Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  July 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  910111213
16171819
2324252627
3031     

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

703103
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
628
2886
11720
672642
61933
103674
703103

20-07-2018 04:59
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Kako pomoći detetu da smrša

kako pomoci detetu da smrsa

Istraživanja urađena u Srbiji potvrdila su da je sve veći broj gojazne dece, a glavni uzročnici toga jesu nedostatak fizičke aktivnosti i neadekvatna ishrana. Za dečju gojaznost najviše su odgovorni roditelji i način odrastanja. Roditelji su od malena glavni uzor svoje dece a svakodnevne navike u ishrani mogu odrediti i da li će ih dete usvojiti na pravi način ili ne. Dečja gojaznost nije samo estetski problem i treba je shvatiti za ozbiljno. Gojazna deca su obično i nesigurna, sa manjkom samopouzdanja i emocionalno nerazvijena. Gojaznost još od ranih dana povećava rizike od srčanog udara, povećava mogućnost nastanka bolesti krvnog sistema i može izazvati još mnogo težih bolesti, pa je s toga veoma važno da dete ima zdravu telesnu težinu.

Roditelji moraju razumeti da hranu ne treba koristiti kao sredstvo za smirivanje deteta kada je besno ili mu pružati samo one namirnice koje voli kako bi jelo bilo šta ukoliko i inače slabo jede. Na takav način dete već od ranog detinjstva stvara loše navike koje je kasnije mnogo teže iskoreniti. Redovni odlasci kod lekara (opšte prakse, pedijatra, nutricioniste ili dijetetičara) mogu pomoći u rešavanju mnogih problema i preduprediti njihovo nastajanje. Prilikom prvog odlaska, lekar kontroliše krvni pritisak i nivo šećera u krvi, što je obavezno u slučaju gojaznosti. Nekada je potrebno i mišljenje psihologa ili lekara specijalizovanog za poremećaje u ishrani.

 

Kako pomoći detetu da smrša

Morate razumeti da iako dete već ima previše neželjenih kilograma, ne treba ga prisiljavati da smrša ili čak izbacivati pojedine namirnice iz ishrane. Ono što je potrebno jeste podsticaj na stabilizaciju telesne težine. Potrebno je samo malo zdravorazumskog razmišljanja bez ikakvih posebno propisanih dijeta. Namirnice moraju biti raznovrsne, sa insistiranjem na voću i povrću (čak i smrznutom), ribi i skrobnim namirnicama (sočivo, testenina, pirinač, griz...) koje produžavaju osećaj sitosti, i donose organizmu važne vitamine i minerale. Kod dece se takođe insistira na namirnicama bogatim kalcijumom (mleko, sir).

Ono što je svakako potrebno jeste i ograničavanje unosa slatkiša i prostih ugljenih hidrata koji obuhvataju proizvode od belog brašna, peciva i kolače. To se odnosi i na brzu hranu, suhomesnate proizvode, pohovane šnicle ili šnicle punjene sirom, pomfrit. Da bi obroci bili uravnoteženi, savetuje se da se skrobne namirnice jedu uveče, ako je povrće bilo za ručak, ili obrnuto, kao i parče mesa, ribe ili jedno jaje u toku dana.

Ono što bi takođe trebali da izbacite jeste i grickanje ispred TV-a ili računara. Veliki broj dece i suviše dosta vremena provodi ispred televizora, računara ili uz svoj smart telefon. Na ovaj način dete zaboravlja koliko vremena provodi za svojom omiljenom sedelačkom aktivnošću a pri tome konzumira ogromne količine praznih kalorija.

Detetu bi trebali odrediti realan cilj koji će mu pomoći da postepeno dođe i zadrži zdravu telesnu težinu i održava je, umesto da brzo izgubi neželje kilograme za kratko vreme a potom da ih još brže i vrati. Za decu kojoj gojaznost ozbiljno ugrožava zdravlje, realan cilj je gubitak pola kilograma nedeljno. Šta je cilj lakši, dete će biti više motivisano da ga ostvari.

Kako bi vaše dete izabralo zdrave namirnice potrebno je da i vi to isto radite, jer će dete pre svega pratiti vaš primer ishrane u toku jednog dana i kopirati ga. Ukoliko se ni vi ne pridržavate zdravog načina ishrane, ne očekujte to ni od svog deteta. Čitava porodica bi trebala da usvoji zdrave navike, a nikako ne treba zapostaviti ni važnost porodičnih okupljanja.

U svakom trenutku gledajte da budete podrška svom detetu, podstičite ga, motivišite i što je najvažnije nikada nemojte vikati na svoje dete ili ga tući jer to svakako neće pomoći već može imati i kontra efekat. Čak i ukoliko ne uspete nakon nekog vremena, posavetujte se sa detetovim pedijatrom koji vam može dati dosta dobrih saveta.

Detet bi trebalo u toku dana da ima najmanje 3-4 obroka, koji obuhvataju 3 glavna i najmanje jednu užinu. Preporučuje se obavezno da dete odmah nakon ustajanja doručkuje, jer deca koja izbegavaju doručak dosta kasno jedu a potom zbog velike gladi mogu pojesti velike količine hrane koja će otići u masne naslage. Moguća rešenja: probudite dete petnaest minuta ranije da bi imalo vremena za doručak; doručkujte zajedno sa njim; sedite barem deset minuta da biste na miru zajedno doručkovali. Preporučuje se sendvič ili žitarice sa mlekom. Ako dete ipak ne može da doručkuje kod kuće, neka u školu ponese sendvič, jogurt i voće.

Užine se mogu sastojati od komada voća, parčeta integralnog hleba sa sirom ili nemasnim namazom i salatom, musli bez šećera sa mlekom, voćni jogurt itd.

Takođe deca često nakon škole kako bi stigla da se igraju, brzo pojedu nešto od kuće i izađu napolje. Ako je ikako moguće trebalo bi uticati na njih da namirnice unose sporije, da cene svoj obrok, da razumeju pre svega šta on znači za njih i da prihvate to. Obrok inače ne treba posmatrati kao puko zadovoljenje potreba za hranom već kao trenutke razgovora, druženja i opuštanja.

Ukoliko primetiti da je dete gladno i nakon obroka, treba razmisliti o sastavu namirnica koje dete unosi. Možete na primer da povećate količćinu određenih namirnica a da pri tome dete ne unese višak nepotrebnih kalorija. To u stvari znači da osećaj sitosti zavisi i od fizičkih i mentalnih faktora, pa se samim tim treba malo potruditi da vaše dete bude zadovoljno.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić