Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  December 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
       1  2
  3  4  5  6  7  8  9
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

1188833
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
2237
3157
32981
1133258
40453
87525
1188833

10-12-2018 18:27
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872 (trenutno nije u funkciji)
Privremeni fiksni telefon: 011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Kako u stvari izgleda i ponaša se jedan Olimpijski plivač

olimpijskiplivac kako

Svakako posmatračima sa strane deluje kao da su Olimpijski sportisti "super ljudi". Na primer da bi se kvalifikovali na letnjim Olimpijskim igrama 2016. godine, plivači su morali da budu u stanju da preplivaju bazen po dužini za 23 do 26 sekundi. Da li znate šta zapravo znači preplivati bazen dužine 50m za manje od 30 sekundi. Da li znate koje je trenutno vaše najbolje vreme na ovoj deonici?

 

Kako oni to u stvari rade?

Za početak možemo slobodno reći da ovi plivači "žive" u bazenu. Tipičan trening u bazenu se odvija dva puta dnevno. Pojedini plivači navode da u jednom danu nema dovoljno vremena koliko je njima potrebno za trening, pa ga izvode dva puta u toku dana, kako bi se između treninga dovoljno odmorili i pružili maksimum na sledećem. Kako bi sve to uspeli ovi plivači moraju veoma rano da ustanu, već oko 4h ujutru.

Treninzi su veoma intenzivni. Morate ravnopravno raditi na razvijanju snage i brzine, koristeći i dodatne elemente u vodi koji pružaju otpor. Izvode se i najrazličitija ponavljanja kako bi se izolovali određeni mišići, a pri tome se mora voditi računa o kontrolisanom i pravilnom disanju.

Bez obzira kojim stilom plivate, kod Olimpijskih plivača je veoma važno da razviju veliki aerobni kapacitet i nivo maksimalne potrošnje kiseonika. Pojam “aerobni” se odnosi na vazduh, odnosno kiseonik i predstavlja upotrebu kiseonika u metaboličkim procesima organizma, to jest u procesu proizvodnje energije. Aerobni trening nije pojam ograničen samo na plivanje, ali nas ovde ono najviše interesuje.

Ono što je najvažnije kod svakog Olimpijskog plivača jeste osećaj za ritam i promišljeno plivanje. To zapravo znači sposobnost prilagođavanja uslovima trke i različitim takmičenjima.

 

Trening na suvom je obavezan i nije šala

trening felps teretana

 Olimpijski plivači dižu tegove, trče, izvode vežbe joge i pilatesa i dosta se istežu. Kako bi bili kompletni u svom stilu plivanja i mogli da odgovore konkurenciji, moraju da iskoriste svaku pojedinačnu komponentu i daju sve od sebe da budu 100% spremni. Plivačima nije potrebna velika mišićna masa, već snaga i potreba da budu što izdržljiviji u vodi. Vežba stabilizacije ramena je od suštinskog značaja za izgradnju snažnih, izdržljivih ramena plivača koja su neprestano u pokretu. Većina vežbi se dizajnira tako da odgovara specifičnim zaveslajima plivača. Kako bi pravilno pogodili sve mišićne partije, Olimpijski plivači moraju često da kombinuju i menjaju svoje treninge.

Svi ti treninzi zahtevaju dosta hranjivih i kvalitetnih kalorija. Ukoliko želite da postanete Olimpijac, trenirate dva puta dnevno plivanje uz najmanje tri puta nedeljno suvog treninga, znajte da će vam trebati puno "goriva". Procena je da ženski Olimpijski plivači unose oko 3-5.000 kalorija dnevno, dok muškarci mogu unesti od 5-8.000 kalorija dnevno. Ne zaboravimo da u tim kalorijama moraju postojati kvalitetni proteini, vitamini, minerali i složeni ugljeni hidrati. O ishrani možete detaljnije pročitati u okviru kutka ishrane na našem sajtu.

plivaciishranaprava

 

Pravilna relaksacija je ključ uspeha

meditacija kljuc uspeha

Otprilike mesec dana pre velikog takmičenja kao što je Olimpijada, plivači počinju da se "zatvaraju" odnosno prilagođavaju svoj nivo aktivnosti tako da budu sveži i spremni na dan trke. Nema prevelikog trošenja i sva energija se prilagođava da bude na zavidnom nivou na sam dan takmičenja.

Mnogi plivači van okvira svojih treninga u toku dana koriste liftove za kretanje, automobile i odustaju od svake dodatne aktivnosti. Međutim, zapamtite, to su veliki plivači i oni na treningu pružaju 200% od svog maksimuma i potreban im je odmor nakon veoma iscrpnih treninga.

Mnogi od njih vole sebi da priušte specifične masaže, akupunkturu, ledene kupke, kiropraktičare a sve sa ciljem kako bi se njihovo telo što pre oporavilo od iscrpnih treninga i kako bi ostali jaki i zdravi, što je na kraju najvažnije.

 

Sada kada zapravo znate šta je sve potrebno, kako bi trebali da trenirate, jedete i da se odmarate kao pravi šampion, zašto ne bi krenuli u osvajanje jedne medalje - baš kao pravi Olimpijac.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić