Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  November 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

1109736
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
3246
3192
14778
1072707
48881
120591
1109736

15-11-2018 13:01
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872 (trenutno nije u funkciji)
Privremeni fiksni telefon: 011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

5 najvažnijih grupa namirnica

najvaznije grupe namirnica

S obzirom da nisu sve namirnice iste po kvalitetu i sastavu, u ovom tekstu želimo da vam predstavimo 5 najvažnijih grupa namirnica koje predstavljaju temelj za razumevanje kako bi trebali da izgledaju uravnoteženi obroci za vas i vašu porodicu.

 

Grupa voća

Voće je veoma važan deo u svakodnevnoj ishrani. Podrazumeva se da koristite sveže voće ili ceđeno. Voće možete pronaći u različitim oblicima: sveže na pijacama ili prdavnicama, izamrznuto ili u obliku različitih pakovanja konzervi. Konzumiranje svežeg voća predstavlja najprirodniji način uzimanja svih potrebnih hranjivih materija tokom jednog dana. Konzervisano voće predstavlja dobar način da vaše dete privučete da se hrani njime s obzirom da većinu voća zbog sezone ne možete pronaći na pijacama. Problem nastaje kada znate da konzervisano voće može biti puno šećera i konzervansa koji se dodaju kako bi sprečili njegovo kvarenje. Kupujte konzervisano voće u obliku 100% prirodnih voćnih sokova ukoliko ste u mogućnosti. Naš je savet da svakako uvek proverite etiketu na proizvodu.

Smrznuto voće možete pronaći u mnogim prodavnicama smrznutih proizvoda i to je možda dobar način da pronađete ono koje vaše dete najviše voli a nije trenutno dostupno na pijacama, ali isto tako trebali bi da znate da pojedini hranjivi sastojci mogu biti izgubljeni jer se proizvod zamrzava.

Sušeno voće često se koristi za vreme božićnih praznika, a u praksi to je voće iz koga je uklonjena voda. Ovo voće uvek se pakuje sa svim hranjivim sastojcima, ali je koncentracija šećera u njemu dosta povećana zbog poboljšanja ukusa.

 

Grupa povrća

Povrće kao što znate dolazi u različitim oblicima i bojama, a to se dešava i zbog toga što sadrži i različite vitamine i minerale kao i činjenice da dolazi iz različitih podneblja. Cilj je da primamite decu da tanjir oboje sa što više različitog povrća. Većinu povrća možete jesti sirovo, dok drugi zahtevaju malo kuvanja i obrade pre serviranja. Nešto slično kao i kod voća, povrće možete pronaći u obliku različitih pakovanja: sveže, zamrznuto, u tegli ili konzervi.

Možemo reći da je povrće odlično u svakom pogledu i pakovanju i da ga treba jesti dosta. Ono šta se preporučuje jeste unošenje sirovog povrća jer je to najbolji i najprirodniji način za unošenje svih potrebnih vitamina i minerala. Morate znati da se kuvanjem može izgubiti većina hranjivih sastojaka.

Konzervisano povrće može biti brz i dobar način za konzumiranje povrća, jer je ono već skuvano i spremno za konzumaciju. Ono na šta treba da obratite pažnju kod ovako upakovane namirnice jeste da može sadržati dosta natrijuma (soli), pa se samim tim uvek savetuje gledanje etikete proizvoda.

Smrznuto povrće vam omogućava da jedete i ono koje nije sezonsko, ali jedini problem je što može na ovaj način izgubiti deo hranjivih sastojaka.

 

Grupa žitarica

Trebali bi da birate one koje su od celog zrna žitarica. Prilikom kupovine treba obraiti pažnju na sledeće: sadržaj dodatog šećera, sadržaj umetnutih boja i soli, raznovrsnost, sadržaj vlakana i niski udeo masnoća.

Integralne žitarice poseduju sve prirodne vitamine, minerale i prirodna vlakna. Rafinisane (obrađene) žitarice su one kojima su procesom veštačke obrade uklonjene prirodne klice i mekinje, imaju finiju teksturu i duži vek trajanja, ali i manje hranjivih sastojaka uključujući i vlakna. Rafinisane žitarice nalaze se u belom brašnu, belom hlebu, testeninama i pecivima, ali i u belom pirinču.

Obogaćene žitarice su one koje su obrađene ali su im prilikom obrade pojedine hranjive materije izgubljene u procesu veštački dodate, kao i vlakna. Mnogim ovakvim žitaricama dodaju se vitamini B, folna kiselina i gvožđe i najčešće se mogu pronaći u musliju ili energetskim pločicama.

Proizvodi od celog zrna žitarica imaju blagotvoran uticaj na nivo šećera u krvi, za razliku od rafinisanih žitarica. Trebalo bi da izbegavate hranu koja izaziva nagli rast i pad nivoa šećera u krvi. To je jedan veliki razlog zašto bi trebalo da ograničite unos namirnica koje sadrže dosta šećera i skroba, koji je glavna komponenta obrađenih žitarica. Takođe, cela zrna žitarica sadrže manje kalorija nego rafinisane, a znatno veću količinu vlakana, minerala i vitamina.

 

Grupa mlečnih proizvoda

Grupa namirnica obogaćena kalcijumom i vitaminom D. Ove namirnice su jako važne za decu jer učestvuju najvećim delom u izgradnji kostiju.

Mleko i mlečne proizvode možete pronaći u rashlađenom delu vašeg supermarketa. Obično se razlikuju po količinama masti. Standardni sastav masti mlečnih proizvoda je: 0,5%, 1%, 2,3%, 3,2% itd. Generalno se postavlja pitanje da li treba odabirati uvek niskomasne mlečne proizvode. VAžno je napomenuti da masnoće iz punomasnog mleka čuvaju sve  hranljive sastojke kalcijuma i mlečne kiseline koje, između ostalog, povoljno utiču na metabolizam. A on je najvažniji kontrolor i reduktor i telesne težine.

 

Grupa namirnica obogaćena proteinima

Proteinska grupa namirnica obuhvata mesa, jaja, plodove mora i bljne namirnice koje sadrže proteine. Ono u čemu se razlikuju jeste i sadržaj proteina ali i masti. Savetuje se da odabirate namirnice sa većim udelom proteina ali i manjeg sadržaja masti. Postojei namirnice poput orašastih plodova i ribe koje imaju možda i veći sadržaj ali masti koje su zdrave i od suštinske ažnosti za normalno funkcionisanje organizma.

Meso i plodovi mora mogu biti u zamrznutom ili svežem stanju. Ove namirnice se mogu vrlo lako ukvariti ukoliko dugo stoje odmrznute pa treba uvek obratiti pažnju na njihovu boju, miris i ukus. Jednom odmrznuti ovakvi proizvodi se nikako ne zamrzavaju ponovo, a u frižideru mogu stojati jedno kratko vreme kako bi se sprečilo širenje bakterija.

Jaja prilikom kupovine treba skladištiti u frižideru. Žumance sadrži masti dok belanac sadrži proteine. Treba znati da svi vredni sastojci ostaju u žumacu dok belanac pored proteina ne sadrži ni vitamine a ni minerale. Proteini jaja su visoke biološke vrijednosti, sadržavaju sve esencijalne aminokiseline pa mogu zadovoljiti potrebe organizma u rastu i razvoju.

Biljni proteini obuhvataju pasulj, pšenična krupica, soja, sočivo itd. Biljni proteini imaju nizak sadržaj masti a visok sadržaj vlakana, minerala i vitamina. Proteini biljnog porekla takođe sadrže i fitohemikalije koje doprinose zdravlju i prevenciji bolesti.

 

Savet

Pravilna ishrana obuhvata kombinovanje svih navedenih grupa namirnica u jednakim i umerenim količinama svakog dana kako bi poboljšali i održavali svoje zdravlje.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić