Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

048137
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
95
566
4252
37974
16288
31789
48137

21-01-2018 06:35

Odrastanje i razvoj

 odrastanje i razvoj

Jeste li znali?

- Brzina rasta i razvoja varira od pojedinca do pojedinca. Svi se rađamo sa drugačijim predispozicijama i genetikom. Neko je sklon atletskoj građi, drugi pak imaju krupnije kosti i sklonost ka gojenju. Ali znate li da rad u svakom sportu i zalaganje na treningu kao i pravilna ishrana i adekvatan odmor jednako je uspehu.

Morate znati da...

- Vi rastete u nekom prirodnom indeksu od 6 cm godišnje i dobijate oko 2,3 – 3 kg/god.

- Vaš ubrzani rast sledi za vreme puberteta / adolescencije.

- To bi u stvari značilo da neko ko je istih godina kao i vi može da varira u rasponu visine i težine, i da brže ili sporije u razvoju od vas, na to ne možete da utičete.

Šta možete učiniti?

- Morate biti uvek svesni brzine svog rasta pa ćete samim tim razumeti i ono što se događa sa vašim telom dok ste u razvoju. Nemojte brinuti ako ste previše krupni ili previše mršavi, jer ishranom i treningom možete učiniti da to popravite.

- Ukoliko ste rano sazreli, mogli biste imati i neke fizičke prednosti (veći broj stopala, duže udove, jače mišiće itd.) a rezultatska dostignuća bi mogla biti bolja nego kod onih koji su kasnije sazreli. Oni koji su u ranom razvoju, obično iskuse uspehe puno ranije, zahvaljujući prednostima fizičkog rasta, a ne nužno zbog preterane veštine ili sposobnosti.

- Ako ste u kasnijem razvoju (sazrevanju), mogli bi se osećati frustrirano upravo zbog toga što ste «fizički» «iza» nekoga koji je istih godina kao i vi.

- Oni koji se kasnije razviju često dostignu ili čak nadmaše te rezultate svojih vršnjaka negde sredinom tinejdžerskog doba, ali naravno, samo ako ostanu u sportu. Neki mladi sportisti jednostavno napuste sport zbog izostanka uspeha i rezultata u tom periodu, jer im ponestane strpljenja da dočekaju svoj puni razvoj.

 Jeste li znali?

- Devojke dostižu vrhunac rasta oko 12-te godine a dečaci oko 14-te. Hormonske razlike kod muškaraca i žena uzrokuju adolescentske promene unutar tela, promene koje su izvan naše kontrole, alo koje bi mogle imati uticaj na vaše rezultate i izvođenje pokreta.

 Šta možete uraditi?

- Razumeti razlike u rodovima i pripremiti se da razumete osnove razvojnog procesa. Pustite da vreme uradi svoje i da se saživite sa (fizičkim i emocionalnim) promenama u vašem telu. To je sasvim normalno i znajte da ste i vi naravno normalni u tom smislu. Potrebno je da prođe neko vreme kako bi se navikli na promene u odrastanju, pa možete očekivati da će potrajati dok ne budete bili spremni da iskoristite prednost ovih promena.

Kako se vaš trening menja dok napredujete?

- Ako razumete faze treninga kroz koje morate proći i kako napredujete kroz sport, onda ćete i na mnogo lakši način proći kroz sve te faze. Kako se budete odmicali od jednog ka drugom stupnju, razumećete zašto je u stvari potrebno da radite sve ono što se tiče vašeg treninga, ishrane i odmora. Kada su sportisti jako mladi (6-14 god.) usmereni su na izgradnju izdržljivosti, poboljšanja koordinacije pokreta kao i usavršavanje određenih tehnika plivanja kao i zaveslaja, starteva i okreta. Ako želite da napredujete morate imati osnovu i temelj prema kome ćete usavršavati i dograđivati svoje tehnike plivanja. Kuću ne pravimo od krova, već od temelja, tako funkcioniše i vaše telo i sam trening.

Za vreme ove takozvane opšte faze, pogotovu za mlađe sportiste, struktuirana igra, zabava, utvrđivanje pravila, i sticanje više iskustva na plivačkim tehnikama su neki od glavnih fokusa.

Od 10 – 14 godine plivači bi mogli da dostignu nagli rast dok prolaze doba puberteta. To je doba života kada obično primetite da se nešto u vašem telu dešava ili čak se možete osećati nespretno ili neudobno u sopstvenoj koži. Nekad će vam se činiti da jako brzo napredujete ili upravo obrnuto. Posebno je važno da u ovoj fazi «razumete» vaše telo i da ne odustajete od svog izabranog sporta. Fokusirajte se na tehnički razvoj, usavršavajte svoju tehniku plivanja i pratite uputstva svog trenera jer on je već prošao ovu fazu i zna tačno šta je najbolje za vas.

Drugi stupanj je specijalizacija ili faza kada možete početi sa treniranjem sa većim kapacitetima i još snažnijim intenzitetom, a sve u svrhu kvalitetnijeg obavljanja plivačkih zadataka. U ovoj fazi počinjete polako da se usredsređujete na svoj sopstveni stil plivanja i dalje ga usavršavate. U ovom periodu postajete ozbiljni sportisti koji znaju zašto plivaju i kako to treba da obavljaju na najbolji način.

Završna faza nadamo se da će vas odvesti do jedne uspešne karijere, pune zadovoljstva u kojoj ćete potpuno sazreti i postati pravi sportista. U ovoj fazi sportisti su spremni za velike izazove, vrhunski trening, postizanje neverovatnih rezultata, ali sa druge strane ulažu veliki trud i velike napore da održe top formu a svesni su i velikih odricanja kao i važnosti dobrog sna, ishrane i psihologije. Kako bi ovo postigli svesni su velike motivisanosti i preuzimanje aktivne uloge u planiranju svega što je važno za njihov trening.

Budite fokusirani u svemu što radite i uvek znajte šta želite a šta ne u životu. Život je samo jedan, nemojte ga ispustiti, već ga dostojno i sportski proživite.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić