Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  July 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  910111213
16171819
2324252627
3031     

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

703088
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
613
2886
11705
672642
61918
103674
703088

20-07-2018 04:54
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Klikni OVDE da poručiš opremu kluba

                       oprema za trening

Šta je to fermentisana hrana

fermentisana hrana

Fermentacija predstavlja jedan od najstarijih postupaka konzervisanja namirnica. To jest predstavlja proces razgradnje pojedinih komponenti hrane (najčešće ugljenih hidrata) pod uticajem određenih enzima tokom kojih nastaju sastojci kao što su sirćetne kiselina, alkohol, mlečna kiselina, vitamini itd. Fermentacija omogućava namirnicama da duže traju čak i do nekoliko meseci, pružajući im karakterističan miris i ukus.

Istraživanja su pokazala da različiti zdrastveni problemi sa kojima se suočavamo imaju veze da poremećajem ravnoteže crevnih bakterija. Proučavanja na ovom polju pokazuju da konzumiranje fermentisane hrane može doprineti zdravlju crevne flore kao i našeg organizma. Redovno konzumiranje fermentisane hrane ne samo da može da sanira pojedine probleme sa varenjem već čak doprinosi i prevenciji srčanih oboljenja, artritisa, oboljenja desni, pa čak doprinosi i popravljanju raspoloženja i nekih drugih stvari.

Fermentacija povrća, voća i drugih namirnica jedna je od najstarijih metoda konzervisanja, čija je svrha da se od kvarenja sačuvaju namirnice i dobiju karakteristična organoleptična svojstva (miris, ukus, vlažnost, tekstura i druga svojstva). Među najčešće korišćenim fermentiranim namirnicama su kiselo zelje, kiseli krastavci, kvalitetni čajevi, vino, jabukovo sirće, jogurt i kiselo mleko, kefir, plavi sirevi itd.

Najpoznatiji i najzdraviji je svakako kiseli kupus (naravno, on ima svoju sezonu, uglavnom zimsku). Ali, postoje i ne tako poznate fermentisane namirnice koje po svim osobinama zaslužuju da se uvrste u redovni jelovnik. Tu su svakako hlebovi od kiselog testa (beskvasni), koji se mogu naći i na našem tržištu. Tu su takođe odlični fermentisani proizvodi od soje, kao što je japanska miso pasta, slani začin koji se dodaje u jela pri kraju kuvanja. I tu je još i vegetarijanska poslastica od fermentisane soje, tempeh, koji postaje sve popularniji među onima koji nastoje da se hrane zdravije.

Značaj fermentisanih namirnica

  • bogate su neophodnim aktivnim enzimima koji pomažu u procesu razgradnje hrane
  • osiguravaju izgradnju snažnog imuniteta i zdravu probavu
  • pomažu u detoksikaciji organizma
  • regulišu funkciju probavnog trakta, uspostavljaju zdravu i redovnu probavu
  • pomažu u pravilnom iskorišćavanju hranjivih materija iz hrane
  • jačaju creva, pomažu pri zaceljivanju propusnosti creva
  • pomažu u aktivnoj borbi protiv alergija, intolerancije na neke namirnice
  • sprečavaju i zaustavljaju prevlast štetnih gljivica u organizmu, pomažu u borbi protiv gljivičnih oboljenja npr. Kandida, gljivična kožna oboljenja…
  • pomažu pri regulaciji telesne težine i štetnih masnoća u krvi
  • pomažu u postizanju zdrave, čiste kože
  • pomažu telu da se lakše odvikne od zavisnosti od slatkog i prekomernom unosu hrane bogate jednostavnim ugljenim hidratima

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić