Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  July 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  910111213
16171819
2324252627
3031     

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

710686
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
2176
3150
19303
672642
69516
103674
710686

22-07-2018 18:41
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Sve što treba da znate o šećerima

sve što treba da ynate o šećerima

Hraniti se zdravo od malih nogu ume da bude veoma naporan zadatak, pogotovu zbog obilja slatkiša i grickalica koje prosto mame sa polica nekog marketa. Loše navike iz detinjstva često se vrlo lako prenose i na odraslo doba, ali isto tako ukoliko prihvatite zdrave navike i primenjujete ih u svakodnevnoj ishrani, kasnije ćete zasigurno biti zdraviji i nećete imati problema sa viškom kilograma. Kada bi vas pitali da li volite brokoli, mnogi od vas verovatno ne bi ni znali šta je to brokoli, dok kada bi vas pitali da li volite čokoladu, verovatno bi skoro iz stopa svi rekli odgovor DA. Međutim šta su to u stvari šećeri, gde ih ima i zašto su na lošem glasu, pokušaćemo da vam obljasnimo u nastavku ovog teksta.

Šećeri spadaju u proste ugljene hidrate (brzo se vare u organizmu) koji predstavljaju izvor energije u hrani. U prirodnom obliku nalaze se u voću i mlečnim proizvodima, ali se dodaju mnogim namirnicama kako bi poboljšali njihov ukus. Šećeri i ostali zaslađivači omogućavaju bolji ukus proizvodima koje svakodnevno kupujete, ali skoro svi dolaze sa vrlo malo ili nimalo kvalitetnih nutrijenata, pa je često njihov jedini zadatak da vam učine hranu primamljivom i da vas nakon toga ugoje. Prirodni izvori šećera koji dolaze iz voća sadrže više kvalitetnih kalorija, jer voće sadrži vitamine i minerale koji su potrebni našem organizmu kako bi normalno obavljao svakodnevne funkcije i kako bi nas odbranio od mnogih virusa i bakterija.

Svi oblici koncentrisanog šećera su loši za naše zdravlje a mogu se pronaći u: belom šećeru, žutom šećeru, zaslađivačima, medu, sirupima itd. jer utiču na brzi skok nivoa šećera u krvi. Ukoliko pojedete čokoladu u večernjim satima kada odmarate ili u trenucima kada se ne bavite svojom fizičkom aktivnošću, višak šećera iz vašeg tela, preći prvo u glikogen (izvor energije koji se skladišti u mišićima i jetri). Taj izvor je vrlo ograničen (oko 100g u jetri i oko 200g u mišićima). Ukoliko unesete više od ovog broja, višak šećera će se uskladištiti u mastima. Naravno, pošto ste vi sportisti, možete imati i veće rezerve glikogena, što znači da i više šećera možete uneti u sebe a da se on ne konvertuje odmah u masti. Nažalost po sve nas, prostor za skladištenje masti u organizmu je mnogo veći od glikogena, postoji milijarde masnih ćelija u našem organizmu, a svaka od njih se može uvećati i do 400 puta od svoje veličine kako bi napravile dodatni prostor za skladištenje novih masti. Samim tim možete zaključiti da je održavanje normalnog nivoa šećera u krvi najvažniji faktor za održavanje normalne telesne težine a time i nivoa energije svake osobe.

Da li ste znali da jedan prosečan Amerikanac nedeljno pojede između 0,9 i 1,5kg šećera, dok kod nas u Srbiji taj prosek je veoma blizu. Potrošnja šećera se u poslednjih 150 godina uvećala oko 50 puta, a samim tim i brojne kardiovaskularne bolesti i oboljenja koja skraćuju naš život i u najvećoj meri utiču na opšte zdravlje. 

 

Uticaj šećera na naš organizam

Prekomeran unos šećera u organizam može zavarati vaš mozak i poslati mu signale da niste dovoljno siti. Tada dolazi do oslobađanja hormona gladi bez obzira što ste nedavno jeli. Kada previše stimulišete ovaj prirodni proces, ćelije postaju otporne na delovanje insulina i traže veće doze šećera kako bi izazvale reakciju. Vi u tom slučaju pojedete još jedno parče čokolade, potom se nivo glukoze poveća, što dovodi do niza simptoma, uključujući umor i depresiju, ali i potencijalno ozbiljnija oboljenja. Osim iznenadnog naleta energije, koncentrovan šećer ne donosi ništa dobro. On ne sadrži vitamine, minerale, proteine ili vlakna, tačnije, uopšte nema hranljivih vrednosti. Njegov uticaj na naše telo i um je ništa drugo nego čista iluzija.

1.  Šećer može oštetiti vaš imuni sistem i pogoršati otpornost na razne spoljašnje uticaje i bolesti;
2. Šećer (u stvari insulin koji se proizvodi usled visokog šećera) hrani kancerogene ćelije i usko je povezan sa razvojem raka dojke, jajnika, prostate, pankreasa, pluća i žučne kese;
3. Šećer može izazvati aterosklerozu i kardiovaskularne bolesti;
4. Šećer može izazvati glavobolje, uključujući i migrene;
5. Šećer može izazvati depresiju;
6. Šećer može povećati rizik od oboljenja od Alchajmerove bolesti;

Šećer u svakodnevnim namirnicama

Obično kada govorimo o šećerima mislimo na kolače, čokoladu, bombone, krofne i slične “grickalice” u kojima rado uživamo. Međutim, šećer se nalazi i u mnogim namirnicama koje nam uopšte ne deluju sumnjivo kada ih unosimo u sebe, ali zato kilogrami u našem telu svakog dana bivaju sve veći, čak i kada se odreknemo svih gore pomenutih slatkiša. Neizbežna posledica je da proizvođači, da bi popravili ukus i teksturu, dodaju druge sastojke u namirnice koje prave, a jedan od njih jeste najčešće šećer.

Navešćemo većinu namirnica za koje verovatno niste znali da sadrže skrivene šećere:

  • Pošto svi uglavnom znamo sastav majoneza, prelazimo na kečap kao “zdraviju” varijantu, ali ne znamo pri tome da je prepun šećera ali i soli;
  • Voda sa ukusima zvuči sasvim bezbedno i niskokalorično, međutim ona takođe sadrži šećere kao i mnogi drugi sokovi. Bolje rešenje ukoliko želite da date svojoj vodi ukus, dodate naceđen limun, grejfrut ili pomorandžu;
  • Svi sokovi koje kupujemo bez obzira da li su od voća ili gaziranih supstanci, moraju da sadrže šećere, pa ih tako ukoliko morate, treba unositi u umerenim količinama;
  • Pripazite na sastav muslija koji jedete, jer može sadržati znatne količine sitne čokolade, meda ili šećera zbog poboljšanja ukusa.
  • Povrće iz konzerve je verovatno proizvod na koji niko ne bi posumnjao da sadrži i šećere, ali nažalost to je istina. Pošto svaki proizvod treba da sadrži spisak sastojaka, lako možete proveriti d li će vaše povrće postati vaš “dezert”;
  • Ukoliko volite soseve za salate, verovatno ste neke već i kupovali, ali imajte na umu da su i ovi proizvodi puni šećera i soli, pa vas savetujemo da svoju salatu prelijete kombinacijom svojih soseva od jogurta, biljnih začina, jabukovog sirćeta, limuna i sl;
  • Voćni jogurti takođe sadrže određenu količinu šećera, potražite onaj koji ima manje od 10g po porciji;
  • Šećer se nalazi i u hlebu, i to ne samo u belom. Hleb od celih žitarica sadrži oko 2 grama šećera u jednom parčetu;
  • Šećer se nalazi i u slanim grickalicama, kao što su čips, prženi kikiriki ili krekeri. Svakako pogledajte sastav proizvoda pri kupovini grickalica ili izaberite prirodne grickalice kao što su sveže voće i povrće, pečene koštunjave plodove i semenke.

 

Koliki je dnevni dozvoljeni unos šećera

Reći nekome da prestane da konzumira šećer je težak i često neizvodljiv zadatak. Obično je takav zahtev upućen na neuspeh. Možda ćete biti iznenađeni ali preporučena dnevna doza za žene ne sme da iznosi više od 6 kafenih kašičica (100 kalorija), za muškarce do 9 (150 kalorija), a za decu između 4 i 8 godina dozvoljeno je najviše 3 kašičice. Zapamtite, da se organizam odlično snalazi sa prirodnim šećerima iz voća, povrća i mlečnih proizvoda, i nije mu potreban dodatan rafinisan šećer. Međutim, pošto je skoro nemoguće potpuno izbeći veštačke i dodate šećere u namirnicama koje kupujemo, treba više uživati u prirodnoj, neobrađenoj hrani – svežem sezonskom voću i povrću i prirodnim sokovima koje sami napravimo. Naš je savet da slušate mamu i tatu kada vam kažu da ste preterali sa slatkišima i da sami pokušate da se korigujete sada kada znate sve informacije o šećerima. Naravno, možete počastiti sebe i pojesti parče torte koju mama napravi ili da pojedete čokoladu koju je tata kupio, ali ne praktikujte to svakoga dana, inače možete pokvariti svoje plivačke rezultate.  

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić