Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  February 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
1213141516
19202122232425
262728    

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

074828
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
269
630
4028
65767
18897
24082
74828

24-02-2018 08:03

Zanimljive činjenice o plivanju

zanimljive cinjenice o plivanju

U ovom tekstu možete pročitate mnoge vrlo zanimljive činjenice koje verovatno niste znali o plivanju:

  • Prvo pisano delo o plivanju datira iz 1538. godine i napisano je na latinskom jeziku;
  • Veštinu plivanja poznavali su stari Egipćani i Asirci, a u Grčkoj je plivanje bilo deo opšte kulture;
  • Skoro svi sisari na zemlji od rođenja znaju plivati, jedino čovek mora da "uči"
  • Slonovi umeju da plivaju, a mogu da koriste sve četiri noge i u stanju su da se kreću prilično brzo s obzirom na svoju težinu;
  • Bikini kupaći kostim dobio je naziv nakon nuklearne probe u Južnom Pacifiku u SAD-u, na mestu koje se naziva "Bikini Atoll";
  • 65% ljudi u SAD-u ne zna da pliva;
  • Prosečna osoba u tok celog svog života proizvede oko 25.000 litra pljuvačke, to je dovoljno tečnosti da se ispune dva bazena;
  • U leptir i prsnom načinu plivanja, plivači moraju da dotaknu kraj bazena sa obe ruke, dok kod leđnog i kraul plivanja kraj bazena dodiruju sa jednom rukom;
  • Najbržim i najaktraktivnijim stilom plivanja smatra se kraul ili slobodan stil;
  • Sat vremena snažnog plivanja može sagoreti i do 650 kalorija, pa možemo reći da plivanje sagoreva više kalorija od šetnje ili biciklizma;
  • Plivanjem se jačaju srce i pluća;
  • Plivanjem se treniraju sve mišićne grupe;
  • Plivanje smanjuje stres;
  • Plovnost vode čini je idealnom za fizikalnu terapiju i vežbe rehabilitacije, to jest za sve one koji žele vežbanje bez ogromnog opterećenja na zglobove i mišiće;
  • Plivanje je odlična kardiovaskularna vežba (vežba za srce, pluća i krvne sudove) jer kada vežbate u vodi krećete se protiv njenog otpora koji je 10 puta veći od otpora vazduha;
  • Preko 50% plivača svetske klase pati od neke vrste bola u ramenima;
  • Najsporija tehnika plivanja je prsno plivanje;
  • Većina plivača svetske klase trenira od 4 do 5 sati dnevno, 5 - 7 dana nedeljno. Obično plivaju između 3 i 7 km dnevno zajedno sa vežbama snage i fleksibilnosti u toku dana;
  • Olimpijskim bazenom nazivamo onaj bazen koji je dužine 50m i širine 25 metara;
  • Istraživanja su pokazala da ajkule plivaju veoma brzo u vodi, a ta brzina dolazi od V oblika ispupčenja (pipci) na koži, koji omogućavaju veću efikasnost u plivanju;
  • "Speedo" - poznati proizvođač plivačke opreme, napravio je tkaninu sličnu izgledom koži ajkule i od materijala koga nazivaju "fast skin" (brza koža), koji smanjuje otpor vode i turbulencije i omogućava efikasnije plivanje;
  • U Mrtvom moru, zbog veoma visokog sadržaja soli, telo pluta na površini i nije moguće normalno plivati.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić