Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  February 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
1213141516
19202122232425
262728    

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

074801
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
242
630
4001
65767
18870
24082
74801

24-02-2018 07:56

Ovladajte mentalnim treningom vizuelizacije

Ovladajte mentalnim treningom vizuelizacije

Mnogi plivači smatraju da je što više treninga samim tim i bolje i da vodi ka većem uspehu, ne znajući da povremeno čak i mala pauza od treninga može omogućiti kasnije sticanje velikih rezultata. To bi značilo da ukoliko ste imali neprekidne treninge tokom više meseci bez pauza, zasluženi odmor od vode bi bio veoma koristan za vaše telo a naročito za um.  Plivačima bi odmor van sezone trebao da posluži da rešavaju probleme mišićnog neravnomernog razvoja ukoliko postoji i porade na mentalnom treningu. Rad na mentalnom treningu je jedino moguće uspešno uraditi van sezone i daleko od bazena.

Mentalna strana čini veliki i možda glavni deo plivanja. U stvari možemo reći da je kod većine plivača najveća u stvari ta mentalna prepreka koja se često javlja i u drugim aspektima života. Mentalni trening možemo posmatrati u različitim oblicima, ali je možda najvažnija vizuelizacija za jednog plivača. Vizuelizacija može poboljšati performanse, stvarajući čvrste moždane veze pripremajući plivača za najteže plivačke trke. Vizuelizacija predstavlja zamišljanje situacija u kojima želimo da se nađemo, razmišljajući pozitivno o njima i pripremajući sebe na događaj u kojima ćemo učestvovati, u vašem slučaju priprema za takmičenje.

1. Mentalni trening

- Pre svake trke ogroman broj plivača postaje jako nervozan i uplašen. Kroz glavu se motaju najrazličitije informacije od toga da li ću startovati kako treba, kako ću se okrenuti, da li će mi zaveslaji biti dovoljno brzi, kakva će mi biti konkurencija i sl. Skoro svaki sportista će postati uzbuđen pred takmičenje, ali ukoliko to uzbuđenje može kanalisati u pravom smeru, sva energija će biti usmerena na kvalitet i brzinu plivanja a ne na negativne misli i neuspeh. Stres pred trku možete ublažavati razgovorom, bodrenjem samog sebe, pozitivnim mislima, pronalaženjem tajne amajlije (predmeta) koji će biti uvek uz vas i ulivati vam odlučnost i uverenje da ćete uspeti.

2.Urezivanje pokreta u korteks

- Svaki pojedinačni pokret stvara jedinstveni obrazac aktivnosti u mozgu (korteks). Vizualiziranje istog obrasca iznova pred trku, stvara jače moždane veze i pomaže kod motornih aktivnosti (kretanja tela), pripremajući unapred plivača na ono što ga čeka i pružajući mu dovoljno pozitivne energije da ne misli o tremi i uplašenosti.

Samostalno možete probati nekoliko tehnika vizuelizacije, a jednu od njih ćemo vam opisati i u ovom tekstu:

1. Pronađite udoban položaj tela i lezite na leđa;

2. Pokušajte da zatvorite oči i duboko i polako dišite tokom 5 minuta. Polako umirujte svoje telo, budite potpuno opušteni i zamišljajte kako vam srce sporije kuca;

3. Dok se opuštate zamišljajte da učestvujete na veoma važnoj predstojećoj plivačkoj trci;

4. Fokusirajte se na specifične plivačke zadatke (na period pred trke, na vaša osećanja tokom trke, pripremu, i na vaše pokrete tokom trke). Pokušajte da zamislite da ste vi najbolji učesnik trke, da ste potpuno opušteni i jedva čekate da trka počne;

5. Pokušajte da ponovite isti obrazac 2 puta sa odmorima između od oko 2-3 minuta.

Savet

Iako vizuelizacija sama po sebi izgleda prilično jednostavno za izvedbu, ona vam može pružiti brojne prednosti. Koristite je u periodima van sezone ili tokom vikenda kada odmarate i pokušajte da zamislite sve ono što će vas sačekati na takmičenju, tako da možete biti potpuno opušteni i ovladati poverenjem u sebe.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić