Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  September 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
       1  2
  3  4  5  6  7  8  9
10111213141516
17181920212223
24252627282930

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

920427
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
2150
15308
28915
880494
69291
116418
920427

22-09-2018 20:29
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Kako da znate da li pijete dovoljno vode

da li pijete dovoljno vode

Tokom dana vaše telo gubi vodu putem urina i znojnih žlezda, pa čak i tada kada se ne bavite fizičkom aktivnošću ili kada odmarate. Kao rezultat toga, morate često tokom dana dopunjavati rezerve tečnosti u telo, s tim što se gazirani ili negazirani sokovi ne uzimaju u obzir, jer vas ne mogu hidrirati na odgovarajući način. Kafa i slični napici sadrže dosta kofeina, i time deluju kao diuretici (dehidriraju vaš organizam). Osim toga, veštački sokovi i napici sadrže dosta šećera, zaslađivača a često i mnogih drugih štetnih materija koje mogu pogoršati zdravlje vašeg organizma. I dok često možete čuti da je dnevno potrebno najmanje 8 čaša vode kako bi pravilnohidrirali svoj organizam, za neke to može biti previše a za druge premalo. Vaše dnevne potrebe za vodom zavise i od toga koliko fizičkih aktivnosti ili kretanja ste imali u toku jednog dana, kao i vremenskih uslova. Srećom, vaše telo je „opremljeno“ mehanizmima koji vas obaveštavaju kada bi svoje telo trebali da snabdete vodom. Taj mehanizam se naziva žeđ.

Kako prepoznati znakove tela za potrebom vode

Kada vaše telo izgubi 2% od ukupnog sadržaja vode, daje vam signal žeđi. Koristeći ovaj signal možete uspešno nadoknaditi izgubljene rezerve vode. Nažalost, kada se pojavi ovaj signal vaše telo je možda već izgubilo previše tečnosti, što znači da ste već sigurno ušli u fazu dehidratacije. Jedno istraživanje urađeno na slučajno izabranim primercima ljudi, pokazalo je da je 2/3 osoba dehidrirano i da treba da pije više vode na dnevnom nivou.

Ovo naročito važi za stariju populaciju, pa je time jako važno da se upoznate i sa drugim, nešto suptilnijim signalima vašeg tela za potrebom vode kao što su:

  • umor ili promene raspoloženja
  • osećaj gladi iako ste skorije jeli
  • problemi sa zglobovima
  • suva koža i nastanak bora
  • retko mokrenje, ostipacija (zatvor), koncentrovan urin

Boja vašeg urina je odličan znak hidratantnosti vašeg tela

Pored osluškivanja signala kao što je žeđ, boja urina je jako dobar signalizator hidratantnosti vašeg tela. Trebalo bi da pojačate unos vode, ukoliko je boja vašeg urina svetlo žuta. Tamnaboja urina signalizira da vaši bubrezi zadržavaju dosta tečnosti radi održavanja telesnih funkcija, koja uključuje i detoksikaciju tela. Iz istog razloga možete i ređe urinirati.

Imajte na umu da osobe (najčešće starije) ali ga često uzimaju i mladi – B2 (nalazi se u mnogim multi vitaminima), mogu imati urin svetle boje. Zdrava osoba u proseku mokri sedam ili osam puta dnevno. Ukoliko mokrite manje, imate sigurne znake da ne uzimate dovoljno tečnosti.

Simptomi hronične dehidratacije

Osnovne simptome a koje smo naveli obuhvataju: žeđ, suvu kožu, umor i urin tamne boje. Međutim, postoje i mnogi sigurni znaci pored ovih koji mogu da vam ukažu da patite od simptoma hronične dehidratacije:

  • digestivni poremećaji kao što su gorušica i opstipacija
  • anksioznost
  • infekcije urinarnog trakta
  • preuranjeno starenje
  • visok holesterol

Zašto bi trebali izbegavati flaširanu vodu

Iako se smatra da je flaširana voda bezbednija za upotrebu, često možete ovim putem i uneti više zagađivača u svoj organizam. Mnogi će instiktivno posegnuti za flaširanom vodom, i to je u redu u zemljama gde tekuća voda nije regulisana i zabranjena je njena upotreba. Međutim, flaširana voda može često sadržati industrijske hemikalije kao što su bisfenol-A i bisfenol-S, kao i ftalate, materije koje ispušta plastična ambalaža. Ove materije dovode do problema sa reproduktivnim organima, imunitetom, a mogu dovesti i do raka prostate. Jedno istraživanje urađeno na Američkom tržištu pokazalo je da flaširana voda može sadržati oko 38 zagađivača niskog nivoa. Testirano je 10 brendova voda a istraživanje je pokazalo da je svako od njih sadržalo u proseku oko 8 hemikalija. Osim toga plastična ambalaža stvara ogromne probleme okruženja stvarajući eološki otpad.

Odgovor na sva ova zdrastvena i ekološka pitanja jeste da se minimizira upotreba flaširanih voda. Najekonomičniji i ekološki pristup bio bi da pokušae da instalirate filtere za vodu u svom domu, ali i da umesto plastičnih ambalaža vodu koristite iz staklene ambalaže, koje stvaraju znatno manje ekološke ali i zdrastvene probleme.

Najbolje i najzdravije vode svakako dolaze iz prirodnih izvora. Idealna Ph vrednost voda prema nekim istraživanjima trebala bi da bude između 6,5 do 7,5, što je neutralno. Idealna je izvorska planinska voda jer ima prirodnu filtraciju prolaskom kroz zemljište i stene. Ovakva voda može isporučiti mnogo više energije telu i pružiti optimalan nivo zdravlja.

Za optimalno zdravlje, potrebno vam je dosta čiste vode

Nema sumnje da vam je voda potrebna zbog održavanja dobrog zdravlja. Jednostavne zamene za vodu i uzimanje zaslađenih, gaziranih ili negaziranih drugih pića neće adekvatno hidrirati vaš organizam, a sve što treba jeste da osluškujete svoje potrebe i konzumirate dovoljno vode u jednakim vremenskim intervalima. Ne zaboravite na signal žeđi koji je svakako jedan od najvažnijih ali ne i presudnih signala od onih kao što su boja urina i koliko šesto mokrite tokom dana.  

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić