Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  February 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
1213141516
19202122232425
262728    

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

076031
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
372
1100
5231
65767
20100
24082
76031

25-02-2018 03:53

Problemi aktivne plivačke karijere i školskih obaveza za plivače - srednjoškolce i studente

Problemi aktivne plivačke karijere i školskih obaveza za plivače srednjoškolce i studente

Naš glavni grad Beograd, koji na svojim srednjoškolskim i visoko-školskim ustanovama ima nekoliko desetina hiljada polaznika i mogli bi slobodno reći jednu malu vojsku (preko 1000) malih sportista polaznika, a na našu veliku žalost samo mali deo njih nastavi i profesionalno da se bavi plivanjem. Za većinu njih čitava sila koja se sastoji od porodice, trenera, lekara i drugih stoji čvrsto iza njihovih sportskih uspeha, godinama se ulaže u njihov kako fizički tako i mentalni razvoj, a društvo koje bi trebalo da ih prihvati i nastavi sa zdravim osnovama njhovog daljeg razvoja, često ostaje gluvo i nemo. Zbog čega je to tako? Da li našem društvu i zaista manjka malo sluha i volje, ili je nešto drugo u pitanju? Šta je to što nas čini sebičnim u presudnim trenucima razvoja jednog mladog čoveka. Školski sportski savezi bi trebali imati vitalnu ulogu u kultivisanju pozitivnih iskustava za učenike - sportiste. Nije li poražavajuća činjenica da gotovo 60% svih koji upišu neku visoku školu dolazi bez jednog od osnovnih kulturoloških dostignuća, bez poznavanja osnova plivanja. Srednje i visoko školske ustanove i njihovi sportski programi (ako ih uopšte ima), trebali bi pomoći đacima i studentima u postizanju uspeha u dostizanju životnih veština, kako na akademskom nivou, tako i na sportskom planu, a skladno tome evoluirali bi i i školski sportovi na drugim područjima.

Ako je uspeh jednog vrhunskog sportiste - studenta baziran jedino na pobeđivanju i postizanju ciljeva na takmičenjima za svoj fakultet ili na profesionalnom nivou, to bi moglo znatno naškoditi samopouzdanju jednog mladog sportiste i njegovim budućim ciljevima. Na sreću, većina onih koji su na ovaj ili onaj način uključeni u školski sport deli pozitivne vrednosti, uključujući i učenje životnih sposobnosti potrebnih za uključenje u normalan svakodnevni život.

 U nastavku teksta želimo da izdvojimo pojedine informacije o očekivanjima sportista - studenata i njihovih roditelja.

Očekivanja sportista-studenata da se sportom bave na fakultetu i da postanu profesionalci

Mnogi sportisti još od malih nogu veruju u to da će ostati da se bave sportom za koji su se opredelili. U stvari prema jednom istraživanju, čak 70% učenika sportista, smatra i očekuje da će se takmičiti i za vreme boravka na fakultetu. U stvarnosti, samo 6% sportista srednjoškolaca će se eventualno takmičiti kada bude bilo na visokoškolskom nivou. Osim toga, negde oko 17% njih očekuje da će se izabranim sportom baviti profesionalno, iako na kraju manje od jedne petine jednog procenta njih i zaista ostane da se bavi profesionalno odabranim sportom.

Ukoliko indentitet jednog studenta postane isključivo usmeren na sport, a on ili ona ga ne uspeju podići na viši nivo, njhova vera u budućnost može biti ozbiljno uzdrmana. Roditelji i treneri moraju biti veoma oprezni kada se radi o malim sportistima i njihovim uverenjima u budućnost, što znači da ih od malih nogu treba pravilno usmeravati da nauče da balansiraju između školskih obaveza, sporta, društvenog života, porodice i drugih interesa koji se odvijaju oko njih.

Kako bi roditelji trebali uključiti sebe i na koji način bi trebali biti proaktivni

1. Roditelji bi trebali nastojati da budu pozitivan činioc svog malog sportiste. Gotovo 80% učenika i studenata sportista i veruje da njihovi roditelji rade dobar posao jer ih usmeravaju da misle i rade pozitivno za sebe;

2. Jedna studija je pokazala da učenici / studenti sportisti jednostavno žele da njhovi roditelji imaju aktivan interes u njihovom sportu, da dolaze na njihova takmičenja, da ih ispraćaju na treninge, razgovaraju sa njima o sportu i pružaju psihološku motivaciju;

3. Roditelji bi trebalo da primenjuju životne veštine aktivnim i učinkovitim komuniciranjem sa vlastitom decom o pitanjima kao što su emocionalna kontrola i uvažavanje drugih, a vežbanjem ovih sposobnosti i veština više će uspeti nego da se nadaju da će njihova deca to naučiti sama od sebe.

Loš uticaj roditelja

Utvrđeno je da često dolazi do lošeg uglavnom nenamernog ponašanja roditelja, koje svakako treba svesti na minimum. Davanje saveta i deljenje sopstvenog iskustva koje često može biti pogrešno od strane roditelja, navodi na loše ponašanje. Iako gotovo 80% roditelja veruje da ne bi trebalo imati nikakvog uticaja na odluke trenera, gotovo 30% učenika potvrđuje da im roditelji sudeluju sa tribina ali kod kuće o tome kako bi trebali plivati, u čemu u stvari greše i kako bi trebalo po njima to sve da izgleda. Na ovaj način mali sportista ostaje zbunjen i ima podeljeno mišljenje o tome šta bi zaista zapravo trebalo da radi, što umanjuje njegovu sposobnost da uspešno dostigne zacrtane ciljeve. Od roditelja se svakako očekuje ogromna motivacija i predanost ka detetu i pomoć oko svega što se ne tiče trenerstva i obuke, jer za to u stvari i postoji škola plivanja.

Uloge trenera

1. Zbog svojih pozicija u različitim sportovima, treneri mogu imati puno uloga. Glavna uloga bi trebalo da bude pomoć učenicima / studentima sportistima kako na pravilan način da razviju životne veštine. Takođe bi trebalo sve sportiste tretirati podjednako, donositi odluke doslednošću, i često komunicirati sa svojim timom;

2. Iako se čini da većina mladih sportista ima veoma pozitivno mišljenje o svojim trenerima, gotovo 30% ispitanika koji su prekinuli svoje karijere iz bilo kojih negativnih razloga, to su učinili uglavnom jer im se nije svideo način rada trenera i njegov pristup;

3. Pozitivne osobine trenera koje najčešće ističu mladi sportisti su one koje uključuju podsticanje timskog rada, odlazak na plivačka takmičenja, podrška za sve sportiste ponaosob kao i takmičenje u zdravom sportskom duhu poštujući protivnika;

4. Kao najčešće negativno ponašanje među trenerima, mladi sportisti navode isticanje favorita (ljubimaca trenera), koje pojedini treneri jednostavno ne umeju sakriti.

Poruke trenera nekada mogu biti nejasne

Uspešni treneri prioritete daju akademskim i životnim veštinama isped pobeđivanja i takmičenja. Iako se učenici i studenti sportisti slažu da njhovi treneri prednost daju akademskim i životnim veštinama, ponekad sami postupci trenera mogu slati nejasne i konfuzne poruke:

1. Kada se radi o isticanju akademskih nauka, više od 80% učenika i studenata sportista se slaže da im treneri naglašavaju nauke ispred sporta, ali zato se 66% izjašnjava da njihovi treneri ne bi opravdali izostanak sa treninga, iako je on povezan sa učenjem;

2. Kada govorimo o trudu i angažovanosti trenera, gotovo 70% njih potvrđuje da se njihovi treneri trude da ih nauče važnim životnim lekcijama. Međutim iako će većina trenera dostojno kazniti onog sportistu koji naruši pojedina pravila koja se tiču takmičenja ili obuke, većina trenera će onog plivača koji je "zvezda" propustiti i oprostiti za načinjenu grešku, što u stvari nije u redu u očima ostalih plivača;

3. Kada se radi o doslednom sprovođenju pravila, gotovo 80% sportista smatra da slede pravila i očekivanja koja sprovode, ali kada govorimo o životnoj veštini emocionalne kontrole, samo nešto više od polovine sportista ima pojam o tome da im treneri redovno kontrolišu emocije.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić