Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  November 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

1109777
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
3287
3192
14819
1072707
48922
120591
1109777

15-11-2018 13:21
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872 (trenutno nije u funkciji)
Privremeni fiksni telefon: 011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Negativan monolog

negativan monolog

Verujemo da ste makar jednom "razgovarali" sa sobom, razmišljajući o sledećim stvarima: "grozan/na si", "nikad nećeš uspeti", "odustani, nema svrhe" itd. Možda o ovim i sličnim stvarima razmišljate uvek kada treba da odete na neko takmičenje. U ovom tekstu želimo da se pozabavimo takvim razmišljanjima zbog čega se neko može osećati krivim u nekom određenom trenutku u svom životu - dozvoljavajući sebi da čuje onaj unutrašnji glas (glas iz svoje glave) koji može postati negativan i uticati na dalje postupke osobe.

Sam sebi budi najbolji prijatelj

Iskoristite slobodno vreme i pokušajte da se prisetite svih negativnih stvari koje su vam došle na um i koje ste pomislili tokom prošle godine. Ukoliko ih pročitate i zamislite da ih govorite nekom svom najboljem drugu ili drugarici, biće vam sigurno neprijatno i teško. U trenucima kada dođe do negativnog monologa (razgovora sam sa sobom), čini se da je čak i teško zamisliti da jedna osoba (a to si ti), koja bi trebalo biti ljubazna prema tebi, može u stvari biti tako zločesta. Međutim, ukoliko znamo da naše unutrašnje ja, i ono koje bi trebalo uvek da nam čuva leđa i pruža motivaciju, nikada ne bi trebalo da bude negativan, zašto nam je onda u stvari teško da budemo ljubazni i dobri prema sebi.

Odgovor je u stvari jednostavan: zaboravljamo da bi u stvari trebali da budemo bezuslovna potpora samom sebi. Naš prvi savet kako da nadvladate sopstvene misli i negativan monolog je da pokušate da budete svoj najbolji prijatelj i u sebi izgovarate reči koje bi inače rekli svom najboljem prijatelju kome je potrebna motivacija ili ko je u nevolji.

Izaberite dobar glas

Karikirano gledano, u crtanim filmovima i bajkama, čovek se večno bori sa saznanjem da nosi anđela na jednom a đavola na drugom ramenu (to u stvari predstavlja večitu borbu dobra i zla, crnog i belog, pozitivnog prema negativnom itd.) U stvarnom životu, ove sile u stvari možemo pronaći u svojoj glavi i razmišljanjima. U stvari mi tog malog đavola koji nas zaustavlja na svakom koraku i ne da da razmišljamo pozitivno imamo u jednom delu svoje podsvesti. u drugom delu naše podsvesti koji se kod mnogih ređe javlja imamo pozitivnog samouverenog gospodara koji nas uverava da smo puni samopouzdanja i da ćemo sigurno uspeti. Čak i kod većine odraslih osoba, u izvesnoj meri postoje oba ova glasa - dobar i zao. Razlika između optimista (osoba koje veruju u sebe) i pesimista (osoba koje slušaju negativan glas) je upravo u načinu razmišljanja. Ukoliko kod vas preovlađuje negativan glas, pokušajte jednostavno biti zadovoljnim onim što imate oko sebe, zadržite optimističan duh, i pričajte pozitivne stvari, sve kako bi zadržali optimističan duh i bili fokusirani na ono što vam predstoji.

Nije sve tako crno

Znamo da sada mislite da uopšte nije lako preokrenuti svoje misli, jer ne možete imati sve pod svojim nadzorom jer neke osobe jednostavno naginju da vide stvari negativno. Zapravo u svojim mislima vide stvari kako će se dogoditi u budućnosti i jednostavno su ubeđeni u to. Međutim i pored toga ne znači da je sve tako loše i crno. Plivači bi trebali da uče iz svojih grešaka, prepoznati ih iz prošlosti, iz toga naučiti koje su to potencijalne zamke u koje mogu upasti i pokušati da ih unapred isprave, razmišljajući o njima. Zadovoljstvo sobom ne znači neophodno da će plivačima omogućiti da dostignu svoj vrhunac, ali će im pomoći da veruju u sebe i urade ono najbolje kako bi dostigli svoj zacrtani cilj.

Kako promeniti negativnost

Morate odmah zaustaviti svoje negativne misli i lošu stranu monologa, preoblikovati ih sledeći tri jednostavna koraka iz nastavka ovog teksta:

1) Postanite svesni svojih navika razmišljanja. Spoznajte situacije u kojima težite da budete negativni i koje su to vaše specifične prepreke. To bi značilo da kada je pred vama jedan težak zadatak, matematički ili plivački na primer, uveravate sebe da ne umete da ga rešite ili da ste preumorni i ne možete da otplivate jednu deonicu u bazenu. Ulovite sebe u razmišljanjima kao što su "već sam dovoljno odradio, sada mogu i odustati" i nastavite hrabro ka svome cilju.

2) Preoblikujte negativno razmišljanje u nešto što je više realistično i pozitivno, kao na primer "danas sam žestoko i naporno radio, ali se još uvek odlično osećam u vodi, moram da izdržim do kraja i znam da ja to mogu".

3) Preusmerite svoje misli na ono što je bitno u datom trenutku i što vam može pomoći da izdržite do kraja. Recite sebi "zadržaću tečne i duge zaveslaje, upravo onakve kakve bih želeo da budu u zadnjoj deonici cilja. Znam da ću biti umorniji nego inače i zato moram razviti dobre navike upravo sada.

Kao što možete i sami da vidite upravo ste vi ti koji možete uticati na svoja razmišljanja i donošenje odluka. Većina literatura sugeriraće vam da se samo fokusirate na pozitivne misli a odbacite one negativne. To je upravo i idealan način razmišljanja ali razume se da vam je potrebno neko vreme da to i savladate. Probajte za početak pronaći neku sredinu u svemu tome i od destruktivnog razmišljanja skrenite u konstruktivne predloge. Ukoliko sebi stalno to ponavljate, uskoro će to i takvo razmišljanje postati deo vas i višećete se fokusirati na zadatak i postaćete pozitivni i to ne samo u plivanju već i u životu.

Male stvari doprinose mnogo

Pojedinim osobama potrebno je i mentalno opuštanje. Na primer pre svakog takmičenja pljusnite se vodom, slušajte motivacionu muziku, pričajte sa roditeljima ili najboljim drugom ili drugaricom, potražite motivaciju od svog trenera itd. Ono što je cilj jeste da pokušate da pronađete okidač mentalnog/emocionalnog opuštanja od svega negativnog šta proživljavate. pronađite nešto što vam uvek polazi za rukom. To može biti bilo šta što vas u tom trenutku diže iz negativnih razmišljanja i pruža dodatnu energiju da uspete u onom što ste započeli. Budite hrabri i samo napred, znajte da je već dovoljno što ste tu i što se bavite ovako lepim i zdravim sportom, opustite se, prepustite i verujte u sebe.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić