Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  September 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
       1  2
  3  4  5  6  7  8  9
10111213141516
17181920212223
24252627282930

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

929680
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
354
2439
5665
891512
78544
116418
929680

26-09-2018 02:35
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Ishrana u korist sporta

sportska ishrana

Kada se bavite određenim sportom, a u ovom slučaju plivanjem, uvek morate biti sigurni da li posedujete svu potrebnu opremu (npr. kupaći kostim ili gaćice). Bez određene sportske opreme, većina sportova nije izvodljiva. Međutim, postavlja se pitanje da li posedujete i sve potrebne sastojke u svom organizmu kako bi bili pripremljeni na pravi način za sport koji volite. Pravi izbor hrane i pića, omogućiće vam izgradnju tela koje će biti na najbolji način pripremljeno na zadatke i ciljeve koje želite da postignete (npr. savladavanje određene tehnike plivanja). Znajte da profesionalni plivači poseduju i određene nutricioniste (osobe koje se bave preporučivanjem određenih načina ishrane u zavisnosti da li bi trebalo da smršate, ugojite se ili su vam potrebne odgovarajuće količine kalorija tokom svakog dana kako bi imali dovoljno energije. U daljem nastavku teksta želimo da vam pružimo informacije na koji način da iskoristite najbolje iz hrane i obezbedite svog organizmu dovoljno hranjivih materija.

Osnova ishrane

Sva deca bi trebalo da jedu raznovrsnu hranu, a možemo je podeliti na:

  • proteine (meso, jaja, morske plodove, orašaste plodove i mlečne proizvode);
  • ugljene hidrate (voće, povrće, integralne žitarice);
  • vitamine (npr. one koje se nalaze u voću i povrću) i minerale (poput kalcijuma koji se nalazi u mlečnim proizvodima).

Deci su potrebne i zdrave količine masti koje se standardno mogu pronaći u mesu, orašastim plodovima, maslinovom ulju itd.

Šta razlikuje sportiste od običnih ljudi kada govorimo o hrani

Glavna činjenica jeste da je sportistima potrebna veća količina zdrave hrane. Zašto? Pa iz jednostavnog razloga zato što sportisti troše i veću količinu kalorija treninzima.

Školarcima uzrasta od 6-12 godina generalno je potrebno između 1600 i 2200 kalorija dnevno. Međutim sve to zavisi od dnevnih aktivnosti koje podrazumevaju sport kojim se bavite ali i svih onih koje obavljate u školi i van nje. Svako dete je zbog toga drugačije. Ukoliko želite da obratite pažnju na svoju ishranu, potražite pomoć i od svojih roditelja koji će vam pomoći u pravljenju dnevnika ishrane (praćenje količine i sastava namirnica koje pojedete u toku dana).

Kalcijum i gvožđe

Kalcijum i gvožđe su dva veom važna nutrijenta za decu - a naročito ukoliko su i sportisti. Kalcijum utiče na jačanje kostiju i može se pronaći u mlečnim proizvodima - mleko, jogurt i sir. Ostali dobri izvori kalcijuma su tamno i zeleno lisnato povrće.

Namirnice bogate gvožđem obuhvataju mesa, pasulj i neke žitarice. Bez dovoljne količine gvožđa, deca mogu lakše da se umore. Gvožđe tokom dana gubite znojenjem, a s obzirom da plivanje iziskuje dosta znoja, namirnice bogate gvožđem su vam zaista potrebne.

Deca sportisti ne treba da budu na dijeti

Obično nikako nije zdravo da deca budu na dijeti tokom bavljenja sportom. Uravnotežena ishrana je sve što vam je potrebno kao i dovoljan unos kvalitetnih kalorija. Da sumiramo da je preskakanje obroka, gladovanje, eliminacija pojedinih prehrambenih proizvoda veoma štetan za vaš organizam. Konsultujte se sa svojim roditeljima i obavezno uvrstite tri glavna obroka u toku dana i dve manje užine. Istraživanja su pokazala da deca jedu zdravije ukoliko jedu sa svojim roditeljima.

Voda mora da bude uvek pored vas

Verovatno ste nekad primetili da bilo u kom sportu, sportisti imaju uvek sa sobom flašicu sa vodom. To je iz razloga što sportistima treba unos tečnosti pre, u toku i nakon fzičke aktivnosti. Kada se ljudi znoje, oni gube tečnost iz svog organizma. Znojenje hladi telo, ali ukoliko izgubite previše znoja, postajete dehidrirani. Ukoliko postanete dehidrirani, nećete se osećati dobro a vaši mišići neće moći da prate vaše zahteve. Savet je da nikako ne čekate da popijete vodu kada ste žedni, već da unosite manje gutljaje vode u određenim vremenskim intervalima. Voda je uvek najbolji izbor, ali možete iskoristiti i ceđene sveže sokove, dok bi trebali da izbegavate kupovne veštačke voćne i gazirane sokove.  Sportska pića su povremeno dobro rešenje, ali zapamtite da i ova pića mogu sadržati dosta šećera i kalorija. Sportska pića birajte samo povremeno kada imate veoma naporne treninge ili takmičenja i ukoliko je njihovo trajanje više od sat vremena.

Vreme za trening ili takmičenje

Kada dođe vreme za trening ili takmičenje, vi u stvari dobijate energiju iz tela koju ste nakupljali hranom tokom cele nedelje. Međutim, to ne znači da toga dana treba da smanjite ili promenite unos kalorija. Jedino na šta treba obratiti pažnju jeste da ne unosite obrok pre treninga ili takmičenja 2-4 sata. Ukoliko fizičku aktivnost obavljate punog stomaka, može se dogoditi da vam bude muka i da dobijete grčeve u stomaku.

Kako bi izbegli glad, dobro je da uvek sa sobom ponesete manju užinu, pogotovu ukoliko idete na put za takmičenje. Manji sendvič, orašasti plodovi, sveže ili sušeno voće je sve što vam je potrebno da vam utoli glad. Uvek birajte prirodne namirnice, izbegavajući veštačke spravljene energetske čokoladice i ostale slane ili slatke grickalice.

 

Savet

Bez obzira gde se nalazili i čime se bavili, pravilan način ishrane je veoma važan u svakom dobu života, prvenstveno zbog održavanja dobrog zdravlja. Potrebno je samo da se malo edukujete, malo razmišljate o hrani i budete umereni. Uvek birajte što prirodnije proizvode koji će vam pomoći da budete što bolji u plivanju, a sada pravac u bazen i želimo vam da imate sjajne naredne sezone uz odličnu ishranu.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić