Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  April 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112
161718192022
23242526272829
30      

Važno obaveštenje


Važno obaveštenje vezano za 73. rođendan kluba

Poštovani roditelji, 21.04. održaće se miting "Sve prolazi Zvezda traje"u Beogradu. Molimo Vas da ukoliko želite da ugostite svoje male plivače iz drugih klubova i prijavite na listu domaćina za učestvovanje na mitingu, da nam se javite na telefone kancelarije kluba ili putem emaila. Stojimo Vam na raspolaganju.

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

333301
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
1937
4546
6483
308177
115977
132640
333301

24-04-2018 07:05
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

10 stvari koje odmah možete uraditi kako bi unapredili svoje plivanje

10 stvari kojima mozete poboljsati plivanje

Verovatno svako od vas želi da pliva bolje, brže i lepše. Bez obzira da li ste plivač početnik ili imate već nekog iskustva u plivanju, saveti u nastavku ovog teksta mogu vam pomoći da svoje ciljeve ostvarite sa puno manje napora.

1. Disanje

- Jedna od osnovnih stvari na koje morate misliti ukoliko želite da postanete dobar plivač jeste i disanje. Postoje tri zlatna pravila kada govorimo o disanju kod plivanja:

  • nikada ne zadržavajte svoj dah tokom plivanja - jer na takav način stvarate tenziju i stegnutost tela i sprečavate mogućnost efikasnog plivanja;
  • nikada ne uranjajte glavu u vodu ukoliko nema vazduha u vašim plućima - na takav način gubite preko potrebnu energiju i takođe sprečavate mogućnost efikasnog plivanja;
  • kontrolišite udahe i izdahe, bazirane na broju zaveslaja - to bi značilo da ukoliko izdišete i udišete vazduh na svaka dva zaveslaja, posle drugog zaveslaja kada izgubite i poslednji mehurić vazduha iz pluća, trebali bi da okrenete glavu u pravcu u kome udišete i ponovo udahnete vazduh u pluća. Isto tako, ukoliko udišete nakon 3, 4 ili 5 zaveslaja trebali bi iskontrolisati svoj udah i količinu vazduha u plućima tako da nakon poslednjeg zaveslaja okrenete glavu i udahnete ponovo vazduh.

2. Istežite svoje zglobove, ramena i kukove

- Istezanje je kao što možda i sami znate jako važno u svim sportovima a naročito za plivanje. Istezanjem smanjujete mogućnost za nastanak povreda, a pre svega omogućavate svom telu da se efikasnije pokreće u vodi i postavi baš onako kako vi želite u toku zaveslaja.

3. Mit o radu rukama

- Jedan od čestih mitova koji se javlja u plivanju jeste i onaj koji tvrdi da ćete razviti duže zaveslaje, biti brži i efikasniji tokom plivanja ukoliko ruke izbacite i izdužite što više ka napred kada su one izvan vode (u leđnom, delfin i slobodnom stilu plivanja), i obrnuto što više ka pozadi prelazeći kukove kada radite zaveslaj u vodi. Nažalost ovo je totalno pogrešno i nema nikakve veze sa vašom brzinom ili boljom tehnikom plivanja. Ovo se odnosi na efikasan zaveslaj unutar i izvan vode i pokazuje kako vi delujete na snagu i pritisak vode u toku plivanja. Pokušajte da ne razmišljate o izduživanju ruku, već o pravilnom izvođenju pokreta koji će vam omogućiti efikasno i brzo plivanje a koje vam je i vaš trener pokazao na treningu.

4. Opustite se, ne plivajte grčevito

- Znajte da nikada nećete plivati brže ukoliko to radite grčevito i svom snagom tela. Istina je da što brže želite da plivate, opuštenije vaše telo treba da bude u vodi. Zapamtite, tenzija tela je neprijatelj broj jedan vaše brzine u vodi. Ukoliko je vaše telo opušteno, zaveslaji postaju efikasniji a vaše telo će se onda kretati prirodnije. Međutim ukoliko ukrutite vaše telo i pokušavate da brže udarate rukama i nogama, vi ćete u stvari samo prividno misliti da se krećete brže, dok je realnost potpuno drugačija.

5. Glava i kukovi, savršeni par

- Veza između glave i vaših kukova je kritična i veoma važna. Ukoliko je vaša glava previše izdignuta, vaši kukovi će propadai u vodu onemogućavajući efikasno kretanje tela u vodi. Savet je da pokušate da plivate slično načinu na koji hodate. Vaši kukovi i glava trebalo bi da stoje u istoj liniji a onda ćete se i vi sami u vodi kretati i biti brzi kao strela.

6. U vodi, vaše ruke trebaju biti "mekše" i opuštenije

- Možemo reći da postoji bezbroj načina da trenirate u vodi i izvan nje, koristeći beskonačno puno opreme, ali nijedan od ovih načina treninga neće uticati da vaše ruke postanu efikasnije tokom zaveslaja osim vas samih. Jednom kada usavršite tehnike zaveslaja i osetite kako na pravi način da se krećete kroz vodu, tada ćete naučiti i kada, kako i u kojim situacijama treba upotrebiti određenu količinu sile i snage kako bi vaši zaveslaji bili odgovarajući. Dugogodišnje iskustvo plivanja ali i trenerovi saveti su ono što vam je najpotrebnije.

7. Udarci nogom trebaju biti snažniji ali ne i veći

- Razlog zašto ima mnogo onih koji ne dobijaju dovoljno snage u plivanju udarcima nogu jeste i taj što žele da udaraju previše jako. Ukoliko želite efikasne udarce nogama, onda bi trebali da poradite na tome da oni budu snažniji i kraći. Za ovakve udarce nije potrebno da vaše pete i prsti na nogama izlaze iz vode. Ono što je potrebno jeste da se opustite, dišete duboko, poravnate liniju kukova i glave i pokušate da kratkim zamasima nogu pružite sebi veću brzinu u vodi.

8. Držite pokrete glave što manjim u vodi

- Vaša glava u vodi ima zadatak da razmišlja, a ne da "pliva", zato i koristite ruke i noge za plivanje u vodi. Kao što znate, vaše telo u svakom trenutku prati pokrete glave, isto kao i kada hodate ulicom. Samim tim, trebali bi da se usredsredite na tehniku plivanja, vašu glavu zadržite mirnom i samo kratko okrećete kada želite da udahnete, i sve ostalo obavljate rukama i nogama.

9. Kako steći brzinu u vodi

- Pre svega, u zavisnosti na kom ste stupnju plivanja i koliko imate iskustva u istom, morate zapamtiti jednu reč a to je "polako". Pružite sebi dovoljno vremena da osetite vodu kako bi znali kada, kako i u kom trenutku treba da upotrebite određenu silu kako bi plivali brže. Ono što je najvažnije jeste da imate u svojoj glavi predstavu o najefikasnijem načinu plivanja i kako bi ono trebalo da izgleda. Potom bi sve to trebali da pokušate i sami da uradite ali pre svega polako, razmišljajući o svojim pokretima i trudeći se da ih izvedete na najbolji mogući način. 

10. Prepustite se i plivajte kada ste u vodi

- Postoji mnogo najrazličitijih tekstova napisanih o plivanju, a odnose se o uglovima pod kojim trebate držati svoje telo, rotacijama, efikasnim zaveslajima i slično, međutim morate shvatiti da plianje nije "nauka o raketama" i da za efikasno plivanje sve što vam je potrebno jeste ogromna želja, malo upornosti, koncentracija na tehniku disanja, smirenost, mekše ruke, kratki i brzi zamasi nogu, održavanje glave i kukova u istoj liniji.......i verovali ili ne, vi već sada sigurno plivate na zavidnom nivou, sve što treba jeste da tako i nastavite, a mi ćemo vam u svakom trenutku pružiti najveću moguću podršku.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić