Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 064/416-9706
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

Kalendar plivačkih takmičenja za 2018

<<  <  February 2018  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
1213141516
19202122232425
262728    

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Banović Tijana
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

074851
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
292
630
4051
65767
18920
24082
74851

24-02-2018 08:10

Kako uticati na decu da jedu voće i povrće?

kako uticati na decu da jedu voce i povrce

Mnogi roditelji često se suočavaju sa dilemom koja se tiče ishrane svog deteta. Iako svi znamo koliko je povrće zdravo, deci je to veoma teško obljasniti, pa neretko roditelji pribegavaju i "skrivanjem" zdravih namirnica u "nezdravoj hrani" samo kako bi na bilo koji način uticali na svoje dete da unosi i kvalitetne hranjive sastojke u svoju ishranu.  Ipak postoje i neki jednostavniji načini da vaše dete jede zdravu hranu, a da pri tome toga nije ni svesno a koje ćemo vam opisati u daljem nastavku teksta.

1. Pokušajte da povrće poput paradajza, tikvica, paprike i sl. dobro ispasirate i napravite od toga umak, koji ćete potom servirati sa nekom testeninom;

2. Napravite domaću supu sa povrćem koje ćete prethodno izmiksati u blenderu. Ono što ne mogu prepoznati a ukusno je, deca će pojesti bez problema;

3. Mnoga deca ne vole jak ukus i strukturu zelenog lisnatog povrća: karfiola, brokolija, prokelja itd. Dobro rešenje je da ga pomešate sa drugim povrćem i dobro začinite;

4. Ukoliko imate malo vremena, pokušajte da na primamljive i maštovite načine od povrća napravite zanimljive geometrijske oblike, a ukoliko baš imate vremena možete zajedno sa njima napraviti prava mala remek dela u kojima će oni uživati dok ih prave a potom ih inspirišite i da ih probaju;

5. Ponudite svojoj deci ukusan voćni šejk od miksanog smrznutog ili svežeg voća. Možete pomešati nekoliko vrsta voća, mleko ili jogurt, sa malo meda i sve lepo servirajte. Ovakav napitak bogat je kalorijama (i prirodnim šećerom) pa će zasititi dete na neko vreme, ali je veoma važno da ga ne nudite pre glavnog obroka nego u obliku užine;

6. Na stolu uvek držite činiju opranog voća umesto čokolada, bombona i grickalica;

7. Veoma je važno da uvek servirate manju količinu voća i povrća, jer veća količina može obeshrabriti dete;

8. Takođe je važno da i vi sami poštujete zdrave navike i u ishrani imate dovoljno voća i povrća kako bi predstavljali pravi primer svom detetu;

9. Povedite decu u kupovinu i obljasnite im šta predstavljaju emulgatori u hrani, šta je to prerađena hrana i zašto je treba izbegavati a šta znači voće i povrće. Pustite ih da odaberu povrće i voće po svojoj želji, da ih sami operu i pomognu vam da zajedno napravite ukusan obrok;

10. Ako ste ponudili brokoli ili spanać detetu više puta, a ono okreće glavu, ne odustajte. Kada prođe neko vreme, ponudite mu opet jer je poznatao da mnoga deca menjaju ukus. Dešava se da deca probaju novu hranu desetak puta pre nego što im se ona dopadne. Ono što možete da pokušate jeste da istu hranu često pripremate na drugačije načine;

11. Da li vaše dete ima drugara ili drugaricu koji/a voli da jede razno povrće? Pozovite druga/drugaricu vašeg deteta na ručak ili na večeru i poslužite neko "novo" povrće. Pritisak vršnjaka može biti koristan pa će vaše dete pokušati da proba novu hranu ukoliko njegov prijatelj već ima smelost da je proba;

12. Ponekad deca ne vole jela od povrća zato što su previše kašasta ili im je ukus prejak. Pokušajte pečenje (grilovanje) povrća jer će se deci možda takav ukus dopasti. Prženo povrće može biti interesantno, unutra meko a hrskavo spolja – kao pomfrit. Delimično prženje ili pečenje povrća ističe prirodnu slatkoću povrća, pa je onda ukus manje intenzivan nego kod sirovog. Pokušajte da povrće pre prženja poprskate maslinovim uljem i nekim parmezanom tako da dobijete interesantan ukus;

13. Kada je vaše dete gladno a povrće je na dohvat ruke, onda je veća verovatnoća da dete hoće da ga proba. Iseckana lepo aranžirana šargarepa, brokoli, paprika u činiji na stolu – može delovati veoma primamljivo. Ako dete zatraži povrće pre večere ili kao užinu, slobodno mu dajte. Uvek stavite lepe čiste oprane komade povrća u posudu na gornjim policama frižidera, gde se lako vide, kada je vaše dete u potrazi za hranom…

14. Pokušajte da pravite kolače ili keksiće sa povrćem: pita sa povrćem, proja sa povrćem, mafini sa povrćem, pasirani spanać, kolačići sa belim pasuljem, pogačice sa slatkim krompirom i šargarepom…Poznata hrana sa zdravim namirnicama može često "prevariti" dete da jede i ono što inače ne bi.

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić