Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  July 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  910111213
16171819
2324252627
3031     

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

703084
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
609
2886
11701
672642
61914
103674
703084

20-07-2018 04:53
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Zašto je trening snage važan za plivače

zasto je trening snage vazan za plivace

Na prvi pogled izgleda kao da mnogi plivači oklevaju kada govorimo o treningu snage. Pored toga i dalje postoji mnogo zabluda o tome šta zapravo podrazumeva trening snage i na šta se on odnosi. Najveći razlog za pristupanje treningu snage jeste sprečavanje mogućnosti nastanka povreda, poboljšanje izdržljivosti i brzine plivanja. Osnovna praksa kod treninga snage jeste pravilno oblikovanje mišića, očuvanje zdravlja plivača i sprečavanje nastanka povreda, a sve sa ciljem povećanja snage i izdržljivosti.

Vodeći uzrok nastanka povreda na treningu je slabost i nedovoljna razvijenost mišića. Nastaje usled nejednakog razvoja mišića, odnosno nemogućnosti da telo proizvede podjednaku silu prilikom izvođenja određenih vrsta pokreta. Primera radi, kada plivate, vaši zglobovi prolaze kroz iste pokrete hiljadama i hiljadama puta. Ukoliko mišići na datim zglobovima nisu podjednako razvijeni, vremenom mogu nastati mikro traume koje na kraju mogu usloviti nastanak većih povreda.

 

Šta zapravo znači biti snažniji?

Kada su u pitanju zglobovi i mišići to bi značilo da su oni u telu pravilno izbalansirani i razvijeni, što će osim sprečavanja nastanka povreda doprineti i lakšem savladavanju mnogih plivačkih tehnika, doprineti ranije pomenutoj izdržljivosti u bazenu ali i brzini. Dobro osmišljen trening snage je onaj koji će raditi na vašim slabije razvijenim regijama, popraviti držanje tela i poboljšati pokrete.

Kada govorimo o snazi, mnogi je poistovećuju sa veličinom, odnosno smatraju da će na taj način plivač postati krupniji i sporiji. To u stvari nije tačno, jer ukoliko se pravilno uskladi trening snage sa plivanjem i kardiovaskularnom komponentom, može samo doprineti daljem razvoju i činiocima koje smo ranije pomenuli. Osim toga uključuje se i neurološka komponenta. Kroz trening snage, mozak postaje efikasniji, tako da možemo reći da on sada šalje "glasnije" poruke vašim mišićima koji postaju efikasniji.

Kako bi jedan plivač povećao snagu svoga tela, jednostavno mora da radi sa opterećenjem koje je za nijasnu veće od onoga iz svakodnevnog života i da izvodi ciljne pokrete koji će uticati na ojačanje unaprd definisanih mišićnih partija. Morate razumeti da svako od nas polazi sa drugačije tačke, odnosno svako od nas ima drugačije razvijenu snagu mišićnih partija tela. Pa na taj način neko može uraditi 10 sklekova veoma jednostavno, dok neko drugi može uraditi tek 2 ali zato ima razvijenije mišićne partije nogu pa može uraditi više čučnjeva. Bez obzira na to, trebate razumeti da pravilno definisanim treningom svaki plivač može razviti podjednako dobru snagu tela kao i bilo koji drugi već iskusniji plivač.

Ono što želimo da naglasimo jeste da ne bi trebali sami da se upuštate u trening snage ukoliko niste sigurni šta zapravo želite da poboljšate. Veoma je važno da uradite testiranje sa svojim trenerom, utvrdite slabe tačke, zajedničkim snagama napravite program treninga snage i strogo ga se pridržavate u definisanom periodu vremena. Razumite da svako od nas može otići u teretanu i dizati tegove, ali će zapravo samo oni malobrojni i zaista uspeti u tome, jer glavni cilj jeste sprečiti nastanak povrede a potom i napraviti dobar plan koji će doneti prave rezultate nakon određenog vremena.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić