Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  September 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
       1  2
  3  4  5  6  7  8  9
10111213141516
17181920212223
24252627282930

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

929686
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
360
2439
5671
891512
78550
116418
929686

26-09-2018 02:36
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Kako pobediti grip

kako pobediti grip

Leto je završeno, krenula je jesen a sa njom i kiše, a uskoro dolazi i zima, sve propraćeno raznoraznim virusnim infekcijama koje se prenose vazduhom. Virusna infekcija je najgori neprijatelj jednog sportiste, jer na njega se ne možemo nikad unapred pripremiti jer uvek dolazi nepozvan i jednog sportistu može odvojiti od važnog treninga ili takmičenja jako dug period vremena. U ovom tekstu želimo malo detaljnije da obljasnimo šta je to grip, zbog čega se javlja i kako se protiv njega izboriti.

Grip

Grip je virusna infekcija koja se kako smo naveli širi vazduhom. Svake godine, grip pomalo mutira tako da vam imunitet koji ste stekli tokom prošle godine ne može puno pomoći i zaštititi vas od gripa koji nailazi. Grip je respiratorna infekcija koja slabi organizam i čitav imuni sistem. Može biti izuzetno opasan za one osobe koje već imaju oslabljeni imunitet kao što su one sa različitim bolestima kao i starije osobe. Isto tako ukoliko jedna osoba naporno trenira (u našem slučaju plivanje), ukoliko sprema ispite i pod velikim je stresom, može imati oslabljeni imunitet i biti pod većim rizikom od napada raznoraznih virusa. Znajući da se ljudski kašalj i kijanje u jednom satu putem vazduha prenose na hiljade kilometara, samo jedno kijanje od strane pogrešne osobe u pogrešno vreme može vas zaraziti i uvaliti u ozbiljne probleme odustajanja od treninga ili takmičenja.

Prevencija

Pitate se šta bi to mogli i sami učiniti kako bi sprečili nastajanje gripa? Na prvom mestu je provetravanje prostorija, posebno gde boravi veći broj ljudi, zatim boravak na svežem vazduhu koji će doprineti da sluznica bude manje podložna virusima. Pravilno i često pranje ruku je najbolji način da se smanji prenošenje virusa, a naročito posle kijanja, kašljanja ili kontakta sa nekim ili nečim što može biti kontaminirano. Kada ste van kuće vi ne možete znati da li je osoba koja ima grip pre vas dohvatila ili držala određeni predmet i putem njega ga prenela i na vas. Preventivno deluju i antioksidansi (vitamin A,vitamin C,vitamin E, selen, ekstrakt semena grožđa), bioflavonoidi (iz voća),visoke doze vitamina C i beli luk. Prema rezultatima jedne britanske studije, pacijenti koji su uzimali beli luk su imali 70% manje gripa i trajanje istog je bilo 80% kraće.

  • Bolno, crveno grlo, upala grla - propolis (kapi, sprej za grlo, pastile), čaj žalfije za ispiranje, sprejevi za grlo na bazi kombinacija propolisa i antiseptičnog lekovitog bilja - žalfije, nane, eukaliptusa, matičnjaka.
  • Zapušen nos, sekret iz nosa - inhalacije (u vrelu vodu se kapne par kapi etarskog ulja eukaliptus, bor, kedar, timijan ili dr), propolis sprej za nos, rastvor morske vode
  • Groznica, temperature - čaj od zove, hajdučka trava, nana, kora vrbe (za temperaturu), čaj od šipka (za nadoknadu vitamina)
  • Protiv upala - beli luk, propolis
  • Prirodni imunostimulatori - ehinacea, cink, propolis

C-vitamin

Uz pravilnu ishranu i uzimanje dovoljno vode u toku dana, dovoljno sna u toku noći, dodatno uzimanje vitamina C mogao bi osnažiti imuni sistem protiv infekcija. Vitamin C je, zapravo, askorbinska kiselina. Spada u hidrosolubilne vitamine (rastvorljiv je u vodi), pa se ne akumulira u organizmu. Većina životinja ga sama stvara (sintetiše), ali ne i ljudi. Zato mi moramo da ga unosimo hranom ili pićem. Treba reći da dnevne potrebe za vitaminima nisu dobro definisane za sve uzrastne dobi dece. Ipak, većina eksperata koji se bave ishranom mališana, slažu se da se dnevne potrebe vitamina C kreću od 50 do 100 miligrama. Što je brži rast i razvoj, stvara se više vezivnog tkiva, pa su i potrebe za vitaminom C veće. Zato su mališani u prvim godinama zahtevniji, ali i deca koja se aktivno bave sportom.

Na primer, jedna pomorandža (ili dve jabuke), salata od svežeg kupusa ili paprike, i… predškolsko dete je unelo dnevnu «dozu» vitamina C. Sokić od ceđene pomorandže ili jabuke, kao i zdrava voćna kaša – dobar su izvor vitamina C za bebe.

Prirodni izvori vitamina C su daleko bolji od veštačkih oblika u tabletama. Voće i povrće su prava riznica vitamina C, naročito agrumi – pomorandža je prebogata ovim vitaminom. Ima ga i u drugom voću – posebno jagodičastom (jagode, maline, kupine). Nešto manje ga ima u jabukama, kajsijama, breskvama, šljivama… Od povrća, treba istaći papriku (naročito crvenu), kupus, karfiol, ali ga ima i u paradajzu i drugom povrću. Kuvanjem se vitamin C gubi iz namirnica.

Vitamin C svakako sam ne leči virusne infekcije pa ga nemate potrebe unositi u ogromnim količinama. Ogromne količine vitamina C mogu dovesti do povraćanja, a u nekim slučajevima i do proliva.

Ukoliko osetite da ćete klonuti duhom, da se loše osećate, da vas golica grlo ili češće kijate, možda je pravo vreme da se obratite svom lekaru koji će uraditi detaljne provere i preporučiti vam brz način lečenja koji će poštedeti vaše trenere i klub ovog virusa.

Šta učiniti ukoliko ipak obolite od gripa

Jedna od stvari koje vam svakako mogu pomoći jeste med. Može se uzimati uvek i u bilo koje doba, a u slučaju gripa može vam dosta pomoći. U jedan litar hladne vode u šerpu stavi se 3-4 kašičice meda i kada se med otopi, ostavi se još 3 minuta da se voda sa medom prokuva. U još vrelu vodu može se staviti vrećica do dve zelenog čaja radi poboljšanja ukusa ali i poboljšanja napitka za brže suzbijanje virusa. Dnevno treba popiti do dva litra ovog napitka tako da za dva dana možete očekivati potpuno suzbijanje virusa koji vas je napao.

Kaduljin med ubrajamo u vodeću grupu za lečenje respiratornih organa, i za jačanje imuniteta. Kaduljin med je svetlo žute ili blago zelene boje, karakterističnog ukusa i mirisa. On povoljno deluje na bolesti praćene kašljem i odličan je za prehlade jer omogućava lakše izbacivanje sluzi iz organizma.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić