Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  November 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

1120119
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
94
2609
25161
1072707
59264
120591
1120119

19-11-2018 00:36
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872 (trenutno nije u funkciji)
Privremeni fiksni telefon: 011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Saveti kako da se opustite za plivačka takmičenja

kako da se opustite za plivacka takmicenja

Da li ste se ikada zapitali zašto toliko čak i vrhunskih plivača pod velikim pritiskom pre važnih takmičenja izgledaju kao da će se "raspasti"? Zašto mnogi od njih znatno bolje i brže plivaju na treningu nego na takmičenjima? Odgovor je u stvari jednostavan - mentalni pritisak!

Mentalni pritisak jednostavno steže i grči naše mišiće, ubrzava disanje, čini nas nervoznim i umanjuje naše poverenje u sebe. Veliki mentalni pritisak na plivača u vrhunskoj formi može delovati da se oseća potpuno van forme i umorno čak i nakon samo 30-ak metara. Poznata olimpijska legenda Mark Spitz jednom je izjavio da je "takmičarsko plivanje 90 odsto mentalno i samo 10 odsto fizički zahtevno".

Kada i sami naučite kako da se nosite sa mentalnim pritiskom koji nameće vaša konkurencija i sam dolazak na takmičenje, počećete plivati brže, imaćete veće samopouzdanje i ostvarivaćete bolje rezultate.

Saveti kako savladati mentalni pritisak

Na početku je vrlo važno da naučite sebe kako da se opustite pre samog takmičenja. Nažalost vrlo malo plivača ovo tvrđenje i zaista razume, a kao rezultata toga postavlja ogroman pritisak na sebe i pre nego što dođe na samo mesto takmičenja:

  • "moram zauzeti jedno od prva tri mesta";
  • "ne smem razočarati svoje roditelje i trenera koji me posmatraju";
  • "moram da dođem do finala";
  • "šta ukoliko opet izgubim"?;
  • "ovo je moja poslednja šansa za kvalifikacije".

Ukoliko ste nekada imali neka slična razmišljanja pre takmičarskog dela plivanja i pomislili da će vam ona pružiti neku dodatnu energiju koja će vas pokrenuti, prevarili ste se jer se u takvoj situaciji dešava u stvari nešto potpuno suprotno - vaši zaveslaji će biti kraći, vaše telo zategnuto i bez ritma, otkucaji srca biće ubrzani stvarajući ogroman pritisak, a vi ćete na kraju otplivati znatno sporije nego što u stvari možete.

Morate da znate da što je veće i važnije takmičenje, vi bi trebali ostati pribraniji i opušteniji, što ne znači da ne možete biti uzbuđeni vašim nastupom. "Leptirići" u stomaku su jedna sasvim normalna stvar, ali zasigurno ne želite leptiriće koji će ometati vaše razmišljanje i koncentraciju na samu trku.

Ishod cilja

Nažalost, daleko previše plivača, trenera i roditelja se fokusira na sam krajnji ishod cilja, umesto na dostizanje opuštenosti i smirenosti plivača pre samog takmičenja. Ne shvatite pogrešno - ono što je najvažnije i jeste vaš krajnji rezultat, ali se on postiže na treninzima, slušajući savete vašeg trenera i radeći iz dana u dan na usavršavanju svoje tehnike. Kada već dođete na svoje takmičenje, vi više ne treba da razmišljate o tome kako ćete i na koji način otplivati trku, već da budete usredsređeni na sebe, opušteni, zamišljajući da ste sami u toj dvorani i dati sve od sebe da vaša tehnika bude dobra i da plivate približno isto kao i na svom treningu. Konstantno razmišljanje o tome zašto u stvari trenirate i šta vas konkretno motiviše, pružiće vam dodatno "gorivo" da pružite najbolje od sebe na predstojećem takmičenju. Međutim, ipak postoji jedno nepisano pravilo koje bi trebali da ispoštujete ukoliko želite da na takmičenjima plivate najbolje moguće - nikada ne razmišljajte o krajnjem ishodu ili rezultatu pre takmičenja, jer je to prva stvar koja će postaviti barikadu i onemogućiti postizanje željenih rezultata.

Kako se opustiti

Postoje brojne tehnike koja vam mogu pomoći da se opustite pre same trke. Ukoliko uspete da savladate svoje živce pre same trke, pola posla ste već obavili za ostvarivanje velikih rezultata na takmičenjima.

Pre svega morate shvatiti da je relaksacija jedna veština koja se stiče godinama i iskustvom, što je više vežbate, to ćete biti bolji i uspešniji u tome.

Ne postoji jedan zacrtan način kako neko može da se opusti i to ne možete naučiti iz knjige. Relaksacija je individualna stvar, a vaš glavni zadatak je da pronađete vašu strategiju opuštanja ili kombinaciju strategija koje rade najbolje za vas.

Probajte jednu ili više tehnika smirivanja i opuštanja navedenih u nastavku ovog teksta:

1. Istežite se

- Istezanje može biti odličan način opuštanja, jer će povezati vaš um i vaše telo i držati vašu pažnju i koncentraciju na mišiće i njihov rad;

2. Fokusirajte se na sebe

- Jedan siguran način da povećate svoj nivo samopouzdanja je da ne obraćate  pažnju na konkurenciju i takmičare oko sebe, već da bodrite i govorite sebi da ste vi najbolji i da vas ništa oko vas ne može zastrašiti. Podsetite se saveta svog trenera, usredsredite se na svoju stazu i konstantno mislite samo na vas i sve što ste do tada naučili o plivanju što vam može dati prednost u presudnom trenutku;

3. Izbegnite nervozu

- Umesto konstantnog razmišljanja o samom takmičenju, tehnikama plivanja i vremenu koje želite ostvariti, pokušajte da se opustite nekim drugim stvarima koje će vas osloboditi neželjenog pritiska na takmičenje - pokušajte da pričate ili da se šalite sa svojim drugarima, čitajte neku knjigu ili strip, pronađite neku video igru na vašem telefonu koja će vas opustiti a možete čak i da radite zaostao domaći zadatak (uh, izvinjavamo se zbog toga)!

4. Slušajte muziku

- Slušanje omiljene muzike predstavlja odličan način da vas smiri i održi kontrolu nad vašom nervozom. Prava melodija pružiće vam dodatan podstrek i motivaciju i usredsrediti na opuštenost i dostizanje vašeg cilja;

5. Mentalna opuštenost

- Kada želite da se opustite, veoma je važno da pokušate da pronađete neko bezbedno mesto u svom umu, razmišljajući o stvarima koje vas opuštaju i čine srećnim - to može biti neko egzotično i lepo mesto za odmor ili krug prijatelja i porodice (more i plaža, kuća na selu, park, porodica i sl.). Razmišljajući o ovakvim mestima pre svakog treninga, oni će biti dostupni i opustiti vas i pre samog takmičenja;

6. Ostavite svoje ciljeve kod kuće

- Znajući da će razmišljanje o ishodu cilja će uticati na pojačavanje vaše nervoze, uradićete suprotno - "ostavićete" ih kod kuće. Pokušajte da željeno otplivano vreme i ishod cilja na takmičenju zapišete na parčetu papira nekoliko dana pre takmičenja i ostavite ga negde na sigurno dalje od svog vida, tako da ga pogledate tek nakon završetka takmičenja;

7. Duboko disanje

- Pokušajte da kontrolišete svoje disanje dubokim udisajima i izdisajima. Sedite mirno i pokušajte da udišete kroz nos brojeći u sebi do 4, a zatim lagano izdišete kroz usta brojeći u sebi do 7. Usredsredite svoju koncentraciju samo na podizanje i spuštanje svoje dijafragme (snažan mišić koji učestvuje u disanju). Pokušajte disanje na ovakav način da provežate prvo kod svoje kuće. Kada ste pod pritiskom pre pismenih zadataka ili plivačkog takmičenja, jedan ili dva duboka udisaja pomoćiće vam da se opustite.

Savet

Znajte da ste vi jedinstveni i da možete postići sve što poželite. Ne plašite se nikoga i imajte uvek poverenja u sebe, jer ništa vi niste slabiji od nekog drugog plivača iz nekog drugog tima. Slušajte svog trenera, redovno odlazite na svoje treninge, radite na svojoj tehnici plivanja i dajte sve od sebe da budete što smireniji pre svakog narednog takmičenja. I ukoliko slučajno ne budete bili uspešni na nekom takmičenju, ne očajavajte, jer ćete zasigurno biti bolje pripremljeni i smireniji na nekom narednom, shvatite sve kao jednu veliku igru i pre svega uživajte u plivanju, jer ćete jedino na takav način i napraviti neke rezultate.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić