Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  November 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

1109817
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
3327
3192
14859
1072707
48962
120591
1109817

15-11-2018 13:37
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872 (trenutno nije u funkciji)
Privremeni fiksni telefon: 011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Naučite da plivate pravilnom kraul tehnikom

kraul tehnika pravilna

Kada su nas u detinjstvu učili da plivamo kraul ili slobodnom tehnikom, većina je jednostavno pokušavala da što brže lupa rukama i nogama, uopšte ne obraćajući pažnju na specifične pokrete tela i glave. Međutim kako bi plivanje bilo što efikasnije i omogućilo našem telu da sačuva više energije tokom zaveslaja, neophodno je da imamo specifične rotacije kukova i kretanje tela koje će nam omogućiti da i u najsurovijim uslovima plivamo sa lakoćom znajući u svakom trenutku da se naše telo kreće pravilno.

Rotirajući sa jedne na drugu stranu tela, plivajući je metod koji postoji više od 30 godina. Još je poznati plivač Mark Špic postigao nacionalno priznanje koristivši upravo ovakav metod plivanja, a plivački stručnjaci ne poznavajući dovoljno dobro tehnike plivanja, smatrali su da je u stvari rotiranje tela sa strane na stranu njegov najveći problem. Nauka danas podržava ovakav stil plivanja čime je nastalo i mnogo uspešnih plivača koji koriste ovakve tehnike plivanja.

Kvalitetno plivanje podrazumeva prvenstveno korišćenje  stomačnih mišića, kukova, donjeg dela leđa i grudi. Najbolji plivači tehničari će se kretati kroz vodu pravolinijski kao riba, rotirajući kukove sa jedne na drugu stranu i držeći svoju glavu što više fiksiranom.

 

Analiziranje kraul tehnike

1. Start
-
Start kod kraul tehnike se izvodi skokom u vodu sa startnog bloka. Na dugi zvižduk vrhovnog sudije plivači staju na startni blok, na drugi dugi zvižduk plivači zauzimaju startni položaj, kada se plivači umire, starter daje signal za start.

2. Rad ruku

- Pokretima ruku u kraul tehnici obezbeđujete vučnu silu. One određuju brzinu, ritam i tempo plivanja, dok su glava, rad nogu i rotacija trupa potčinjeni radu ruku i vrše kompenzatorna kretanja. Šaka ulazi u vodu kod zaveslaja ispred ramena, na otprilike 3/4 razdaljine koju biste prešli sa ispruženom rukom. Dok ruka ulazi u vodu, lakat je na višoj tački od ostalih delova ruke i poslednji ulazi u vodu. Poželjno je da u isto mesto ulaska šake u vodu, ulaze i lakat i rame. Kretanje se vrši bez zastoja, što osigurava silu koja održava telo u visokom položaju gurajući ga ka napred.

Faza zahvata vode počinje neposredno posle uranjanja ruke u vodu. U zavisnosti od brzine plivanja, ova faza može biti trajati veoma kratko. Ruka ulazi u vodu sa polusavijenim laktom i počinje enegično kretanje u nazad, dole i u stranu bez ispravljanja lakta. Upravo u toku ove faze zaveslaja dolazi do rotacije tela oko uzdužne ose u stranu ruke koja zahvata vodu i taj ugao iznosi oko 15 do 25 stepeni, a u nekim varijantama može biti i veći. Iz ovog položaja dolazi do intenzivnog zahvata vode, a dlan i podlakt zauzimaju na kraju ove faze najoptimalniji položaj za sledeću fazu zaveslaja u kojoj je sila vuče znatno veća.

Osnovna faza zaveslaja se može podeliti u dve faze i to faza savijanja ruke i faza odgurivanja. Kod savijanja ruke, ugao u laktu iznosi 120 do 150 stepeni na početku faze, i savija se do maksimalno 90 stepeni, što takođe zavisi od individualnih sposobnosti plivača. Šaka se kreće nadole i nazad sa postepenom rotacijom dlana prema zamišljenoj osi tela. Moguća su manja odstupanja. Faza odgurivanja započinje kada ruka u svom kretanju dođe u uspravan položaj sa pravcem kretanja plivača. Ovaj deo zaveslaja se vrši energičnim kretanjem cele ruke. Šaka i podlakt nastavljaju započeto kretanje, s tim da se nastoji održavanje što povoljnijeg položaja za odgurivanje, tj. dolazi do korigovanja položaja zaveslajnih površina u odnosu na vodenu masu. U ovoj fazi proizvodi se najveća sila vuče.

Kretanje ruke kroz vazduh pri povratku vrši se po određenoj putanji i ujednačenom brzinom. Lakat je prvi koji napušta vodu i u višem je položaju u odnosu na šaku i podlakticu. Pri izlasku ruke iz vode, dolazi do podizanja i kretanja ramena ka napred, što omogućava ravnomerno i pravolinijsko kretanje ruke sa visoko podignutim laktom. Pokret ruke kroz vazduh obavlja se sa potpuno relaksiranom muskulaturom ramena i ruku. Ono što je važno jeste da ne treba vršiti promenu ritma i brzine u ovoj fazi, jer bi to moglo da poremeti usklađenu koordinaciju kretanja sa drugom rukom, a preporučljivo je da dođe do ubrzanja kretanja ruke neposredno pred ulazak u vodu.

3. Rad nogu

- Rad nogu kao što smo i ranije naglasili podređen je radom ruku i nema odlučujuću ulogu u proizvodnji vučne sile. Uloga nogu svedena je na održavanje ravnoteže tela, obezbeđujući odgovarajući ritam zaveslaja i vršenje korekcije položaja tela. Iako sam rad nogu ne doprinosi drastičnom povećanju brzine plivanja, to nikako ne znači da ne treba raditi na posebnom treningu za noge.

Kod rada nogu možemo razlikovati dve faze: propulzivnu kada se kreću odozgo na dole i proizvode vučnu silu i fazu retropulzije kada se kreću odozdo na gore ka površini vode. Osnovna kretanja nogu vrše se iz kukova naizmeničnim pokretima nogu odozgo prema dole i obratno. U toku ovog kretanja, stopala su opužena i u položaju okrenutom prema unutra, čime mogu zahvatiti veću površinu vode. Kretanje stopala kroz vodu stalno se menja usled rotacije tela oko uzdužne ose. Ugao kod kretanja nogu u kolenima trebalo bi da bude oko 40 do 50 stepeni.

4. Položaj glave

- Glava prati produžetak kičmenog stuba. Vazduh se uzima u stranu sa što manjim rotacijama, na svaka 3 zaveslaja u trenutku završne faze ruku, trudeći se da glava izađe iz vode rotiranjem tela a ne glave.

Pročitajte na našem sajtu i o pravilnom načinu disanja u kraul tehnici na "Pravilno disanje u kraul tehnici".

5. Okret
-
Vrši se kolut (salto) okret, dozvoljeno je roniti 15 metara posle okreta. U cilj ili kraj svake deonice ulazi se dodirivanjem zida jednom rukom, sve drugo bi za sobom povlačilo diskvalifikaciju takmičara.

6. Koordinacija

- Rad ruku je cikličan, kao i rad nogu. Svi pokreti su kontinuirani i nema pauza prilikom plivanja. Kordinacija kraul tehnike može biti četvoroudarna ili šestoudarna, što bi značilo da se za jedan ciklus rada ruku, izvrši četiri ili šest udaraca nogama.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić