Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  February 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
1213141516
19202122232425
262728    

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

074782
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
223
630
3982
65767
18851
24082
74782

24-02-2018 07:49

Saveti roditeljima za zdravlje njihove dece

Saveti roditeljima za zdravlje njihove dece

Odgajanje i podizanje dece je svakako napeto ali i jedno prijatno, uzbudljivo i novo iskustvo. Prioritet u tome svakako bi trebalo biti njihovo zdravlje. Roditelji često mogu ostati zbunjeni pri izboru zdrave hrane, higijene ili oblačenja. U ovom tekstu želeli bi da naglasimo na važnost određenih stvari koje bi trebalo postaviti na prvom mestu kada je zdravlje dece u pitanju. To su svakako:

  • nutritivno bogata ishrana;
  • higijena;
  • pravovremeni medicinski pregledi;
  • oralno zdravlje;
  • spavanje i igra.

Želimo da pružimo roditeljima jednostavne ali i praktične savete za zdravlje vaše dece. Ono što je još važnije jeste da bi decu trebali od malih nogu da edukujete o određenim za njih manje poznatim elementima vezanim za njihovo zdravlje a koje ćemo proći i u ovom tekstu.

Zdrava hrana na drugačiji način

Ukoliko želite da se vaše dete hrani zdravo, bilo bi pametno da ih odmalena upoznajete sa zdravijim namirnicama i načinom kuvanja. Pokušajte da tražite njihovu pomoć oko pripreme hrane. Nazovite hranu po dečjem imenu, ona će biti srećna zbog toga. Na primer Sarina salata ili Minino povrće.

5 doktora

Svako dete bi trebalo da ima 5 doktora radi svog zdravlja i blagostanja. Pitate se zašto 5 doktora i ko su oni, otkrićemo vam odmah:

  • Sunce - vašem detetu će prijati umereni sunčevi zraci;
  • Voda - kada je dete hidrirano ono je ujedno i zdravo;
  • Dobar san i adekvatan odmor su primarni za svako živo biće;
  • Zdrave hranjive materije;
  • Dnevne aktivnosti kako bi održali zdrav organizam dece

Da li vaše dete već ima 5 doktora ili ima i nekog neprijatelja među njima

Beli neprijatelji

Broj jedan neprijatelj organizma vaše dece jesu svakako šećer i so. Dodavanje previše ili premalo soli i šećera svakako može izazvati velike probleme u razvoju vaše dece. Previše soli može povisiti krvni pritisak a previše šećera može izazvati prekomernu gojaznost i dovesti do dijabetesa. Trebali bi biti upoznati sa činjenicama da prženi krompir, čipsevi, krofne, kolači, bombone i skoro sve veštački obrađene namirnice koje prosto mame vašu decu izgledom i ukusom, su izuzetno veliki neprijatelji organizma dece ali i starijih. Slično prevelikim količinama, premale količine soli, mogu izazvati nedostatak joda kod dece što može direktno uticati na tiroidnu žlezdu kasnije tokom života.

Loš zadah kod vašeg deteta

Loš i neprijatan miris usne duplje vašeg deteta može biti veoma česta pojava. Mnoga deca ne prihvataju obaveznu higijenu pranja zuba najmanje dva puta tokom dana, a ukoliko i urade to često ne bude dovoljno i na pravi način. Međutim, osim opšte higijene zuba i usne duplje, loš zadah može biti izazvan i:

  • zatvorom - opstipacija, ukoliko dete nema stolicu, ili ima jako neprijatan miris stolice;
  • virusnom infekcijom;
  • crevnim parazitima.

Ukoliko zadah potraje, bilo bi poželjno da posetite detetovog lekara jer može imati neki problem sa želucem.

Pre nego što zaspi

Ukoliko vaše dete odlazi na spavanje odmah nakon večere, to može uzrokovati kasnije određene probleme. Uverite se da je vaše dete dovoljno aktivno tokom dana i da uživa u fizičkim aktivnostima. Ukoliko je dete dovoljno aktivno ono će spaliti višak unetih kalorija i sprečiti njihovo nagomilavanje u obliku masti.

Poseta zubaru

Podizanje zdrave dece svakako nije ograničeno samo na zdravu i nutritivno bogatu ishranu. Samim tim, poseta stomatologu na šest meseci trebalo bi biti primarno za vaše dete i nešto  uobičajno što će prihvatiti i za kasnije. Samim tim pošto su deca podložnija nastanku razvoja karijesa, planirajte i redovne rutinske preglede.

Naučite dete da opere voće i povrće pre konzumiranja

Dodavanje više prirodnih voćnih i povrtarskih namirnica u dečjem obroku je svakako dobra investicija u njegovu zdravu budućnost. Kada god im obezbedite bilo kakvo sveže voće ili povrće, naučite ih da ga dobro operu i isperu pa čak i ukoliko se koristi za kuvanje. Kao što i sami znate upotreba veštačkih đubriva i raznoraznih hemikalija može biti jako štetno na dugoročniji period pa se savetuje dobro pranje i ispiranje čime se njihovo dejstvo umnogome smanjuje.

Promovišite svest o zdravom životu

Kako bi promovisali svest o zdravom životu vašeg deteta, uvrstite sledeće elemente:

  • izbegavajte konzumiranje teške hrane posle 18h;
  • lekove dajte detetu samo ukoliko je lekar tako propisao, nikako na sopstvenu odgovornost i bez jakih razloga;
  • podstičite decu da piju više vode tokom dana a manje tokom noći, čime ćete sprečiti remećenje sna čestim mokrenjem;
  • ne dozvolite detetu da se igra mobilnim telefonima kada baterija padne ispod 20%, istraživanja su pokazala da tada ovi aparati stvaraju veća zračenja;
  • potrudite se da vaše dete uživa u fizičkim aktivnostima kao što je plivanje, imaće ogromne koristi od toga kasnije tokom života i razvoja.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić