Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  February 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
1213141516
19202122232425
262728    

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

074778
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
219
630
3978
65767
18847
24082
74778

24-02-2018 07:48

Greške koje želite izbeći na prvom plivačkom takmičenju

greske koje zelite izbeci na plivackom takmicenju

Svako od Vas ko već učestvuje na plivačkim takmičenjima, morao je nekad davno da otpliva i svoje prvo takmičenje. Kada ste mladi i neiskusni, niko od Vas ni neočekuje izvanredne rezultate na prvom takmičenju, a u ovom tekstu želimo da navedemo osnovne savete za početnike koji bi trebali da im pomognu da izbegnu neke od najčešćih grešaka koje se dešavaju kod ovakvih plivača.

1. Pogrešno startovanje sa bloka

- Početak je možda jedan od najzastrašujućih aspekata kada je plivačko takmičenje u pitanju. Po prvi put stajete iza određenog starnog bloka sami, gledaju vas verovatno roditelji, prijatelji i drugari, a vi morate pružiti svoj maksimum i pokazati se u najlepšem svetlu. Ono što je najvažnije jeste da probate da se opustite. Takođe trebali bi već unapred da provežbate pripremu sa svojim trenerom oko skakanja u vodu sa startnog bloka. Ono što je jako važno u ovom trenutku jeste da morate da se skoncentrišete na znak sudije i signal koji Vam daje za skok u vodu.

2. Izvođenje nepravilnog okreta

- Okret u plivanju je jedna od zahtevnijih veština koja se uči i vežba. Mnogi početnici izbegavaju okret već koriste samo dodir zida a potom se okreću samo na drugu stranu i nastavljaju da plivaju. Ovo je jasan znak da ste novi u plivanju i da je ovo vaše prvo takmičenje. Ono što je potrebno jeste dosta vežbe i upornosti, a primer otvorenog okreta možete pogledati i proučiti i na našem sajtu u okviru plivačkog kutka - kako uraditi otvoreni okret u plivanju -

3. Loša završnica

- Mnogi plivači naporno treniraju tehnike plivanja ne razmišljajući o tehnikama brzine. Samim tim, pojedini plivači kreću trku previše sporo, drugi previše brzo, i ovakva loša strategija rezultira da plivači usporavaju, a ponekad ih to košta i uspešnog završetka trke. Ukoliko već znate dužinu koju plivate pokušajte da sa svojim trenerom napravite dobru strategiju oko uskakanja u vodu, trajanja trke i vaše energije koju posedujete kako bi izvukli maksimum od sebe.

4. Nepravilno zagrevanje

- Plivači početnici obično na plivačko takmičenje stižu previše rano, a potom sednu u neki kutak i mrzovoljno i uplašeno čekaju početak trke. Ovakva loša strategija dovodi i do lošeg izvođenja plivačke tehnike. Umesto toga, proverite gde se nalazite, gde sedite, gde su kupatila, kakav je bazen i itd. Odmah krenite u kratko zagrevanje a potom ležite i opustite se. 20-30 minuta pre vaše trke uradite još jedno kratko zagrevanje koje inače izvodite i na svom treningu. Ovo zagrevanje se izvodi van vode jer će u njoj verovatno biti drugih plivača koji se takmiče u nekim drugim disciplinama. Šta god da radite dobro se zagrejte, mislite pozitivno i potom plivajte samo za vas.

5.Testiranje plivačkog kostima na takmičenju

- U plivanju, uglavnom svi plivači imaju iskustvo i plivačke kostime, a postoje i oni koji testiraju kostime na plivačkom takmičenju. ovo iskustvo može biti jako neprijatno jer može stvoriti nelagodnost i umanjiti uspeh na plivačkom mitingu. Koliko god plivački kostim bio dobar ili skup, znajte da bi trebali da ga probate pre plivačkog takmičenja i nosite neko vreme kako bi se vaše telo ali i vi navikli na njega i psihički i fizički. Osim toga trebali bi da se uverite da je kostim udoban, da vas ne steže i da vam prija da ga nosite.

6. Loš izbor plivačkog takmičenja

- Znamo da je vaša želja da učestvujete na plivačkom takmičenju ogromna, ali ipak bi trebali da za svoje prvo takmičenje napravite pravilan izbor. Takođe postoji i dosta iskusnih plivača koji nakon duže pauze žele da isplivaju jedno zahtevno takmičenje bez mnogo priprema kao što je 200m leptir. Ova agonija za plivačkim takmičenjem može ne samo ubiti vaše poverenje, već i povećati rizik od nastanka povreda. Uvek prvo odaberite takmičenje kao što je 50 kraul, a potom uvek možete dodati i jednu ili dve trke više kako stičete iskustvo. Ideja je da na prvom takmičenju upoznate način izvođenja samog takmičenja, odnos sa sudijom, suočite se sa tremom ukoliko postoji, upoznate nove drugare i pokažete svima ono što ste naučili.

7. Ne odmarate za takmičenje

- Ovaj savet se odnosi na sve plivače bez obzira da li su početnici ili iskusni. Ukoliko želite da Vaš susret sa prvim takmičenjem bude i uspešan, morate slušati svog trenera, smanjiti jačinu treninga nekoliko dana pre takmičenja, dobro se odmoriti, pravilno hraniti i hidrirati organizam kako bi bili sigurni da je vaše telo spremno za nastup. Savetujemo vas da smanjite obim treninga za 50% ali zadržite intenzitet dva do tri dana pre trke kako bi ostali sveži i spremni za takmičenje.

8.Ne izvođenje treninga indentičnog takmičenju

- Kako bi se pravilno pripremili za svoj nastup, mnogi plivači pokušavaju da imitiraju uslove sa plivačkog takmičenja. Za neke ovo predstavlja lak zadatak za druge pak veoma težak. Zamislite da ste na takmičenju iako je ono tek za par dana, zapamtite praksa čini čuda. Dođite na svoj trening, uradite zagrevanje, pripremite se za skok i otplivajte kao što bi uradili na takmičenju. Proveravajte svoja vremena tako da unapred znate u odnosu na druge takmičare kakav može biti vaš krajnji rezultat. Pa i pored toga, uvek dajte 100% od sebe i pokušajte da pobedite svoje najbolje vreme.

9.Nemate partnera ili plivačkog trenera

- Iako to sigurno nije vaš slučaj, postoje i oni plivači koji nemaju pravilnu motivaciju i osobu pored sebe koja će uvek verovati u njih i podržavati ih ma kakvi oni bili. Znajte da imati dobro trenera i partnera u timu je od suštinskog značaja za vaš uspeh. Idealno bi bilo da je trener osoba koja je i sama plivala i koristila bazen u kome vi trenirate. Iako vi smatrate da su svi bazeni isti, znajte da postoje male ali suptilne razlike na koje morate obratiti pažnju.

10. Nemate plan

- Kao i za mnoge druge stvari u životu, plan je od suštinskog značaja za vaš uspeh. Ukoliko nemate plan, znači da plivate bez cilja ili da u stvari ne znate kako bi trebalo da stignete od tačke A do tačke B. Pre trke bi trebalo da znate kojom brzinom ćete krenuti u start, razmisliti o tehničkim komponentama i strategiji koju ćete koristiti kako bi nadmudrili ostale plivače. Ukoliko sami ne umete da napravite plan, porazgovarajte sa svojim trenerom i konsultujte se oko svih detalja. Budite uvek sigurni u sebe i verujte da vi to možete.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić