Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  November 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

1109807
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
3317
3192
14849
1072707
48952
120591
1109807

15-11-2018 13:33
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872 (trenutno nije u funkciji)
Privremeni fiksni telefon: 011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Zašto bi trebali obratiti pažnju na svoju kičmu

zasto bi trebali obratiti paznju na svoju kicmu

Građa i oblik kičme

Kičmeni stub je glavni oslonac ljudskog tela i ima ulogu jakog ali elastičnog centralnog stuba. On se sastoji od:

  • koštanih delova - pršljenova (7 vratnih, 12 grudnih, 5 slabinskih) koji čine vratnu, grudnu i slabinsku kičmu;
  • krsne i
  • trtične kosti

Posmatrano spreda ili otpozadi, kičma izgleda prava. Posmatrano sa strane, može se primetiti da kičma ima svoje prirodne krivine:

  • vratno (cervikalno) udubljenje (lordoza)
  • grudno (torakalno) ispupčenje (kifoza)
  • slabinsko (lumbalno) udubljenje (lordoza)

Na slabinsku kičmu nastavljaju se krsna i trtična kost, koje ulaze u sastav karličnog prstena - karlice koja je nagnuta ka napred. Trebalo bi da znate da povećanje ili smanjenje ovih prirodnih krivina kičme nije poželjno jer povećava opterećenje kičme.

Najčešći uzroci bolova u krstima

Najčešći uzroci bolova nastaju zbog lošeg držanja tela. Bez obzira da li sedite, stojite ili se krećete. veoma je važno da obratite pažnju na držanje svog tela. Pri lošem držanju tela dolazi do većeg naprezanja kičme, a ukoliko postoji i povećana telesna težina, bolovi u leđima su neminovni. Pored toga, nagli, forsirani pokreti u sportskim aktivnostima ili prilikom iznenadnih saobraćajnih udesa dolazi do prevelikih naprezanja i na kraju kidanja mišića i ligamenata (kičmenih veza) ili uganuća kičmenih zglobova. 

Da li ste znali da osoba prosečne telesne težine kada pravilno stoji, pravi pritisak na diskus od oko 100kg. Kada sedi pritisak se povećava. Ukoliko bi nepravilno savio kičmu prema napred, pritisak bi bio oko 130kg. Ukoliko bi u tom položaju podizao teret od oko 50kg, pritisak bi bio preko 700kg.

 

Diskus hernija

Zbog nepravilnog položaja tela pri podizanju i nošenju tereta, dugotrajnog i nepravilnog položaja tela pri radu i odmoru, kičma je povećano i nepravilno opterećena, čime dolazi do sabiranja malih ali čestih oštećenja, kao što su oštećenja prstenastog omotača diskusa. Jedan od najčešćih neželjenih pokreta jeste i onaj koji podrazumeva savijanje ili uvijanje kičme prema napred, pri čemu se jezgro diskusa pomera nazad i pritiska prstenasti omotač. Ukoliko je omotač već oštećen, u jednom trenutku pri ovakvim pokretima neće moći da izdrži izloženi pritisak i onda jednostavno puca. Posledice toga su jaki bolovi u kičmi i duž nogu, iskrivljenost i smanjena pokretljivost kičme, kao i zgrčenost mišića u ovom predelu. 

Bolovi se pojačavaju na pokrete, a ponekad i na kašalj ili kijanje. Javlja se osećaj trnjenja u ovom predelu, a u težim slučajevima i problemi sa stolicom i mokrenjem.

Stres izazvan bolovima

Dugotrajno trpljenje produženog (hroničnog) bola veoma je stresan doživljaj i osobe koje su ga doživele opisuju da su u tim trenucima pod velikim stresom, da ne mogu da se opuste, iako se osećaju preumornim. Pored toga, pod pritiskom stresnih situacija, često dolazi do prekomerne i nepotrebne mišićne napetosti koja može da dovede do niza problema u organizmu: glavobolja, bolova u leđima, povećanog krvnog pritiska, ubrzanog srčanog rada, želudačno - crevnih problema, depresije, nervoze, nesanice i hroničnog umora.

Kako se opustiti

Velika količina napetosti može se skoncentrisati u određenim delovima tela kao što su čelo, vrat ili ramena. Jednostavno zatezanje i opuštanje ovih područja može pomoći da se celo telo opusti.

Čelo: podižite lagano obrve, sve više i više ka gore, zadržite na trenutak a potom ih opustite. Napravite malu pauzu kako bi osetili opuštenost u predelu čela.

Ramena: sedite ili stojite (u pravilnom položaju ispravljene kičme). Zamislite da želite da dodirnete uši vrhovima ramena. Podižite ramena visoko ka gore, zadržite ih u tom položaju, a potom ih opustite.

Vrat i ramena: sedite ili lezite, povlačite lopatice pozadi tako da pokušate da ih primaknete jednu drugoj. Stegnite ih za trenutak a potom ih opustite.

Meditacija: postoji više vrsta meditacija. Zajedničko svim oblicima meditacije je da se koncentrisanjem na ugodnu misao, reč, disanje, stvar ili fizičku aktivnost postiže duboka relaksacija.

Vizuelizacija: slična je sanjarenju. Probajte da zamišljate mirnu i opuštajuću scenu, sa živim bojama, zvucima i osećanjima. Na primer kako hodate kroz šumu punu različitih prirodnih mirisa i zvukova, ili kako ležite na toplom suncu na plaži osluškujući talase mora. Probajte sami da zamislite scenu koja vas najbolje opušta.

Savet

Kako bi izbegli oštećenja kičme generalni savet je da izbegavate:

  • duže sedenje
  • savijanje i uvrtanje kičme sa i bez opterećenja
  • duže stajanje na jednom mestu

Prilikom uobičajnih dnevnih aktivnosti i savijanja kičme, obavezno uvucite stomak i zategnite trbušne mišiće. Savijajte se samo u kukovima i kolenima. Izbegavajte podizanje teških i kabastih predmeta sa poda. Kada podižete teret sa poda čučnite i iz nogu bez savijanja ili uvrtanja kičme podižite teret. Uvucite stomak, zategnite trbušne i leđne mišiće a predmet privucite potpuno uz telo. Podižite se pravih leđa opružajući noge u kukovima i kolenima.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić