što dolazi samo napornim radom - već definiše ko su oni zapravo i gde najviše pronalaze sebe. Zapamtite da niko ne može pomoći deci u razvoju i spoznaji njihovih najboljih karakteristika i sposobnosti, osim njihovih roditelja, to jest vas. Utičite pravilno na razvoj svog deteta a potom će doći i vreme za dostizanje plivačke moći i uspeha.

9. Moj sin ima 11 godina i želi da pored plivanja igra i košarku dva do tri puta nedeljno sa drugarima u parku, da li je to ok?

- Da, vaše dete je u razvoju i želi da uživa i u drugim sportskim aktivnostima vani sa svojim drugarima, jednostavno voli da bude aktivno. Da li ste znali da različiti sportovi mogu pružiti unakrsne efekte vašem detetu:

  • košarka - utiče na razvoj snažnijih nogu, koordinaciji, brzini, izdržljivosti;
  • gimnastika - ravnoteža, tajming, fleksibilnost, koordinaciju, snagu;
  • borilačke veštine - ravnoteža, tajming, fleksibilnost, snaga, samopouzdanje;
  • trčanje - snaga nogu, aerobna izdržljivost;
  • planinarenje - snaga, ravnoteža, fleksibilnost, samopouzdanje;
  • fudbal - aerobni fitnes, snaga nogu, brzina, koordinacija

Znajući na postojanje gojaznosti i preuhranjenosti dece u regionu i šire, trebali bi svi da se zabrinemo i zapitamo da li zaista želimo svojoj deci takvu budućnost. Bilo bi sjajno kada bi se sva deca bavila plivanjem i bila uspešna u tom sportu, ali znajući da vole bilo koji sport i uživaju igrajući ga sa svojim drugarima vani, pokrećući i trenirajući svoja tela umesto da sede konstantno kod kuće i jedu neku brzu hranu sedeći ispred ekrana računara ili tv-a je uvek za svaku pohvalu.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić