Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  April 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112
161718192022
23242526272829
30      

Važno obaveštenje


Važno obaveštenje vezano za 73. rođendan kluba

Poštovani roditelji, 21.04. održaće se miting "Sve prolazi Zvezda traje"u Beogradu. Molimo Vas da ukoliko želite da ugostite svoje male plivače iz drugih klubova i prijavite na listu domaćina za učestvovanje na mitingu, da nam se javite na telefone kancelarije kluba ili putem emaila. Stojimo Vam na raspolaganju.

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

333232
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
1868
4546
6414
308177
115908
132640
333232

24-04-2018 06:57
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Sve o omega-3 masnim kiselinama

omega 3

Omega 3-masne kiseline predstavljaju esencijalne masne kiseline, što znači da organizam ne može sam da ih sintetiše, već se moraju uneti putem svakodnevne ishrane. Omega 3-masne kiseline najviše ima u  masnoj morskoj ribi kao što je losos, tuna, sardine, haringe, skuša, bakalar. Pozitivni učinci na zdravlje su sledeći:

  • bolje kardiovaskularno zdravlje
  • smanjenje hroničnih upalnih procesa
  • bolja moždana funkcija
  • gubitak masnog tkiva
  • poboljšana insulinska osetljivost
  • niži krvni pritisak

Osim navedenih činjenica omega 3-masne kiseline pomažu u lečenju depresije, stresa i anksioznosti, doprinose čvrstini kostiju i podmazivanju zglobova. Mogu se pronaći u različitim oblicima:

  • kao DHA (dokosaheksaenoična kiselina) i EPA (eikosapentaenoična kiselina), ili
  • kao ALA (alfa linolenska kiselina)

Izvori DHA i EPA su riba i meso divljih životinja i životinja koje se hrane travom. Istovremeno, izvori ALA su lanene semenke, zeleno lisnato povrće i orašasti plodovi poput oraha i lešnika.

Namirnice najbogatije omega 3-masnim kiselinama

1. Lanene semenke - u 100 g - 22.813 mg

- Lanene semenke imaju naročito visok nivo omega-3 masnih kiselina. Semenke lana je moguće uneti u organizam putem namirnica kao što su hleb i kolači, ali bolja varijanta je unositi ih zasebno (cele ili usitnjene). Možete ih dodavati različitim jelima, umacima, salatama i žitaricama. Kada je jogurt u pitanju najbolje je lanene semenke kombinovati sa njim, jer u tom slučaju ih telo može najbolje iskoristiti i probaviti.

2. Chia semenke - u 100 g - 17.552 mg

- Chia semenke (lat. Salvia hispanica) plod su biljke iz porodice metvice, koja raste u Meksiku i Gvatemali. Nekada je bila jako važna namirnica u aztečkoj civilizaciji, a i danas je ostala u upotrebi u ovoj regiji. Sićušne semenke, koje su bele ili tamnosmeđe do crne boje, imaju visoku prehrambenu vrednost. Telo opskrbljuju proteinima, vitaminima A, B, E i D i mineralima: kalcijum, kalijum, bakar, gvožđe, mangan i cink. Osim toga, odličan su izvor vlakana. Zbog svoje sposobnosti da upiju veće količine vode, chia semenke su odlične za pripremu pudinga, smoothija, ali i kao zdravi sastojak za čorbe ili jednostavno - uz ovsene pahuljice za doručak.

3. Losos - u 100 g - 4.961 mg

- Visoko nutritivna namirnica koju je moguće pronaći u sirovom i dimljenom obliku. Sirova riba, po mogućstvu divlja a ne uzgojena, je pravo bogatstvo za organizam. Losos ima pozitivan uticaj na vaše kosti, mišiće i zglobove, ubrzava metabolizam i doprinosi proizvodnji kolagena u koži koji će joj pružiti mladoliki izgled. Losos je jednostavan za pripremu, a svojom aromom i ukusom zadovoljiće potrebe i najzahtevnijih. Dobro se kombinuje sa žitaricama i povrćem.

4. Skuša - u 100 g - 2.670 mg

- Skuša sadrži pored omega 3 masnih kiselina i vitamine i minerale veoma važne za zdravlje srca, a vrlo malo štetnih zasićenih masti. Veoma je jednostavna za pripremu i cenovno prihvatljiva. Ubraja se u sitnu plavu ribu, iz porodice Scomberomoridae, a pojavljuje se u jatima ispod morske površine. Skuša je riba pučine i u Jadranu je veoma rasprostranjena. Ovu plavu ribu izuzetnog ukusa jednostavno ćete prepoznati po glatkoj koži, gotovo bez ljuski, koja je na trbušnoj strani srebrnaste boje, a na plavkastoj leđnoj strani ima uočljive tamne pruge. Sezona skuše je u kasno proleće i rano leto.

5. Orah - u 100 g - 2.006 mg

- Takođe jedna veoma visoko nutritivna namirnica koja sadrži 65% masti, 15% proteina i 13,7% ugljenih hidrata. Bogat je vitaminima, mineralima i zdravim mastima, a njegova zaštitn kora koja mu daje gorkast okus, sadrži specifične mikronutrijente koji štite organizam od metaboličkog sindroma, bolesti kardiovaskularnog tipa i dijabetesa tipa 2. Šaka oraha na dan značajno će doprineti vašem zdravlju i unosu omega-3 masnih kiselina. Orah se u kuvanju koristi ceo, naseckan ili potpuno usitnjen. Ukusom su gorkasto-slatkasti pa se koriste u izradi kolača, torti, pita, pudinga, a u poslednje vreme sve češće su deo salata, čorvi i najrazličitijih jela.

 

Savet

Kod planiranja ishrane obratite pažnju da unosite dovoljnu količinu omega 3-masnih kiselina, jer putem predstavljenih namirnica mogu vam uvek biti pri ruci i dostupni, jer koji god način da odaberete imajte na umu da one čuvaju vaše zdravlje i da bez njihovog unosa nema ni pravog gubitka kilograma. Ukoliko se odlučite za kupovinu omega-3 masnih kiselina u obliku suplemenata obratite pažnju na dve vrednosti na deklaraciji: EPA i DHA! Jednostavno, što je broj veći, to su kapsule kvalitetnije. Zbir tih vrednosti ide od 250 na proizvodima lošijeg kvaliteta, do 600 na proizvodima visokog kvaliteta.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić